Bekijk volle/desktop versie : kan iemand me ff quikly het hoe en wat van de Ramadan uitleggen



22-10-2003, 17:44
sorry ik ben een newbie en snap er helemaal niks van behalve dat je van zonsopgang tot ondergang moet vasten.
en dat het eindigt met het suikerfeest wat ik wegens gebrek aan familie helaas niet kan vieren

22-10-2003, 18:05


Sorry, maar kun je duidelijker zijn, met wat je met "Ik ben een newbie" bedoeld?

22-10-2003, 18:10
Ik zal zo een topic erover openen...

22-10-2003, 18:10
Kijk op http://www.redouan.nl daar staat genoeg info...










22-10-2003, 22:14



Citaat:
Origineel gepost door Msattia
Sorry, maar kun je duidelijker zijn, met wat je met "Ik ben een newbie" bedoeld?
Misschien bedoelt hij dat hij nieuwe is, misschien is hij pas moslim geworden....

Ik denk het hoor....SOrry als ik het verkeerd heb....

Beslamma shirin

22-10-2003, 22:48

Citaat:
Origineel gepost door Esau
sorry ik ben een newbie en snap er helemaal niks van behalve dat je van zonsopgang tot ondergang moet vasten.
en dat het eindigt met het suikerfeest wat ik wegens gebrek aan familie helaas niet kan vieren

Van ochtendschemering (fajr-gebed) tot zonsondergang gedurende de hele negende maand (Ramadan) van het maanjaar, is het vasten voor alle volwassen mannelijke en vrouwelijke moslims verplicht. In deze maand onthoudt je jezelf van het eten, drinken en seks en vermijdt je onzinnig taalgebruik en slechte daden en wijd je jezelf aan gebed, recitaties van de koran en goede daden. Dit is de maand van speciale zegeningen en vergiffenis van Allah.

In deze maand werd de heilige koran neergezonden naar de aarde en daarna geleidelijk geopenbaard via de profeet (vrede zij met hem). Volgens de overleveringen werden de andere boeken en geschriften aan Abraham, Mozes, David en Jezus (vrede zij met hen) eveneens in deze heilige maand geopenbaard.

In de koran zijn bepaalde uitzonderingen gemaakt voor het vasten voor:
de zieken, de reiziger of vrouwen met menstruatie, zwangerschap of borstvoeding gevende vrouwen. Het vasten is goed voor je gezondheid, een training voor je spirituele opleving, koesteren van een broederschapsband voor alle mensen en moslims, en een totale fysieke en mentale onderwerping aan de wil van Allah voor Zijn genoegen en bescherming.
Aan het einde van de vastenmaand vieren moslims over de gehele wereld ‘Ied (feest) met gebeden en feestelijkheden.


asalamo 3aleikum warahmato allahi wabareketoeho
flexiegirl

23-10-2003, 07:50
Jammer dat ik geen familie heb voor die feesten

23-10-2003, 08:50

Citaat:
Origineel gepost door Esau
Jammer dat ik geen familie heb voor die feesten
je broeders en zusters in islam zijn je familie

23-10-2003, 17:27
Bij welke willekeurige broeder of zuster zal ik even aankloppen...