Bekijk volle/desktop versie : IK WIL TERUG KEREN NAAR ALLAH... maar het is moeilijk...



Pagina's : [1] 2 3

08-10-2007, 07:54








[SIZE="5"]
Allah leid wie Hij wil en dwaalt wie Hij wil
[/SIZE]

Beste mensen,
weet dat wij elke dag Gunsten van Allah krijgen,wij beseffen dit niet,
elke dag maar weer is Allah bezig om ons te voorzien,Hij die ons beschermt onderweg naar huis tegen rampspoed,Hij die ons in onze slaap onze zielen terug neemt en voor degene die nog tijd hebben de ziel weer terug plaats in het lichaam wanneer het opstaat etc.
Degene die Allah vrezen en het goede doen en nadenken zij zijn degene die geleid worden,degene die doen alsof ze tijd zat hebben en alleen maar genieten van het wereldse leven en vluchten wanneer ze koran horen of iets over de Islam zien, zij zijn degene die Allah hun laat dwalen.

[SIZE="5"]
Wees blij dat het je raakt
[/SIZE]
Wij zijn elke dag bezig met onze eigen ding,elke dag maar weer komen er zondes erbij,bewust en onbewust,niemand is perfect,maar wie dan Allah kan jou vergeven?Wie dan Allah kan jou leiden?Heb medelijden met degene die Allah vergeten,de spijt zal over hun vallen wanneer ze in hun graven liggen.[COLOR="Blue"]
"Oooh had ik maar 5x per dag gebeden"Oooh had ik maar berouw getoond voor me zondes"Ooh had ik maar goede daden gedaan"...
Weetje wanneer je weet dat Allah van je houdt en dat je geleid wordt?
Dat is wanneer het je aan het denken zet,het je raakt dat bijv deze topic je iets doet,maar het blijft niet bij denken,maar ook bij doen.
Allah kiest [SIZE="4"]bewust [/SIZE] de personen uit die Hij in het Paradijs wil,Allah leid wie Hij wil,degene van wie Hij houdt zend hij Tekens naar toe op manieren die Hij uitkiest.
Degene die Hij voor de hel kiest zij zijn degene die gedwaald worden.

xHun ogen worden blind,dat wil zeggen wanneer ze iets over de Islam zien dat ze het snel negeren,ze doen alsof ze het niet hebben gezien.
xHun gehoor wordt doof,dat wil zeggen waneeer ze bijv.de Koran horen dat ze vluchten.
xHun harten worden hard,ze genieten van dit wereldse leven,degene die in deze wereld willen genieten zullen niet genieten in het Hiernamaals en degene die weinig genieten op deze wereld zullen genieten in het Hiernamaals.


[SIZE="5"]
Buig voordat je niet meer kunt buigen
[/SIZE]
Beste mensen,nu zijn wij jong,ons lichaam is sterk,nu kunnen wij 5x per dag buigen voor Allah,er zal een dag komen dat wij stokoud zijn,dan is er een kans dat alles pijn doet,wie zegt dat je dan kunt buigen?Stel er treft jou een ziekte of je raakt verlamd,hoe kun je dan buigen?Natuurlijk bestaat er een manier om toch te bidden maar dan nog zou je denken had ik maar gebogen en geknielt voor mijn Heer.

En er is kans dat de dood je opeens treft,en dan is het telaat om te buigen,de spijt zal je zwaar treffen.


[SIZE="5"]
Ik heb spijt maar.....maar ik wil niet schijnheilig doen
[/SIZE]
Ik heb spijt maar ik wil niet schijnheilig doen,dat hoor ik zovaak,ze willen terug keren maar als ze willen terug keren dan willen ze zogenaamd
[SIZE="4"]perfect [/SIZE] terug keren,weet dat dit de slechtste gedachten is die er bestaat.Wat is beter?

[SIZE="3"]

Bidden+ bewuste zondes + onbewuste zondes =
Allah kan jou vergeven en je leiden.

Niet bidden + bewuste zondes +onbewuste zondes =
Allah kan jou blijven straffen en je laten dwalen
[/SIZE]


Weet dat als je elke keer bid dat Allah jou zondes kan vergeven,en tot Hem zul je terug keren .

[SIZE="5"]
Ik ben te moe en te lui om te bidden
[/SIZE]
Je komt thuis van school of werk,je bent moe,je hebt geen zin om te bidden,al die gebeden achter mekaar inhalen,of je bent net in een leuk msn gesprek maar opeens moet je bidden,ja het kan later wel,en later is het laat en ben je te moe en ga je slapen,velen zullen zich aangesproken voelen.

Dan hier een rekensom :

[SIZE="3"]
Gebed is ongeveer 5min. 5x per dag 5min = 25min per dag

De dood is sneller dan 1 seconden

Het Paradijs en de Hel zijn EEUWIG

[/SIZE]
Dus zijn die 25min per dag wel waard?Het antwoord is JA!

[SIZE="5"]
Wat zou je antwoorden aan Allah als je overlijd en Hij dit vroeg:
[/SIZE]
O mijn dienaar, Ik heb zoveel dienaren, en Ik heb voor elke dienaar vijf keer per dag een afspraak gemaakt om Onze band te onderhouden, toch vond jij het niet nodig om op tijd te komen, en vaak kwam je helemaal niet. Ik bleef je toch gunsten schenken,waarom deed je dat?

O mijn dienaar, jij twijfelde aan Mij, maar ik twijfelde nooit aan jou. Toen niemand meer in jou geloofde, was Ik Degene Die tegen jou zei: 'O mijn dienaren die buitensporig zijn geweest tegen zichzelf, wanhoop niet aan Mijn genade, voorwaar, Ik vergeef alle zondes.' En ik gaf je keer op keer een kans, op momenten dat niemand jou meer een kans wilde geven
Waarom deed je weinig voor terug?

O mijn dienaar, Ik heb je behoed voor zoveel slechts, en ik liet zoveel moois op je pad komen, toch werd jij boos op Mij in de slechte tijden, en toen de goede tijden aanbraken, vergat je Mij.
Waarom bedankte jij Mij niet?

O mijn dienaar, jij vergat Mij, maar ik vergat jou nooit. Ik gaf je telkens weer een teken, hopende dat je ooit zou inzien hoe Genadig Ik ben.
Waarom vergat jij Mij ?

O mijn dienaar, ik heb je zoveel gunsten geschonken, maar je hebt mij hiervoor niet bedankt, noch in woord, noch in daad. Je gebruikte deze gunsten daarentegen om nog meer tegen Mij in opstand te komen, en Mij nog ongehoorzamer te zijn.
Waarom luisterde jij niet naar Mij ?


Denk daar is goed over na mensen.


[SIZE="5"]
Tenslotte
[/SIZE]
Tenslotte beste mensen,aanbid Allah,Hij die nu met je meeleest
en Hij die nu weet hoe jij over dit denkt.
Geef jezelf een kans om van het vuur te blijven.
Wie geraakt wordt door dit..bedank Allah want het is Hij die jou terug
wil laten keren.Hij leid wie Hij wil,en toon berouw!

Wie tips wil over hoe hij of zij het beste kan blijven bidden of zijn/haar imaan wil versterken kan gerust een pm sturen.
Moge Allah ons allemaal vergeven en leiden.

amin

Prince


[/COLOR]




08-10-2007, 23:08


Wollah jij opent egt Masha`Allah topics.
InsaAllah zal allah jou hiervoor belonen!

08-10-2007, 23:44
Masha'Allah, moge Allah je belonen voor jouw leerzame topics !!

09-10-2007, 00:22
Masha'Allah dankjewel voor het plaatsen, ik ben net terug van dde moskee en mijn hart is echt geraakt daar door de Imaan een man die huilt voor ons en doe3ha doet voor ons en nu zie ik jou topic Prachtig.
Ik moet je zeggen dat ik heel veel herken in je topic, ook ik vind het moeilijk maar gair insha'allah ik hoop dat we allemaal op de goede pad terecht komen. Moge Allah onze harten openmaken voor de liefde van hem en moge al onze zondes vergeven worden.

09-10-2007, 00:26



Citaat door Esalam:
Wollah jij opent egt Masha`Allah topics.
InsaAllah zal allah jou hiervoor belonen!



ja idd ik blijf me verbazen echt niet iedereen weet zoveel. Je schotelt het voor iers mooiers is er niet!

09-10-2007, 01:16
Djazaka'Allah oe ghairan

09-10-2007, 10:27
masha'Allah

weer doeltreffend

09-10-2007, 14:01
masha'allah
blijf vooral doorgaan met zulke topic's

10-10-2007, 11:53
Mashallah.
Inshallah zal Allah SWT je belonen voor deze zeer belangerijke aspecten in ons geloof. Ik hoop dat veel onder ons dit zullen opnemen en er echt iets mee doen (zuiver hart).

Soekran voor al je mooie topics.

M3asalama,

Amira

11-10-2007, 19:36
Amin en we danken Allah ervoor

11-10-2007, 23:01
Lieve Broeder,
Shokran voor het plaatsen
moge allah jou hiervoor belonen inshallah

13-10-2007, 22:11
MashaAllah die topics van jou

13-10-2007, 22:48



Citaat door PrinceMysterio:



Degene die Allah vrezen en het goede doen en nadenken zij zijn degene die geleid worden,degene die doen alsof ze tijd zat hebben en alleen maar genieten van het wereldse leven en vluchten wanneer ze koran horen of iets over de Islam zien, zij zijn degene die Allah hun laat dwalen.
[/SIZE]
[SIZE="5"]
Wees blij dat het je raakt
[/SIZE]
Wij zijn elke dag bezig met onze eigen ding,elke dag maar weer komen er zondes erbij,bewust en onbewust,niemand is perfect,maar wie dan Allah kan jou vergeven?Wie dan Allah kan jou leiden?Heb medelijden met degene die Allah vergeten,de spijt zal over hun vallen wanneer ze in hun graven liggen.
"Oooh had ik maar 5x per dag gebeden"Oooh had ik maar berouw getoond voor me zondes"Ooh had ik maar goede daden gedaan"...
Weetje wanneer je weet dat Allah van je houdt en dat je geleid wordt?
Dat is wanneer het je aan het denken zet,het je raakt dat bijv deze topic je iets doet,maar het blijft niet bij denken,maar ook bij doen.
Allah kiest [SIZE="4"]bewust [/SIZE] de personen uit die Hij in het Paradijs wil,Allah leid wie Hij wil,degene van wie Hij houdt zend hij Tekens naar toe op manieren die Hij uitkiest.
[SIZE="5"]Degene die Hij voor de hel kiest zij zijn degene die gedwaald worden.

xHun ogen worden blind,dat wil zeggen wanneer ze iets over de Islam zien dat ze het snel negeren,ze doen alsof ze het niet hebben gezien.
xHun gehoor wordt doof,dat wil zeggen waneeer ze bijv.de Koran horen dat ze vluchten.
xHun harten worden hard,ze genieten van dit wereldse leven,degene die in deze wereld willen genieten zullen niet genieten in het Hiernamaals en degene die weinig genieten op deze wereld zullen genieten in het Hiernamaals.



[/B]

Kan je dit (indien mogelijk) nader toelichten svp?

15-10-2007, 20:24

Citaat door nietalleen:
Kan je dit (indien mogelijk) nader toelichten svp?



Het betekent dat Allah leid wie Hij wil en dwaalt wie Hij wil
snapje?

28-10-2007, 19:41

Citaat door PrinceMysterio:
Het betekent dat Allah leid wie Hij wil en dwaalt wie Hij wil
snapje?

Bewust neem ik aan?

Maar Allah ziet toch graag iedereen zijn pad bewandelen?

Pagina's : [1] 2 3