Bekijk volle/desktop versie : Trouwen met de tegengestelde jongen dan waar je vroeger op viel



Pagina's : [1] 2

04-10-2007, 22:23
Wie heeft dat ook?

Vroeger toen ik mijn man nog niet had ontmoet ging ik allemaal om met meiden die alleen maar jongens zochten die geld hadden. Ik was toen 16 jaar en had nog nooit een Marokkaanse vriendin gehad, ik ging alleen met nette Nederlandse meiden om. Toen ik een Marokkaanse buurmeid kreeg vond ik het wel leuk om om te gaan met een meid met dezelfde Marokkaanse achtergrond.
Ze zoog me mee in haar wereldje van vriendjes die geld hadden, de drugsdealers etc. Ik volgde haar, ik mocht van haar niet eens praten met jongens die studeerden of een gewone baan hadden want dat was niks vond ze. Je moest een vent hebben die echt poen had, die een dure wagen had, die gelijk al bij de 1e date een gouden armbandje voor je kocht en kado´s voor je kocht etc etc. Absoluut geen serieus werkende jongen want die waren gierig en geen al te praktiserende jongens want dat waren boeren.
Kortom de slechtste jongens die er zijn. Ooh wat was ik stom dat ik meeging met haar zeg. Op een gegeven moment begon ik ook zo te denken.
De nederlandse meiden met wie ik omging daarvoor vonden dat ik was veranderd van nette studiebol naar iemand die niets meer om school gaf en heel asociaal werd en ik verloor ze een voor een.
Uiteindelijk werd ik haar zooo beu, ze trok me mee in alles. Overdag naar buiten gaan was niet genoeg, nee ik moest er ook voor zorgen dat ik ook s´avonds naar buiten kon, want dat soort jongens kwam niet overdag buiten. Overdag sliepen ze want ze kwamen alleen s´avonds en s´nachts. Overdag kwam je alleen maar de saaie studerende jongens tegen. Ik deed weer mee, ook al had ik elke dag ruzie met mijn moeder. Ik zag er ook uit als een hxxr, strakke kleding en geblondeerd haar etc. Echt niet om aan te zien.
Maar oooh ooh wat waren ze dom zeg die jongens: 99 procent had bijna nooit gestudeerd, ze hadden het alleen maar over geld, vrouwen en auto`s. Plus waren ze constant bezig met haramdingen, ze dronken en dealden, altijd veel geld in hun zakken om indruk te maken op ons etc.

Op een gegeven moment heb ik me van haar teruggetrokken, ze begon te roken, bij jongens te blijven slapen, ze stopte met werken en school en intussen was ze ook al door een Marokkaanse getrouwde drugsbaron van 40 jaar ontmaagd geraakt. Dat was de druppel voor mij. Dat leventje levert niets op. Ik trok me langzaam van haar terug. Ik begon te bidden, ik ging voortaan gelijk na school naar huis. Bovendien was ik bezig met een HBO-opleiding en daar wilde ik voor gaan. Zij was al gestopt op de middelbare school.
Ik ontweek haar steeds meer en zei dat ik dat leventje niet meer wilde. Ik wilde gewoon naar huis na schooltijd, niet elke dag ergens gaan zwerven omdat ze nooit genoeg had van jongens. Ik wilde mijn kleine broertje van 5 jaar zien opgroeien, ik wilde s`avonds met mijn ouders lekker tv kijken thuis ipv als een hxxr in een cafe te gaan zitten. Ik wilde mijn HBO-opleiding afmaken.
Ze wilde niet meer met mij omgaan en ik niet met haar. Het ging haar niet om mij, ze had gewoon iemand nodig die met haar mee zou gaan elke dag/avond/nacht.
Ze lachte als ik iets aan mijn geloof wilde doen, ze lachte dat ik opeens alleen maar overdag ergens heen ging en gewoon om 17.00 uur naar huis toe ging. Dat ik met een nichtje naar de bios ging ipv met een gozer etc.
Dat ik me meer in Islam ging verdiepen, dat ik huiswerk begon te maken etc.
Een paar jaar later ontmoette ik via via mijn huidige man: een eerlijke werkende en praktiserende moslim, die niet rookt, nooit in zijn leven een druppel alcohol heeft gedronken, 5 keer per dag bidt, naar de moskee gaat en Allah vreest. Wat heb ik een spijt van dat rotleventje en die verloren jaren zeg. Gelukkig heb mijn HBO diploma gehaald en heb ik daardoor nu ook een goede baan gevonden, heb een mooi dochtertje gekregen en ben alhamdoellilah veel bezig met mijn geloof.
Mocht ik het over kunnen doen en anders kunnen doen dan had ik het gelijk gedaan.
Destijds was ik zo geindoctrineerd dat ik ook echt dacht nooit te trouwen met een normale werkende praktiserende man. Maar het is juist het beste wat me is overkomen. En zij? Twee weken geleden kwam ik haar tegen, ze was nog altijd vrijgezel, haar relatie met haar zgn rijke ex vriendje is uit en ze was nog altijd verder aan het zoeken. Ik liep lekker door met de kinderwagen

Groeten Haliema

04-10-2007, 22:30


Heeel mooi meid, wees trots op jezelf!

Ik ken dat wereldje en heb ook velen zien ondergaan. Elhamdoelillah zijn wij gezegend met dat ene hersencelletje dat ons de juiste weg wees, elhamdoelillah!!

groetjes,
Norelyn.

04-10-2007, 22:38
En wat wil je daarmee zeggen?

Ik ben altijd een normale meid geweest, ook toen ik puber was wist ik met wie ik wel omging en met wie niet. en was altijd op tijd thuis heb nooit wat verkeerds gedaan, elhamdoulilah. En ondanks dat ben ik niet getrouwd (met een goede moslimman). Dus ik snap niet wat je wilt zeggen. Je was vroeger wel nieuwsgierig en ging met haar mee en je weet alles van dat wereldje af. en dan komt ze doodleuk vertellen dat jij wel bent met getrouwd met een goede man en zij niet. je bent hetzelfde als zij in mijn ogen.

04-10-2007, 22:42
Ik geef eerlijk toe dat ik hetzelfde WAS als haar. Geen haar beter, geloof mij maar. Máár ik ben uiteindelijk uit dat wereldje gestapt en toen ik haar tegen kwam 2 weken geleden zat zij er nog midden in.
Iedereen is nieuwsgierig, sommigen gaan er heel ver in, anderen niet. maar het is belangrijk dat je op tijd er weer uitstapt en je gaat richten op het serieuze leven en alle haramzaken achter je laat.
Ik wil alleen maar zeggen dat ik destijds nooit had gedacht dat ik op het type van mijn huidige man zou vallen en er zelfs mee trouwen.

04-10-2007, 22:52



Citaat door Independence:
En wat wil je daarmee zeggen?

Ik ben altijd een normale meid geweest, ook toen ik puber was wist ik met wie ik wel omging en met wie niet. en was altijd op tijd thuis heb nooit wat verkeerds gedaan, elhamdoulilah. En ondanks dat ben ik niet getrouwd (met een goede moslimman). Dus ik snap niet wat je wilt zeggen. Je was vroeger wel nieuwsgierig en ging met haar mee en je weet alles van dat wereldje af. en dan komt ze doodleuk vertellen dat jij wel bent met getrouwd met een goede man en zij niet. je bent hetzelfde als zij in mijn ogen.


Ewa, Insha-allah niet in de ogen van ALLAH
Wat zij heeft gedaan..is het slechte pad gevolgd.. en daarna het juiste pad.. en spijt (toebba verricht) En ALLAH OU 3HAFOURROEN RAHIM..

Dus wat jij van haar vindt is niks waard..

05-10-2007, 08:51

Citaat door Independence:
En wat wil je daarmee zeggen?

Ik ben altijd een normale meid geweest, ook toen ik puber was wist ik met wie ik wel omging en met wie niet. en was altijd op tijd thuis heb nooit wat verkeerds gedaan, elhamdoulilah. En ondanks dat ben ik niet getrouwd (met een goede moslimman). Dus ik snap niet wat je wilt zeggen. Je was vroeger wel nieuwsgierig en ging met haar mee en je weet alles van dat wereldje af. en dan komt ze doodleuk vertellen dat jij wel bent met getrouwd met een goede man en zij niet. je bent hetzelfde als zij in mijn ogen.


Ik ben blij voor je dat je zo bent. Wat ik ermee wil zeggen is dat een mens altijd kan veranderen, dat pubers soms makkelijk beinvloedbaar kunnen zijn door anderen.
Ik denk dat er meer meiden zijn die een turbulente puberteit hebben meegemaakt maar uiteindelijk gewoon weer op het rechte pad komen.
Ik durf het tenminste hier neer te zetten,anderen niet, is ook goed. Niemand hoeft hier opeens helemaal uit de doeken. En als er meiden zijn (net als jou) die zo een periode niet hebben meegemaakt, hoor ik dat ook graag.
Ik vind het wel triestig dat je hier dan op het laatst een oordeel klaar hebt liggen over iemand.

05-10-2007, 09:37
Meid, Ik ben Superrrr trots op je! Dat mag ook gezegd worden. Geloof me ken dat wereldje. Heb me er geluklkig nooit in verdiept. Maar zie dagelijks genoeg meiden er aan onder door gaan. En zodra ze dat leventje gewend zijn kennen ze niks anders meer en is het moeilijk om er uit te komen.

En Independence, het is leuk voor jou dat je dat niet hebt meegemaakt, maar er zijn genoeg meiden die dat hebben meegemaakt of er nog steeds inzitten. dus vind het alleen maar goed dat het niergezet wordt. Vooral voor de jonge meiden, die zooo beinvloedbaar zijn. Ik bedoel maar toen ik 16 was deed ik ook wel gek met vriendinnen niet omdat ik een meeloper was maar omdat het gewoon leuk was en je nergens bang voor bent. Ik denk nu wel 3x na voordat ik een besluit neem, maar toen was dat anders.

Hamdolilah ben je nu gesetteld met je man en dochter en inshallah komt het ook goed met je oude vriendin.

Succes in je verdere leven

bazatoen

05-10-2007, 10:01
Ik vind het ook supergoed dat je uit dat leventje bent gestapt. Maar wat ik me afvroeg, heb jij je man verteld over je verleden of heeft hij daar nooit naar gevraagd?

05-10-2007, 10:39
Ik vind het goed dat je het hier zet. ik denk dat helaas vele die fout maken maar hamdolilah draaien de meeste weer bij. Het is meestal in de puberteit
dat ze die dingen doen en ik denk vooral in de stad.
Ik ken dat wereldje ook en gelukkig zoals Norelyn zei was er dat ene hersencelletje dat ons de weg wees, hamdolilah.

05-10-2007, 17:53

Citaat door haliema1980:
up


Allah is vergevingsgezind. Wees blij dat je met een goede man bent getrouwd die zijn brood eerlijk verdient en goed voor en zijn naasten is. Jij zult het ongetwijfeld hebben verdiend, anders was hij niet jouw mektoub, maar iemand anders!

Elhamdolilaah!!!

05-10-2007, 18:03
Alhamdoulilah dat sjitan je niet verder dingen ingefluisterd heeft om in dat wereldje te blijven... alhamdoulilah heb ik nooit echt met 'dat wereldje' te maken gehad. Natuurlijk heeft bekant iedere persoon wel een tijd achter de rug van experimenteren ed. maar gelukkig wist ik mijn grenzen daarin goed te bewaken. Ik heb alhamdoulilah altijd mijn ouders daarin gerespecteerd, mijn sudie goed afgemaakt, gewerkt, en was als vanaf mijn 12e praktiserende, maar ik ben pas vanaf mijn 22e een hoofddoek gaan dragen.
Al die bullshit van vriendjes ed. slaat werkelijk nergens op... uiteindelijk is toch alles makteb... maar je moet het maar zo zien: het is een wijze les geweest!!!

05-10-2007, 18:37

Citaat door haliema1980:
[/B]

Ik ben blij voor je dat je zo bent. Wat ik ermee wil zeggen is dat een mens altijd kan veranderen, dat pubers soms makkelijk beinvloedbaar kunnen zijn door anderen.
Ik denk dat er meer meiden zijn die een turbulente puberteit hebben meegemaakt maar uiteindelijk gewoon weer op het rechte pad komen.
Ik durf het tenminste hier neer te zetten,anderen niet, is ook goed. Niemand hoeft hier opeens helemaal uit de doeken. En als er meiden zijn (net als jou) die zo een periode niet hebben meegemaakt, hoor ik dat ook graag.
Ik vind het wel triestig dat je hier dan op het laatst een oordeel klaar hebt liggen over iemand.


Denk je dat ze jouw topic komen lezen?? Die zitten toch lekker bij hun vriendjes zoals je zelf zei.
Het enige wat jij wil zeggen is: ik ben lekker getrouwd en zij niet

05-10-2007, 22:48


Nou Haliema, hamdoelillah...koli hamdoelillah..

05-10-2007, 23:16
Alhamdulilah, ben blij voor je dat je de goede pad gekozen hebt en het mag best gezegd worden

hoeveel meisjes zijn eigenlijk "ongelukkig" in zo een wereld maar denken dat ze er niet meer uit kunnen stappen en dat het te laat is en dat ze geen toekomst meer hebben.

Ik ben ook trots op bepaalde meisjes in mijn omgeving die toch de kracht hadden om uit dat neppe wereldje te stappen en inzien dat het toch niet alles is

06-10-2007, 15:16

Citaat door Independence:
Denk je dat ze jouw topic komen lezen?? Die zitten toch lekker bij hun vriendjes zoals je zelf zei.
Het enige wat jij wil zeggen is: ik ben lekker getrouwd en zij niet



Lees jij wat de topicstarter zegt, of wil je koste wat kost jouw verhaal doordrukken? De titel spreekt al boekdelen en als ze dan nogmaals aangeeft wat de intentie van haar mail is, luister je nog niet en blijf je krampachtig vasthouden aan '' je eigen verhaal". Niet iedereen zit zo in elkaar dat ze de ander onder de neus willen wrijven dat ze getrouwd zijn, maar goed, ik geloof niet dat de topicstarter wakker ligt van het feit dat je haar niet gelooft, maar wees zo fatsoenlijk en ga haar topic niet lopen verzieken.

Pagina's : [1] 2