Bekijk volle/desktop versie : Vraagje Huuropzegging



Pagina's : [1] 2 3

03-10-2007, 13:43
Heey dames,

we hebben inmiddels de huur opgezegd, alleen zit ik met het volgende... een tijdje terug heeft het neefje van mijn man zich bij ons ingeschreven, zodat ie meer studiefinanciering zou ontvangen, ik was en ben hier nog steeds op tegen...

nou mijn man durfde toen geen nee te zeggen en sindsdien komtal zijn post hierheen met alle gevolgen van dien

nu gaan we dus volgende week verhuizen en m'n man heeft hem heel duidelijk gezegd dat ie zich moet uitschrijven... z'n neefje vroeg nog of ie mee kon verhuizen, maar dat willen we dus niet....

nou heb ik nog niet het idee dat ie zich al uitgeschreven heeft (krijg je daar een melding van?)
en volgens mij mogen wij pas de sleutels inleveren als IEDEREEN zich uitgeschreven heeft

wie weet hier meer over??

03-10-2007, 13:46


volgens mij ben je gewoon uitgeschreven zodra je als contract eigenaar dit kenbaar maakt aan je woningcorporatie.

die neefje heeft straks gewoon pech want komt straks zonder woonadres te staan wat natuurlijk problemen met zich mee zal brengen voor hem.

Jullie hadden hem al van te voren hier over geinformeerd dus indien hij hier maling aan heeft dan is dit zijn pakkie aan.

03-10-2007, 13:48
ik stond ook bij mijn zus ingeschreven en toen ik ging trouwen ging ik mijn inschrijven waar ik dus nu woon.. Maar mijn zus heeft iddd geen melding er van gekregen dat dit wel is gebeurd

03-10-2007, 13:50
jij als hoofdbewoner kan hem als het goed is zelf uitschrijven!

03-10-2007, 13:51


Die neefje moet bij de instantie een adreswijziging doorgeven. anders komt straks post op het oude adres.

03-10-2007, 13:53

Citaat door amira_djellie:
jij als hoofdbewoner kan hem als het goed is zelf uitschrijven!



Niet dus, alleen de persoon zelf kan zich uit laten schrijven. Of de hoofdbewoner moet een adresonderzoek laten instellen. Maar dit heeft nadelige gevolgen voor hun neefje, op een gegeven moment wordt hij uitgeschreven als zijnde vertrokken onbekend (buitenland). Als hij zich weer wil laten inschrijven kan hij problemen ondervinden...

03-10-2007, 13:54

Citaat door chemicha:
volgens mij ben je gewoon uitgeschreven zodra je als contract eigenaar dit kenbaar maakt aan je woningcorporatie.

die neefje heeft straks gewoon pech want komt straks zonder woonadres te staan wat natuurlijk problemen met zich mee zal brengen voor hem.

Jullie hadden hem al van te voren hier over geinformeerd dus indien hij hier maling aan heeft dan is dit zijn pakkie aan.

Dus we kunnen gewoon de sleutels inleveren en hoeven dan niet een maand extra te betalen....

ja we hebben hem hier heel ruim van te voren geinformeerd... en nu worden wij nagekeken alsof we het hem hebben aangedaan

03-10-2007, 13:55

Citaat door Maxima1:
Die neefje moet bij de instantie een adreswijziging doorgeven. anders komt straks post op het oude adres.

Dat is zijn probleem, wij hebben onze post laten doorsturen... maar ik vind dat hij zelf voor z'n eigen post moet zorgen

03-10-2007, 13:56

Citaat door amira_djellie:
jij als hoofdbewoner kan hem als het goed is zelf uitschrijven!



Nee dat kan dus niet... hij moet in eigen persoon naar de deelraad

03-10-2007, 13:56

Citaat door Safia21:
Dus we kunnen gewoon de sleutels inleveren en hoeven dan niet een maand extra te betalen....

ja we hebben hem hier heel ruim van te voren geinformeerd... en nu worden wij nagekeken alsof we het hem hebben aangedaan




Daarom begin ik er nooit aan. Mijn neefje kwam ook met het voorstel, maar ik heb hem uitgelegd dat het geld wat hij dan krijgt in feite haram is. En dat wij het vroeger ook nooit zo deden, bleven gewoon bij onze ouders ingeschreven gedurende onze studie en alhamdoulilah.

03-10-2007, 13:56

Citaat door aliyaah:
Niet dus, alleen de persoon zelf kan zich uit laten schrijven. Of de hoofdbewoner moet een adresonderzoek laten instellen. Maar dit heeft nadelige gevolgen voor hun neefje, op een gegeven moment wordt hij uitgeschreven als zijnde vertrokken onbekend (buitenland). Als hij zich weer wil laten inschrijven kan hij problemen ondervinden...

Kan het ook problemen voor ons opleveren?

03-10-2007, 13:58

Citaat door Safia21:
Dus we kunnen gewoon de sleutels inleveren en hoeven dan niet een maand extra te betalen....

ja we hebben hem hier heel ruim van te voren geinformeerd... en nu worden wij nagekeken alsof we het hem hebben aangedaan


Hoeveel sleutels kregen jullie van de woningcorporatie?

Kijk deze aantal moet je dan terug geven en indien je eentje niet hebt of kwijt bent dan zullen ze gewoon een bedragje in rekening brengen.
Verder vervangen ze altijd de huisslot van een woning zodra die opnieuw verhuurd wordt. Zou te gek voor woorden zijn indien ze de zelfde sleutels door zouden geven aan de nieuwe bewoners

Je kan een sleutel namelijk tig keren laten kopieren bij een schoenmaker of sleutelbedrijf

03-10-2007, 13:58



Citaat door aliyaah:


Daarom begin ik er nooit aan. Mijn neefje kwam ook met het voorstel, maar ik heb hem uitgelegd dat het geld wat hij dan krijgt in feite haram is. En dat wij het vroeger ook nooit zo deden, bleven gewoon bij onze ouders ingeschreven gedurende onze studie en alhamdoulilah.
Precies zo denk ik er ook over... het is in feite gewoon fraude waar je aan meewerkt... en dat wil ik dus niet...

en hij is niet het enige neefje... als je tegen de 1 ja zegt... dan staan ze straks allemaal op de stoep

03-10-2007, 13:58

Citaat door Safia21:
Kan het ook problemen voor ons opleveren?



Nee! De persoon zelf is meerderjarig en derhalve dus ook zelf verantwoordelijk.

03-10-2007, 13:59

Citaat door Safia21:
Precies zo denk ik er ook over... het is in feite gewoon fraude waar je aan meewerkt... en dat wil ik dus niet...

en hij is niet het enige neefje... als je tegen de 1 ja zegt... dan staan ze straks allemaal op de stoep



Ja dat klopt helemaal!!!

Pagina's : [1] 2 3