Bekijk volle/desktop versie : Tips Voor Sollicitatiegesprekken



Pagina's : [1] 2 3 4

04-10-2007, 14:01
Dames,

Ik kreeg net weer een afwijzing van een soll.gesprek. Tfoe, terwijl ik dacht dat ik het goed had gedaan. Ze vonden mij wel enthousiast maar hebben toch iemand anders genomen waar ze van denken dat die de taken goed kent. Slaat nergens op hoe kunnen ze dat nu weten.

Ik ben het echt zat, om te blijven solliciteren.

04-10-2007, 14:08


Op wat voor een soort functie had je gereageerd?

04-10-2007, 14:10
Tip die ik aan iedereen meegeef: Blijf vooral jezelf, geef eerlijk aan wat je wel en niet kunt, niet gaan overdrijven, niet hoogmoedig overkomen, maar ook weer niet zielig overkomen. Kom zelfverzekerd over! Neem de rust voor je gesprek ( geen gehaast etc! )

04-10-2007, 14:12
Ja, meid!

Join the club! Ik ben sinds ik terug ben van de zomervakantie naar sollicitatiegesprekken gegaan, tijdens het gesprek was ik altijd enthousiast en hun zaten er juist droog bij.

Dan zeggen ze simpelweg, we bellen je nog wel> Dan is de "reden" dat de andere sollicitatant beter is.

Hmm zou dat aan mij liggen of mijn hoofddoek?

Wat denken jullie

Aliyah draag jij hoofddoek?

04-10-2007, 14:39



Citaat door TfijoestHoceima:
Ja, meid!

Join the club! Ik ben sinds ik terug ben van de zomervakantie naar sollicitatiegesprekken gegaan, tijdens het gesprek was ik altijd enthousiast en hun zaten er juist droog bij.

Dan zeggen ze simpelweg, we bellen je nog wel> Dan is de "reden" dat de andere sollicitatant beter is.

Hmm zou dat aan mij liggen of mijn hoofddoek?

Wat denken jullie

Aliyah draag jij hoofddoek?



Nee, ik draag geen hoofddoek. Moet je voorstellen als ik helemaal een hoofddoek zou dragen. Hier in dit boeregat nemen ze toch hun hollanders aan. Maakt niet uit wat voor werk ervaring je hebt.

04-10-2007, 14:39

Citaat door yara_xx:
Op wat voor een soort functie had je gereageerd?


Secretariel administratief medewerkster op een school. Leek mij ideaal.. maar ja.

04-10-2007, 14:41

Citaat door Miss_Magrebia:
Tip die ik aan iedereen meegeef: Blijf vooral jezelf, geef eerlijk aan wat je wel en niet kunt, niet gaan overdrijven, niet hoogmoedig overkomen, maar ook weer niet zielig overkomen. Kom zelfverzekerd over! Neem de rust voor je gesprek ( geen gehaast etc! )


Ja dat doe ik altijd.. ik blijf gewoon mijzelf.. Maar ik denk dat je juist moet overdrijven en noemen hoe goed je bent enzo.. En daar ben ik niet zo goed in.

Ik wil zo snel mogelijk een baan maar lukt mij niet.

04-10-2007, 14:49
Erg hè, je wilt graag.... Maar ze geven je de kans niet!

En dan maar klagen dat die buitenlanders niet willen werken.

04-10-2007, 14:54

Citaat door Aliyyah:
Ja dat doe ik altijd.. ik blijf gewoon mijzelf.. Maar ik denk dat je juist moet overdrijven en noemen hoe goed je bent enzo.. En daar ben ik niet zo goed in.

Ik wil zo snel mogelijk een baan maar lukt mij niet.


Ja het moet echt afdruipen.... Zo ben ik ook niet!

04-10-2007, 15:28
woallah, ik ben ook niet zo. Ik kan niet overdrijven... he naamgenoot hoe is het...

04-10-2007, 17:48

Citaat door Aliyyah:
Ja dat doe ik altijd.. ik blijf gewoon mijzelf.. Maar ik denk dat je juist moet overdrijven en noemen hoe goed je bent enzo.. En daar ben ik niet zo goed in.

Ik wil zo snel mogelijk een baan maar lukt mij niet.



Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat nooit doe, ben altijd heel eerlijk en open. Dit wil ik en dat, maar dit kan ik minder blabla. Eerlijkheid loont.
Wat als je zegt dat je alles goed kan en in je proeftijd alles tegenvalt? Je binnekomst moet spektakel zijn dat is meestal wat ze onthouden. Gewoon netjes overkomen en vooral weten waarvoor je komt, wat ik wel altijd doe ik een map meenemen met mijn CV ( + extra eentje) , wat vragen + de functieomschrijving. Goede voorbereiding is het halve werk!

04-10-2007, 17:54
ik heb zo'nnnnn hekel aan die vragen zoals

' noem eens een goede en slechte eigenschap van je' ' waar ben je goed in en waarin niet'

04-10-2007, 17:56



Citaat door Kwebbel_24:
ik heb zo'nnnnn hekel aan die vragen zoals

' noem eens een goede en slechte eigenschap van je' ' waar ben je goed in en waarin niet'


Slim op antwoorden.

Ik noem 1punt bij beide: Ik werk accuraat dat is mijn pluspunt, maar zie het soms ook als een minpunt omdat ik soms te vaak teveel puntjes op de I wil zetten

04-10-2007, 18:01

Citaat door Miss_Magrebia:
Slim op antwoorden.

Ik noem 1punt bij beide: Ik werk accuraat dat is mijn pluspunt, maar zie het soms ook als een minpunt omdat ik soms te vaak teveel puntjes op de I wil zetten



hahaah deze noem ik ook altijdddddddddddd zowel in de plus als in de min

04-10-2007, 18:03

Citaat door Kwebbel_24:
hahaah deze noem ik ook altijdddddddddddd zowel in de plus als in de min



Dan heb je nog 1 plus en 1 min over! Makkie.
Andere min bij mij : Ik kan soms te geconcentreerd bezig zijn dat het lijkt alsof ik me afsluit voor collega's

Andere plus: Ben leergierig en pak nieuwe dingen graag aan!

Pagina's : [1] 2 3 4