Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Vraag i.v.m de ramadan

zozoke
22-10-2003, 18:48

Salaam Moe3alikoem Ik heb een vraagje en hoop dat iemand het antwoord weet inscha'Allah Als we hebben gevast en na el megrib het gaan verbreken na we onze dadel hebben gegeten zegt men toch zo een klein douha Of ben ik verkeerd in iedergeval had het ooit ergens gelezen en de vorige ramadan wist ik het nog maar ben het jammer genoeg vergeten Ik hoop dat jullie men vraag begrijpen en kunnen helpen ma3a salaama -zozoke-

Lady_moi
22-10-2003, 18:54
ja ik zou da ook graag willen weten..ik ben da ook vergeten... :o

Hannane_da_Best
22-10-2003, 19:04
Ja, dat wil ik ook wel weten, ik heb er wel ooit van gehoord maar ik heb net nooit geweten en ik vind het tijd dat ik dat wel leer.

zozoke
22-10-2003, 19:10
Inscha'Allah is er iemand die het weet hé ,wil het graag weten en t'kwam me nu ineens in gedachten...Maar bon en men vader is iemand in het ziekenhuis gaan bezoeken dus kan het niet vragen,maar als niemand het antwoord weet kan ik jullie Lady moi en hannane da best toch het antwoord geven :)

moslimastyling
22-10-2003, 19:22

Salaam aleykoum warahmoutAllah wabaraqatuhu Beste zusters/broeders er zijn vele smeekbeden die men kan gebruiken voor het verbreken van het vasten. Ik zal er enkele hieronder plaatsen inschaAllah laat me dan telkens weten of het deze is die je zocht oke :rolleyes: 1)Aboe Daawoed 2/306. Zie ook Al-Albaanie, Sah'ih' Al-Djaami' As-Saghir 4/209. "ÐóåóÈó ÇáÖøóãóÃõ æó ÇÈúÊóáøóÊö ÇáúÚõÑõæÞõ, æó ËóÈóÊó ÇáÃóÌúÑõ Åöäú ÔóÇÁó Çááåõ." "Dha-haba addhama-oe wabtallatie l-'oerooqoe, wa thabata al-adjroe ien shaa-a Allah" Vertaling: De dorst is verdwenen, de aders zijn vochtig geworden en de beloning is vastgelegd met de wil van Allah.

moslimastyling
22-10-2003, 19:24
2)Ibn Maadjah 1/557, zie ook Al-H'aafidh commentaar van An-Nawawi, Kietaboe l-adhkaar 4/342. "Çááøóåõãøó Åöäøöí ÃóÓúÃóáõßó ÈöÑóÍúãóÊößó ÇáøóÊöí æóÓöÚóÊú ßõáøó ÔóíúÁò Ãóäú ÊóÛúÝöÑó áöí." "Allaahoemma iennie as-aloeka bierah'matieka allatie wasi'at koella shay-ien an taghfiera lie" Vertaling: O Allah, ik vraag bij Uw genade dat alles omvat, om mij te vergeven.

Lady_moi
22-10-2003, 19:32
moslimastyling moge allah u belonen thnx meiske..

zozoke
22-10-2003, 19:35
Djakke'Allah oe Gharain!:) Als je er nog hebt zou je die dan a.u.b hier willen zetten alvast shoukran

moslimastyling
22-10-2003, 19:48
Salaam aleykoum akhawaat, ben er weer.... Men broer grrrrr moheem heb de pc terug overmachtigd :giechel: Ik ben aan het opzoeken, raar ik had er nog in mijn boek, maar vind ze niet SOEBHANALLAH moet men ogen beter opendoen wa salaam aleykoum warahmouthallah wabaraqatuhu ukht fie dien, myriam moslima

soumaya613
22-10-2003, 21:07
bedoel je deze van : allahoemma laka samtoe wa3ala razkieka aftartoe dehebbe damaoe wa tallatie l3oeroek wa tabata adjroen inchaalah volgens mij ben ik een zin vergeten maar die vergat ik altijd maar het kan zijn dat ik hem nu wel goed heb opgeschreven

moslimastyling
22-10-2003, 21:13
salaam aleykoum warahmoutAllah wabaraqatuhu Allahoemma laka samt wa3alayka ament wa3ala razkiek aftart gferli wa qedemt wa aghert :D Ik ken deze versie :giechel: wa salaam aleykoum warahmoutAllah wabaraqatuhu ukht fie dien, myriame moslima

flexiegirl
22-10-2003, 22:06
Origineel gepost door zozoke Salaam Moe3alikoem Ik heb een vraagje en hoop dat iemand het antwoord weet inscha'Allah Als we hebben gevast en na el megrib het gaan verbreken na we onze dadel hebben gegeten zegt men toch zo een klein douha Of ben ik verkeerd in iedergeval had het ooit ergens gelezen en de vorige ramadan wist ik het nog maar ben het jammer genoeg vergeten Ik hoop dat jullie men vraag begrijpen en kunnen helpen ma3a salaama -zozoke- Salaam zozoke, Niyat voor het (begin) vasten Nawaitoe an asoema ghadan liellahi ta’aalaa mien faradi ramadaan. Doe’a voor breken van het vasten (Iftari) tijdens Magrib: Allahoemma iennie laka soemtoe wa bika amantoe wa alaa riezkika aftartoe. asalamo3aleikum warahmato allahi wabareketoeho ;) FLexiegirl