Bekijk volle/desktop versie : Een vraagje i.v.m trouwfeest...



07-10-2007, 15:41
Salamoe alaikoum,

Eerst en vooral hoop ik dat jullie zusters en broeders allen in goede staat van imaan en gezondheid verkeren.

Ik heb altijd geweten dat 3amaria (de bruid/bruidegom in een draagbare stoel in de lucht dansen), of hoe je dat ook schrijft, niet toegestaan zou zijn in de islam. Kan er iemand mij aub een daliel bezorgen die deze argument bevestigd. Alvast bedankt


Wa alaikoum salaam

07-10-2007, 18:15


Sorry, weet niet...

07-10-2007, 18:18
Ik hoop dat er iemand het weet...

07-10-2007, 18:36
salaamoe alaikoem,

de beste bruiloft is een bruiloft waar het minste geld aan uit wordt gegeven.

07-10-2007, 18:42


Maare dat was de vraag niet! Up.

07-10-2007, 18:44

Citaat door Yousratjeuh:
Salamoe alaikoum,

Eerst en vooral hoop ik dat jullie zusters en broeders allen in goede staat van imaan en gezondheid verkeren.

Ik heb altijd geweten dat 3amaria (de bruid/bruidegom in een draagbare stoel in de lucht dansen), of hoe je dat ook schrijft, niet toegestaan zou zijn in de islam. Kan er iemand mij aub een daliel bezorgen die deze argument bevestigd. Alvast bedankt


Wa alaikoum salaam



Salam alaikom

Die stoel wordt toch gedragen door mannen? Het lijkt me zo ie zo al logisch, dat er gn mannen in een vrouwenruimte komen, dus dat is punt 1 wa allaahoe a3lam.

- Het gebeurt vaak op gemixte bruiloften
- Het komt vaak voor dat de mannelijke familieleden van de bruid naar de vrouwenruimte komen en haar dragen.

Beide van deze punten zijn niet toegestaan in de Islaam.

Voor een heel specifiek antwoord, hoop ik dat iemand anders je kan helpen beste zuster!


Salam alaikom.

07-10-2007, 20:23

Citaat door Lopend:
Salam alaikom

Die stoel wordt toch gedragen door mannen? Het lijkt me zo ie zo al logisch, dat er gn mannen in een vrouwenruimte komen, dus dat is punt 1 wa allaahoe a3lam.

- Het gebeurt vaak op gemixte bruiloften
- Het komt vaak voor dat de mannelijke familieleden van de bruid naar de vrouwenruimte komen en haar dragen.

Beide van deze punten zijn niet toegestaan in de Islaam.

Voor een heel specifiek antwoord, hoop ik dat iemand anders je kan helpen beste zuster!


Salam alaikom.


Nee tegenwoordig kan dat ook gebeuren door vrouwen... dus mijn vraag gaat ook specifiek over die stoel zelf..

07-10-2007, 20:27

Citaat door Yousratjeuh:
Salamoe alaikoum,

Eerst en vooral hoop ik dat jullie zusters en broeders allen in goede staat van imaan en gezondheid verkeren.

Ik heb altijd geweten dat 3amaria (de bruid/bruidegom in een draagbare stoel in de lucht dansen), of hoe je dat ook schrijft, niet toegestaan zou zijn in de islam. Kan er iemand mij aub een daliel bezorgen die deze argument bevestigd. Alvast bedankt


Wa alaikoum salaam



Wa aleykoem salaam,

Waarom zou het volgens jou haraam zijn?

07-10-2007, 20:31

Citaat door Yousratjeuh:
Nee tegenwoordig kan dat ook gebeuren door vrouwen... dus mijn vraag gaat ook specifiek over die stoel zelf..



Een dikke UP voor jouw dan!

07-10-2007, 20:47
Was een traditie van de joden; had ooit een documentaire gezien over een joodse bruiloft, was echt raar joh.
Ze zongen ook zoiets in de trant van 'slaat ou slaaaam' en deden ook zraat enzo.

Vind het zelf dikke onzin en show voor niks.

07-10-2007, 21:00

Citaat door Mouslimaa_17:
Wa aleykoem salaam,

Waarom zou het volgens jou haraam zijn?


Omdat je een persoon precies hoger gaat zetten dan de anderen, iedereen juicht deze persoon toe,... terwijl deze niet meer of minder is dan de gasten die er aanwezig zijn. En het zou een gewoonte zijn van vroeger, in de tijd van de farao's, de farao werd ook zo gedragen...

07-10-2007, 21:01

Citaat door Lopend:
Een dikke UP voor jouw dan!


Shokran

09-10-2007, 00:05



Citaat door Lella_Roosje:
Was een traditie van de joden; had ooit een documentaire gezien over een joodse bruiloft, was echt raar joh.
Ze zongen ook zoiets in de trant van 'slaat ou slaaaam' en deden ook zraat enzo.

Vind het zelf dikke onzin en show voor niks.



Joden doen het ook, ja..Maar 'slaat ou salaam' gaat over rassoel saw.
Verder vind ik al amarria ook onzin..

09-10-2007, 00:14
k ga t voor je opzoeken meid

09-10-2007, 00:36

Citaat door boessia:
Joden doen het ook, ja..Maar 'slaat ou salaam' gaat over rassoel saw. Verder vind ik al amarria ook onzin..


Ja, weet ik (ik vraag me nog altijd af wat het precies betekent, maar dat terzijde): Ik vond het gewoon grappig en ook vreemd om te zien dat zij ook een eigen versie hadden van zoiets.. Ze zongen ook iets van 'taha wa taha, wallahila lalalalala' en nog iets.
Alsof het een Marokkaanse bruiloft was!

Was ooit op de Belgische tv.. Ben benieuwd of ik het online kan vinden. Was in Tel Aviv.