Bekijk volle/desktop versie : Islam Mounir mijn neef en ik....



05-10-2007, 21:28
As salaam oe alaikoem Wrb...



Onlangs had ik een gesprek met mijn dierbare neef Mounire en er vloeide soebhanaAllah een mooie discussie uit....een moraal, laat degene die er lering uit wil trekken, lering uitrekken wa zazakoum Allah ghairan.


- Mounire ik heb een vraagje voor je?

~ Tuurlijk ..Tfadell gelou Rachid!

- Stel je voor je staat met mij in op een lege vlakte met 2 bergen en ik zeg je; achter één van de bergen staat de vijand die ons wil en gaat vernietigen en achter de andere berg, berg 2, is Barmhartigheid, genade, geluk en liefde van je Heer zonder enige tekortkomingen. Achter welke Berg zou je je willen schuilen?

~ Ehhh Berg 2? Mits we worden toegelaten.. om achter de berg te willen schuilen ..

- Precies en stel je voor dat de profeet Mohammed vzmh daar met je zou staan hand in hand en hij zou je hetzelfde zeggen, zou je hem niet meer geloven dan mij?? (denk aan het vers in de Koran En WIJ zonden hem als een genade naar de wereld)
Wat zou je dan doen?

~ Ik zou hem geloven, want is de profeet (vzmh) niet degene die Allah (swt ) woord heeft verspreid en de gezondene..hij zal vast het beste weten?

- Alhamdoulillah, precies en als hij zou zeggen dat je als je achter berg 2 wilt schuilen je de genade van Allah swt krijgt, de poorten van het Paradijs voor je zouden openen, je geen verdriet zou kennen en alleen maar geluk kent. Je alles zou krijgen wat je hartje maar begeert, ziek zijn bestaat niet meer, je bent aldaar een knappe mooie jongen van middelbare leeftijd met hele mooie vrouwen, dat je daar insha Allah met je familie die reeds heen zijn gegaan je zal verenigen!
Even Serieus zou je daar geen moord voor doen, achter die berg is alles van goud, zilver en parels.....zelfs het pad aldaar is van parels en robijnen en er stromen er rivieren van melk, honing wat je maar wilt...en alleen maar blijheid bestaat daar. Alles ruikt naar muskus daar en de huizen zijn niet gebouwd van bakstenen maar van gouden en zilveren blokken het cement daar is muskus etc etc....
Al dit neem je nog steeds berg 2?

~ Wie zou dat niet doen ?
Tenzij ik tegen de vijand moet vechten als dat me doel is!!?

- De Profeet vzmh zou willen en je vragen om tegen berg 1 te vechten, namelijk hij zou verdrietig woorden als je naar berg 1 zou gaan en verslonden wordt door je vijand, omdat je van zijn Ummah(gemeenschap) bent..........
Hij weet namelijk dat achter berg 1 verschrikkelijke verschrikkingen zijn; monsters, demonen, slangen, draken, schorpioenen die zo groot zijn als een berg. Het is aldaar zwart van de rook en hitte. Niks te eten en alleen maar pijn en verdriet, het enige wat je daar kan drinken is water van gif en dat nog eens kokend water bevat wat dat nimmer de dorst lest, en cactusplanten om op te eten.......en miljarden andere vormen van bestraffing aldaar ,dan zou je toch zeggen ik ga, durf en wil daar echt niet heen en zou je toch naar de Profeet vzmh luisteren en tegen hem zeggen ik wil vechten tegen berg 1 door er afstand van te houden en mijn toevlucht daarvoor te zoeken bij Allah swt, ik ga liever naar berg 2 met U....waar of niet?!

- Mounire zonder te overdrijven ik weet zeker dat ik je nog niet eens 0,1 % van de engheid van berg 1 heb opgenoemd, zou je daar heen willen gaan en berg 1 als verblijfplaats kiezen boven berg 2?

~ Berg 1 klinkt als hel en berg 2 klinkt als hemel

- Je hebt hem begrepen. Nu heb je je keuze gemaakt.......maar waar zijn de daden die ervoor moeten zorgen dat je nr 2 mag betreden. Allereerst de Salaat....want weet 1 ding Mounire, Bij Degene in wiens hand mijn ziel is....Geen Salaat is 100% berg 1 zonder discussie. Je hebt voor berg 2 ook een soort van visum nodig die je ook haalt,voor je een vreemd land mag betreden, je visum houdt in Salaat, Zakaat, Shahada, Bedevaart indien mogelijk en Ramadan. En ook wat heel belangerijk is een mens met goede daden en zuivere intentie en leven zoals de Profeet vzmh je het heeft aanbevolen!!!

~ Ik weet het..

- Mooi zo dat was de bedoeling.....




Wa alaikoem salaam Wrb....

05-10-2007, 21:35


goede discusie wallah.
hij heeft goede keuze gemaakt

05-10-2007, 22:42
Macha'Allah!!