Bekijk volle/desktop versie : Marokkaanse meiden vernederlandst?



Pagina's : [1] 2 3 4 5

22-10-2003, 17:14
Zijn de Marokkaanse meiden tegenwoordig te vernederlandst? Vind je dit erg ja of nee?
Graag zou ik ook willen horen van jullie wat "vernederlandst zijn" eigenlijk inhoudt.
Kortom lucht je hart over dit onderwerp.(of lucht je hart niet,maakt niet uit,PS,bericht is gewoon uit nieuwsgierheid, en verveling)

22-10-2003, 17:28


Als ze TE vernederlandst zouden zijn, zou dat automatisch iets negatiefs betekenen. Bovendien is het net wat je nastreeft, Marokkaanse vrouw in Nederland zijn of Nederlandse vrouw van Marokkaanse afkomst zijn. In beide gevallen kan het zijn dat je je mogelijkheden optimaal benut en daar gaat het om, vind ik.

22-10-2003, 17:30
weet je wat het is halim? er zijn meisjes die vernederlandst zijn en sommige weer niet, dus ik wil eigenlijk zeggen dat je niet iedereen over 1 kam moet scheren! wat ik ook graag wil weten is, wat bedoel jij onder het woord vernederlandst??dat ze zich helmaal niet meer islamitische gedragen of iets anders?ik hoop dat ik snel een antwoord daarop zal krijen!ciao

22-10-2003, 18:12
Oke even voor de duidelijkheid het is niet mijn bedoeling hiermee iedereen over 1 kam te scheren.
Ik zat hier gewoon mee in me hoofd en was benieuwd naar jullie meningen hierover. Okey dan zet ik hier even mijn mening erover in de hoop wat meer reacties te ontlokken en om te reageren op chaouniaibn.
ik kan het woord vernederlandst niet zo 1 2 3 onder woorden brengen maar ik vind zelf dat er verschillende niveaus zijn. bijvoorbeeld je kan goed nederlands spreken,goede opleiding enz. dit valt misschien voor sommigen al onder vernederlandst maar dit bedoel ik hier niet mee. hier is namelijk niets negatiefs aan. ik doel op de groep die gewaagd gekleed de deur uitgaan ,veel gasten verslijten enzo.

23-10-2003, 17:27


salaam,
wel Halim, ik vind dat je voor een groot deel gelijk hebt. Zoals bijv. de omgeving waar ik woon vind je wel meisje die goed gekleed de deur uitgaan. Maar het grootste deel is zoals jij het zegt "vernederlandst". Eerlijk ik vind het heel spijtig dat ze er zo bijlopen. Mijn vraag is eigenlijlk: "waarom doen ze dat nu?" Is dat gewoon omdat de Nederlanders - of in mijn geval de Belgen - zeggen dat we ons moeten emanciperen? Ik begrijp het alleszins niet.

23-10-2003, 19:36
Salaam,

Moge Allah ze helpen Inshallah.....


Ma3asalaam Liloesh

23-10-2003, 20:26
precies, integratie tot op een zeker level oke,(om jezelf te kunnen redden in deze maatschappij) maar ergens ligt een grens toch. naar mijn mening

23-10-2003, 20:38

Citaat:
Origineel gepost door HalimElBerkani
Oke even voor de duidelijkheid het is niet mijn bedoeling hiermee iedereen over 1 kam te scheren.
Ik zat hier gewoon mee in me hoofd en was benieuwd naar jullie meningen hierover. Okey dan zet ik hier even mijn mening erover in de hoop wat meer reacties te ontlokken en om te reageren op chaouniaibn.
ik kan het woord vernederlandst niet zo 1 2 3 onder woorden brengen maar ik vind zelf dat er verschillende niveaus zijn. bijvoorbeeld je kan goed nederlands spreken,goede opleiding enz. dit valt misschien voor sommigen al onder vernederlandst maar dit bedoel ik hier niet mee. hier is namelijk niets negatiefs aan. ik doel op de groep die gewaagd gekleed de deur uitgaan ,veel gasten verslijten enzo.
salaam, nou ik zal spreken over hoe ik zelf ben, ik ben hier in nederland geboren maar ben wel thuis volgens de marokaanse cultuur en islamitsche opgevoed.

Ik probeer me leven op de eerste plaats volgens de islam te leven draag een hooffdoek bid doe alles bijna wat allah swt van me vraagt, maar ik werk gewoon, en heb me normen en waarde, ik denk dat het niks te maken heeft met vernederlandst zijn het heeft te maken, het heeft te maken van laat iedereen doen wat hij of zij wil toon recpect en je zal het ontvangen.

We leven tenslotte allemaal op dit kikkerlandje je kan niet om elkaar heen blijven leven, we moeten het zo goed mogelijkleef baar te laten en dat kan ook al ben je moslim.

mijn motto is toon recpect en je zal het ontvangen, je hoeft het niet eens te zijn met de ander maar tenslotte wordt ieder apart aangesproken op de dag des oordeels.

23-10-2003, 20:39

Citaat:
Origineel gepost door BerKaNeLayD
precies, integratie tot op een zeker level oke,(om jezelf te kunnen redden in deze maatschappij) maar ergens ligt een grens toch. naar mijn mening
ben het helemaal met je eens

24-10-2003, 15:07
Allah weet het beste, laten we het aan hem over.

24-10-2003, 17:10
Wanneer een Marokkaans meisje gebruikt maakt van mogelijkheden die haar worden geboden, zoals het volgen van een goede opleiding, het bemachtigen van een hoge positie in de maatschappij of wat dan ook om zich te ontwikkelen, zie ik persoonlijk niet wat daar mis mee is. Dit zou ik ook niet "vernederlandsing" willen noemen. Wanneer Marokkanen zich echter gaan gedragen als Nederlanders en daarmee bedoel ik dat ze zich gaan distantiëren van de Marokkaanse cultuur, normen en waarden, zou ik spreken van "vernederlandsing".

24-10-2003, 20:13
MOCRO4eVA,precies wat ik je zeg

25-10-2003, 15:34


vernederlands?

voor we een ander ding aan pakken, moeten we eerst dichter bij huis het prob aanpakke, zoals onze marokkaanse cultuur. deze is namelijk soms tegenstrijdig met onze godsdienst. vele onder ons worden meer met cultuur opgevoed dan geloof, en automatisch heb je botsingen in de maatschappij.

en ieder van ons is op de een of andere manier vernederlands. automatisch neem je bepaalde dingen van buiten af op...

bisous xxx

25-10-2003, 21:10
Kijk HalimElBerkani (Mijn grote broer) heeft het niet over meisjes die bv. een goede opleiding volgen, een goed baantje hebben en die de mogelijkheden pakken om een goede positie in de maaatschappij te bemachtigen.
Deze meisjes/vrouwen vind hij zelf ook goed! Zolang ze maar aan hun geloof vast blijven houden. En hier ben ik het 100% procent mee eens! Halim heeft het over de marokkaanse meisjes die bv. 5 vriendjes hebben gehad, alcohol drinken, roken en die naar disco's gaan en je weet wel wat er verder nog allemaal bij dit rijtje hoort.
Ik vind het egt erg dat er zulke meisjes zijn.
Maar je moet weten dat je juist deze meisjes niet moet vernederen of uitschelden zoals ik vaak zie. Deze meisjes hebben je hulp juist het meest nodig om het rechte pad weer te kiezen. Deze meisjes moet je juist een goed voorbeeld geven.
Dit wou ik eventjes zeggen, want hier heeft mij broer het over als hij het over 'TE VERNEDERLANDST' heeft.
Al die andere meisjes die een goede opleiding hebben, goed werk enz. enz. ---> Goed gedaan meiden en blijf zo doorgaan, hoe meer goede baantjes we inpikken, hoe jaloerser de NL-ers worden ,maar laat je geloof nooit los!!

25-10-2003, 21:14
BerKaNeLayD...

Pagina's : [1] 2 3 4 5