Bekijk volle/desktop versie : Parfum-Ramadan



22-10-2003, 16:15
Hoi!

Zit met een vraag waar ik nog steeds niet uit ben.
Mag je Parfum/Deo tijdensde ramadan opdoen?

Alvast Bedankt

En een fijne ramdan

groetjes oujdia

22-10-2003, 17:11


Geurloze deo wel, maar parfum niet!! Deo met geurtje weet ik niet zeker...

22-10-2003, 17:13
parfum is tijdens de ramadan makrouh en dat wil zeggen dat het bijna haraam is en liever niet

22-10-2003, 17:14
Iemand zij tegen mij dat deo en parfum niet mag, een ander zegt dat deo wel weer mag . Wie weet het echte antwoord.

22-10-2003, 17:15


ik weet dat het zowiezo al verboden is om parfum enz op te doen voor vrouwen dus

22-10-2003, 17:29
parfum mag een vrouw helemaal niet op doen als ze naar buiten gaat , dus dames stop er mee.

22-10-2003, 17:31
0190) Parfum, broeken, make-up en epileren voor vrouwen.



Vraag: 1)is parfum dragen haraam?? 2)en een broek is dat haraam voor een moslimvrouw,? 3) make-up?? is dat haraam?? 4) wenkbrauwen epileren?? is dat haraam?? en benen?? en oksels?

Antwoord:

In de naam van Allah de Erbarmer de Genadevolle

1. Parfumgebruik door een moslimvrouw buiten haar huis is niet toegestaan. Een vrouw dient alles te vermijden wat de aandacht trekt van mannen. De boodschapper van Allah heeft gezegd:"Een vrouw die zich parfumeert en langs een menigte heeft gelopen en zij ruiken haar geur, zij heeft ontucht/overspel gepleegd en ieder oog die naar haar staart pleegt overspel" Overgeleverd door Al h'akiem.

Een vrouw kwam langs Abou Hoerayra (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) terwijl het geur van de parfum uit haar kleren straalde. Hij zei tegen haar:"Waar ga je naar toe O dienares van de Almachtige?". Ze antwoordde:"Richting de moskee" Hij zei:"En je parfumeert?" ze zei:"Ja" Hij zei:"Ga terug naar huis en verricht de grote wassing, ik heb de profeet horen zeggen:"Allah accepteert het gebed niet van een vrouw die naar de moskee is gegaan, terwijl zij geparfumeerd is totdat zij teruggaat en zich wast" Ibn Khoezayma.

2. Over het dragen van broeken verwijzen wij u naar de volgende vraag: (0049) Mogen de meisjes broeken dragen?

3. Lees meer over make-up onder vraag: (0099) Wat zegt de Islam over make-up?

4. Over het epileren van wenkbrauwen zegt de profeet in een hadith die overgeleverd door Abdoullah (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) :"Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoeëren, vrouwen die tatoeages bij anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun schoonheid te vergroten en daarmee Allah's schepping veranderen..." (Moesliem 3966).

Wat oksels betreft, het is zelf aangeraden om deze te ontharen. De boodschapper van Allah heeft gezegd:" Vijf zaken behoren tot de natuurlijke aanleg van de mens: het verwijderen van het schaamhaar, de besnijdenis, het bijknippen van de snor, het ontharen van de oksels en het knippen van de nagels. Overgeleverd door Boekharie, Moesliem, Tiermiedie en Abou Dawoed.

Wat benen betreft er is geen enkel hadith die verbiedt om deze te ontharen. De bekende regel in de islamitische jurisprudentie luidt als volgt: "Alles wat te maken heeft met omgang met mensen en het leven is toegestaan, behalve hetgeen wat verboden is gesteld in de Qor'aan of de Soenna." Dit integendeel tot het aanbidden van Allah, hierbij is de regel bekend, dat alle soorten aanbiddingen verboden zijn, behalve hetgeen wat toegestaan is verklaard door Allah en/of Zijn boodschapper .

En Allah weet het het beste.

Cyber-imam Het team van al-Islaam.com

22-10-2003, 17:37
Het is dus toegestaan om geurloze deo te dragen. Deze zorgt ervoor dat er minder getranspireerd wordt (of eigenlijk dat de transparatie wordt opgevangen en geurloos wordt). Je kunt het zien als medicijn (dwa del 3ra').

22-10-2003, 18:50
manal merci meiske goeie dalil...

22-10-2003, 20:12
Salaam aleykoum warahmouthAllah wabaraqatuhu

Inderdaad het is zoiezo verboden voor een vrouw om met parfum het huis te verlaten, binnenshuis is het toegestaan.

Tijdens de ramadan ook? Allahu aleem iemand hiervoor een daliel.

Parfum binnenshuis tijdens Ramadan?

InschaAllah gair

Salaam aleykoum warahmouthAllah wabaraqatuhu
ukht fie dien, myriame moslima

22-10-2003, 20:25
ik heb ook een vraag waar ik niet uit kan komen: mag je tijdens ramandan vet of zo in je haar?

22-10-2003, 20:45
Salaam aleykoum warahmouthAllah wabaraqatuhu

Beste zussen, het is toch duidelijk over buitenshuizen zaken.
het is de binnenshuizen zaken waar ik rond twijfel. Velen komen af met horen en horen en is toch logisch maar waar zijn de daliels?

Wa salaam aleykoum warahmouthAllah
ukht fie dien myriame moslima