Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk **** Ik heb me haar zwart geverft!!



Pagina's : [1] 2

05-10-2007, 10:30
ik heb me haar weer lekker zwart geverft en het is helemaal geweldigggg

normaal heb ik erg lichtbruin haar..
maar ik was echt toe aan verandering

en ik voel me goedd



05-10-2007, 10:34


is haram heb ik gehoord.. maar bsahtek!

05-10-2007, 10:36
is dat zo

05-10-2007, 10:37
sinds k geboren ben heb ik dat altijd meegekregen, want ze zeggen alsje je haar zwart verft dan lijk je op een jood.. en wij moslims moeten precies het tegenvergestelde doen..

05-10-2007, 10:38


de zwarte heks is opgestaatn.

05-10-2007, 10:40

Citaat door wEgE:
de zwarte heks is opgestaatn.





05-10-2007, 10:42

Citaat door goudentandje:
haterss meid..

05-10-2007, 10:44

Citaat door goudentandje:
Sorry meid.

Citaat door SaSa_Lici0uss:
haterss meid..
Wanneer ga je optreden bij de Idols ??

05-10-2007, 10:46

Citaat door wEgE:
Sorry meid.
Wanneer ga je optreden bij de Idols ??



Zaterdag!

08-10-2007, 03:01

Citaat door goudentandje:
ik heb me haar weer lekker zwart geverft en het is helemaal geweldigggg

normaal heb ik erg lichtbruin haar..
maar ik was echt toe aan verandering

en ik voel me goedd





ik had het ook zwart geverft en heb er nu nog steeds spijt van

ik kan me haar niemeer verve niks pakt meer
heb zelfs geprobeert te ontkleure en dat hielp niet

alleen bij me haar uitgroeii


dus jah bij et begin is het wel mooi

ma na een tijdje wil je weer wat anders moet je wachte totdat het helemaal is uitgegroeit

08-10-2007, 03:12
ter info dit kwam ik er over tegen:

Op de dag van de verovering van Mekka pakte Abu Bakr zijn oude vader, Abu Qahafah, op en droeg hem tot hij hem voor de Profeet (vzmh) neer had gezet. Toen de profeet (vzmh) zijn sneeuwwitte haar zag zei hij:


“Verander dit, maar gebruik geen zwart.”

In een andere Hadith staat:

“ De joden en christenen verven hun haar niet, zorg dat je niet hetzelfde als zij bent.”(overgeleverd door Buchari)

Aan deze Hadith wil ik wel toevoegen dat het niet verven van het haar vooral op de rabbijnen, priesters en asceten sloeg. Het gewone volk verfde hun haar wel.

Uit bovenstaande hadith kunnen we dus concluderen dat we een andere volk niet na mogen doen, maar onze eigen onafhankelijke beschaafde (in het licht van de Islam) manier van uiterlijk en gedrag moeten ontwikkelen. Dus niet punk, slechts gedeelte van het haar e.d.

Aboe Dhzarr vertelde de volgende hadieth: "Grijs haar kan het beste geverfd worden met henna of katam". Ahmed, Tiermiedie en An-nasa'ie De boodschapper van Allah (Allah's welbehagen zij met hem) heeft gezegd: "Er zal een volk zijn aan het eind van deze wereld, die hun haren zwart zullen verven....Zij zullen de geur van Al Djannah niet ruiken"

Henna maakt het haar rood en katam, een plant uit Yemen, kleurt het haar zwart met een rode gloed. Anas (Allah's welbehagen zij met hem) zei: "Abou Bakr (Allah's welbehagen zij met hem) verfde zijn haar met henna en katam en Omar (Allah's welbehagen zij met hem) verfde zijn haar alleen met henna." Katam werd nooit alleen gebruikt omdat het dan een pure zwarte kleur gaf maar werd juist met henna gebruikt zodat het een zwarte kleur gaf met rode gloed.

De profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft een algemene verbod gelegd om het haar met een zwarte kleur te verven en heeft geen specifieke groep mensen genoemd waarvoor het verbod niet geldt. Voor een oude man/vrouw of een jongeman/vrouw geldt dezelfde uitspraak.

En Allah weet het het beste.

08-10-2007, 09:55
Bsa7a meid


Haar verven is inderdaad wel toegestaan behalve zwart, kreeg ik ook altijd te horen en dat je dan geur van jenna niet zult ruiken..

Maar je hebt t al gedaan en nou weet je voor volgend keer

wasalam

08-10-2007, 09:58


Ik had em ook zwart geverfd, kon mezelf wel killen, had gelijk spijt.

Nu heb ik bijna rood haar door alle mislukte verfpogingen.

08-10-2007, 13:49

Citaat door miss_benisaid:
Bsa7a meid


Haar verven is inderdaad wel toegestaan behalve zwart, kreeg ik ook altijd te horen en dat je dan geur van jenna niet zult ruiken..

Maar je hebt t al gedaan en nou weet je voor volgend keer

wasalam


idd..

08-10-2007, 14:05
ja zwart kan heel mooi zijn, maar het moet je ook echt staan vind ik.!

Pagina's : [1] 2