Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Makeup en hijaab

Pagina's : [1] 2 3

Bachelorette
22-10-2003, 11:54

Word er best wel moe van al die vragen, het is goed dat mensen vragen maar met een beetje logica en beetje zoekwerk kan je je antwoord zo vinden. BIJVOORBEELD: Make-up is haram buitenshuis. binnen mag je het alleen dragen bij je man en je mahrams. De vraag die vaak gesteld wordt is of je ook mag make uppeeren tijdens het vasten. mensen zeggen dat het je vasten ongeldig maakt. Iwa, als make up je vasten ongeldig maakt, hoe zit het dan met meiden die geen hijaab dragen? nou?!

Liloesh
22-10-2003, 14:45
Allah(swt) weet het beste... azineunarif??? Je moet haar niet uitlachen, dit is serieus :D :stout:

Lady_moi
22-10-2003, 18:44
als ge van iets nie zekers zijt moet ge het gewoon nie doen..

moslimastyling
22-10-2003, 20:16
Origineel gepost door Sally_sal Maakt niet ongeldig want het maakt het bidden ook niet ongeldig :) Salaam aleykoum warahmouthAllah wabaraqatuhu Beste ukht ik begrijp je antwoord maar ik moet je erop zeggen dat als je een dadel eet dit je vasten ongeldig maakt maar je bidden niet ;) En verder wil ik reageren op het feit dat onze ukht zei, wat met de zusters zonder hijaab Het zit namelijk zo, je gaat toch niet dit als daliel gebruiken voor je bewering? Allahu aleem wie weet heb je een daliel van kitab Allah of de Soennah? Als je deze hebt wil je die aub meedelen. Het feit dat er akhawaat zijn zonder hijaab, bedoelt dit niet dat het hun vasten ongeldig maakt, want er is hiervoor geen daliel ukht dus inschaAllah geen fatwa's plaatsen zonder daliel lieve zuster FieamanAllah salaam aleykoum warahmouthAllah wababaraqatuhu ukht fie dien, myriame moslima

Bachelorette
23-10-2003, 01:25

Origineel gepost door ouiam_tet1 antwoord please op haar vraag!! :) Zo zie je maar weer dat mensen heel makkelijk zijn in het roepen van dingen. :jammer: misschien is er iemand wel hier op t forum met een antwoord. :)

Heiba
23-10-2003, 08:33
Origineel gepost door Bachelorette Word er best wel moe van al die vragen, het is goed dat mensen vragen maar met een beetje logica en beetje zoekwerk kan je je antwoord zo vinden. BIJVOORBEELD: Make-up is haram buitenshuis. binnen mag je het alleen dragen bij je man en je mahrams. De vraag die vaak gesteld wordt is of je ook mag make uppeeren tijdens het vasten. mensen zeggen dat het je vasten ongeldig maakt. Iwa, als make up je vasten ongeldig maakt, hoe zit het dan met meiden die geen hijaab dragen? nou?! Ik zou niet weten waarom je thuis geen make-up zou mogen dragen tijdens het vasten. In de tijd van de profeet was het make-up niet zoals nu dus laten we als voorbeeld Khol nemen, Khol is Soennah... Khol gaat in je ogen en er is geen enkele manier dat je dat consumeerd. Allahoe allam, maar ik denk zelf als je logisch hier over nadenkt, dat het wel zou mogen :confused: . Hoewel er wel tijdens de ramadan bijvoorbeeld opsmuk (taboeroezj) niet is toegestaan, maar dat is het ook al buiten de ramadan. Ik zal eens wat rondneuzen om te kijken of het nou haram of halal is... :) Ik denk dat dit vergelijkbaar is: (065) Gebruik van oogdruppels tijdens het vasten. Vraag: Is het gebruik van oogdruppels, niet toegestaan tijdens het vasten en wordt het vasten hiermee ongeldig? Antwoord: In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige Wat bekend is, is dat de oogdruppel het vasten niet ongeldig maakt. Geleerden verschillen van mening als de oogdruppel tot de keel komt. De oogdruppel maakt het vasten niet ongeldig omdat het oog niet een voedingsbron is. (Van de fatawa van Sheikh Ibn Baaz)

Mysteria
23-10-2003, 16:08
Nooit vergelijken,dat is het beste,kijk naar je eigen!!!

karima001
23-10-2003, 16:28
make-up is dus haram, tenzij je het binnenshuis doet. Ok daar waren we het dus al over eens...Over de vraag of make up je vasten ongedeldig maakt? Dat weet ik niet zeker Allah oehlam...Maar ik denk dat het je vasten niet ongeldig maakt aangezien het op je huid komt net als water enzo en het komt dus niet in je maag terecht..Maar nogmaals Allah oehlam... Wa Salaam alikoum

Bachelorette
23-10-2003, 16:47
Origineel gepost door Heiba Ik zou niet weten waarom je thuis geen make-up zou mogen dragen tijdens het vasten. In de tijd van de profeet was het make-up niet zoals nu dus laten we als voorbeeld Khol nemen, Khol is Soennah... Khol gaat in je ogen en er is geen enkele manier dat je dat consumeerd. Allahoe allam, maar ik denk zelf als je logisch hier over nadenkt, dat het wel zou mogen :confused: . Hoewel er wel tijdens de ramadan bijvoorbeeld opsmuk (taboeroezj) niet is toegestaan, maar dat is het ook al buiten de ramadan. Ik zal eens wat rondneuzen om te kijken of het nou haram of halal is... :) Ik denk dat dit vergelijkbaar is: (065) Gebruik van oogdruppels tijdens het vasten. Vraag: Is het gebruik van oogdruppels, niet toegestaan tijdens het vasten en wordt het vasten hiermee ongeldig? Antwoord: In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige Wat bekend is, is dat de oogdruppel het vasten niet ongeldig maakt. Geleerden verschillen van mening als de oogdruppel tot de keel komt. De oogdruppel maakt het vasten niet ongeldig omdat het oog niet een voedingsbron is. (Van de fatawa van Sheikh Ibn Baaz) wat is opsmuk (taboeroezj) :confused: en meid, k ben zelf ook van mening dat je wel gewoon makeup kan dragen...binnenshuis dan! maar het gaat me nu ook even om de meiden zonder hijaab. Het lijkt wel alsof zij het hardst schreeuwen wanneer ze het over makeup in de ramadan hebben... of heb k het nu mis?

Bachelorette
23-10-2003, 16:48
Origineel gepost door Sally_sal ik weet het dusse :rolleyes: deel het dan even met ons....is wel zo vriendelijk van je :)

karima001
23-10-2003, 16:49
Hoebedoel je precies met 'Het lijkt wel alsof zij het hardst schreeuwen wanneer ze het over makeup in de ramadan hebben...' ?

Bachelorette
23-10-2003, 16:49
Origineel gepost door Mysteria Nooit vergelijken,dat is het beste,kijk naar je eigen!!! kijk nooit naar de moslims, maar naar de Islam. daar vind je je antwoord....weet je niet wat het betekent, ga naar een Geleerde!

Bachelorette
23-10-2003, 16:53

Origineel gepost door karima001 make-up is dus haram, tenzij je het binnenshuis doet. Ok daar waren we het dus al over eens...Over de vraag of make up je vasten ongedeldig maakt? Dat weet ik niet zeker Allah oehlam...Maar ik denk dat het je vasten niet ongeldig maakt aangezien het op je huid komt net als water enzo en het komt dus niet in je maag terecht..Maar nogmaals Allah oehlam... Wa Salaam alikoum 3aleikoem salaam, ik deel je mening hier ook. het lijkt logisch dat et je vasten niet verbreekt nee, maar als je dan jezelf de volgende vraag stelt, begin je weer te twijfelen. Wat is de intentie dat je make-up draagt buitenshuis...meestal is dat jezelf mooier maken (je zegt voor jezelf, maar dt doe je alleen omdat je onzeker bent en je dan aand8 krijgt van anderen) doe je dit, dan pleeg je zina. Zina plegen gaat heel makkelijk....je kijkt vast wel vaker dan 2 keer naar zelfde persoon. Wordt je vasten dan nog geaccepteerd? maar nog steeds deze vraag, meiden zonder hijaab, wordt hun vasten geaccepteerd....?

Bachelorette
23-10-2003, 16:57
Origineel gepost door karima001 Hoebedoel je precies met 'Het lijkt wel alsof zij het hardst schreeuwen wanneer ze het over makeup in de ramadan hebben...' ? meiden zonder hoofddoek, in me omgeving he die k dus ook ken, zeggen dat je in de ramadan geen makeup moet dragen omdat het je vasten ongeldig maakt. ze vergeten alleen zichzelf de vraag te stellen hoe het dan zit als je geen hoofddoek draagt. ik bedoel het zeker niet negatief ofzo ;)

karima001
23-10-2003, 17:03
Ok nu snap ik je vraag. Als meisjes geen hijab dragen word hun vasten alsnog geaccepteerd..Dat heb ik tenminste ergens gelezen op zo een site en daar was dus ook zo een vraag over en toen heeft die cyberimam gezegd dat je vasten dus wel degelijk telt als je geen hijab draagt.

Pagina's : [1] 2 3