Bekijk volle/desktop versie : Omgang met je schoonmoeder..?



03-10-2007, 14:16
Salaam wa 3alaikom allemaal!

Een vraag voor zowel aan mannen als vrouwen!

Hoe ga je om met jouw schoonmoeder?


Vertel je je schoonmoeder ook hoe lief, haar dochter/zoon is (met wie je getrouwd bent)? Of geef je weleens complimentjes weg aan je schoonmoeder over haar opvoeding bij jou man/vrouw? Zo ja, wat voor complimentjes dan .. ?


Of klaag je gewoon tegen jouw schoonmoeder over jouw man/vrouw?Waarover klaag je dan?


Hoe vind jij dat jouw partner met jou moeder om gaat? Ben je er tevreden mee of zeg je van ''het kan beter''. En waarom ben jij dan tevreden over de omgang tussen jou partner en jou moeder? En waarom juist niet?


hoor graag van jullie, insha allah

03-10-2007, 17:05



Citaat door Lady_4you:
Salaam wa 3alaikom allemaal!

Een vraag voor zowel aan mannen als vrouwen!

Hoe ga je om met jouw schoonmoeder?


Vertel je je schoonmoeder ook hoe lief, haar dochter/zoon is (met wie je getrouwd bent)? Of geef je weleens complimentjes weg aan je schoonmoeder over haar opvoeding bij jou man/vrouw? Zo ja, wat voor complimentjes dan .. ?


Of klaag je gewoon tegen jouw schoonmoeder over jouw man/vrouw?Waarover klaag je dan?


Hoe vind jij dat jouw partner met jou moeder om gaat? Ben je er tevreden mee of zeg je van ''het kan beter''. En waarom ben jij dan tevreden over de omgang tussen jou partner en jou moeder? En waarom juist niet?


hoor graag van jullie, insha allah


Beste Zuster,

Ik ga met mijn schoonmoeder als mijn eigen moeder om.
En ik heb dat meegekregen van mijn ouders. Mijn schoonzussen daar tegen doen precies hetzelfd. Want hoe je het keert of draait het zijn de ouders van je man.En je schoonmoeder ziet je als eigendochter of zelfs meer.

Mijn moeder zegt altijd ik geef een dochter weg en krijg een dochter terug.
Alleen laten we realistisch zijn je hebt veel vrouwen die meer trekken naar hun moeder en niet realisseren dat de moeder van haar man ook belangerijk is. Je houdt van je moeder en dan moeten we ook niet vergeten dat onze man ook van zijn moeder houdt.

Ik ga niet klagen bij mijn schoonmoeder over mijn man. Nee dat zou ik nooit doen dt moeten we gezamenlijk uitvechten. Of roddelen over andere, gewoon normaal doen tegen je schoonmoeder en met respect behandelen.
En probeer gelijkwaardig te behandelen. Ik zie vaak bij mijn broers als ze iets voor hun schoonmoeder kopen dan kopen ze dat ook voor hun moeder. Geijkwaardige behandeling zo trek je niemand voor.

Maar het kan zijn dat je schoonmoeder niet leuk is of het klickt niet. Blijf haar met respect behandelen.

Mijn verloofde gaat met mijn moeder om als zijn eigen moeder. En zo doe ik dat ook met zijn moeder. Mijn moeder trekt niemand voor terwijl ik haar dochter ben , maar ze behandelt hem als een van haar kinderen. In het begin moest ik wel wennen aan mijn schoonmoeder had steeds het gevoel dat ik gekeurd moest worden. Maar een paar keer met haar op stap, en koffieleuten voor de ramadan . Is de band hechter geworden.Ik zeg niet dat het altijd zo zal zijn maar in mijn achterhoofd hou ik het is de moeder van mijn man.

Zo dat was mijn mening

veel liefs

03-10-2007, 17:09
salaam wa alaikoum,

Zelf heb ik een schoonmoeder in Marokko, maar we hebben een hele goede band met elkaar, en bel ik haar regelmatig.. ik kan haar alles vertellen, goede en slechte ervaringen met haar zoon/mijn man..... wa al7amdoulillah

Ik behandel haar zoals ik mijn moeder behandel, en zij mij als haar dochter... De band tussen mijn man en mijn moeder is ook goed, alleen vertelt hij haar geen dingen, zoals ik alles aan zijn moeder vertel. maar ja.. hij is een man, dat begrijp je wel? vrouwen onder elkaar kunnen dingen gerust aan elkaar vertellen.

Wa al7amdoulillah, ik mag niet klagen.

Veel liefs Oum dounia