Bekijk volle/desktop versie : Importhuwelijk

Pagina's : [1] 2 3 4

20-10-2003, 21:16
Hallo jongens en meisjes,

Graag aandacht voor het volgende.

In de media staat het importhuwelijk de laatste tijd bijna op nummer 1.

Wat vinden jullie ervan.. Zouden jullie een man/vrouw liever van hier of uit Marokko willen, zo ja/nee waarom??

Wat vinden jullie van de maatregelen die genomen worden.
BV 130% verdienen van het minimumloon en dan nog niet te vergeten de eigen kosten voor de inbugering?????

Zou leuk zijn als jullie hierop even reageerden

alvast bedankt

Met respect

MAdam

20-10-2003, 21:36

Ik weet het dat ik de zoveelste ben, met deze vraag, maar ik moet een artikel schrijven, vandaar dat ik voor mezelf een beeld wou schetsen snap je.....

wel bedankt voor het reageren

20-10-2003, 22:04

Citaat:
Origineel gepost door Madambelle
Hallo jongens en meisjes,

Graag aandacht voor het volgende.

In de media staat het importhuwelijk de laatste tijd bijna op nummer 1.

Wat vinden jullie ervan.. Zouden jullie een man/vrouw liever van hier of uit Marokko willen, zo ja/nee waarom??

Wat vinden jullie van de maatregelen die genomen worden.
BV 130% verdienen van het minimumloon en dan nog niet te vergeten de eigen kosten voor de inbugering?????

Zou leuk zijn als jullie hierop even reageerden

alvast bedankt

Met respect

MAdam
Ik zou zeggen liefde overwint alles en laat zich niet belemmeren door 130% minimumloon en eigen kosten voor de inburgering.

20-10-2003, 22:55
Tis sneu dat dit soort maatregelen nodig zijn. Ik vermoed dat Mocro`s hier op termijn van profiteren, denk namelijk dat kids waarvan de ouders deze samenleving een beetje kennen (en Ned. spreken) veel meer kans hebben in deze maatschappij.

Daarnaast lijkt `t me voor Marokko ook stukke gezonder wanneer de jeugd weer in `t eigen land gaat investeerd i.p.v. "wachten" op een ticket.....

21-10-2003, 11:07

Heb geen problemen met import huwelijken. Wat betreft het aantal, maakt mij ook niet zoveel uit. In mijn beleving is Nederland niet vol en mag iedereen zijn partner uit het buitenland ophalen.

Maar wat ik dus niet begrijp, is hoe het komt dat er maar zo weinig mensen een partner in Nederland vinden, dan reist bij mij toch de vraag;
"Wat is er mis met een Nederlandse marokkaan(se)"

Kan iemand mij inlichten

21-10-2003, 11:12
Gelukkig dat er eindeljik eens iemand een interessant onderwerp aankaart.

Importhuwelijken daar is op zich niets mis mee maar dan moet er wel uit liefde getrouwd worden. Als man en vrouw verliefd op elkaar zijn en ze wonen toevallig niet in het zelfde land, nou ja, ga je gang zou ik zeggen. Maar 'uithuwelijking' is iets anders. Het is vaak moeilijk om onder druk van je familie te weigeren en dan ga je dus een (aanvankelijk) liefdeloos huwelijk aan. Je kunt natuurlijk later wel van elkaar gaan houden maar het kan ook heel erg mis gaan...

21-10-2003, 11:14

Citaat:
Origineel gepost door babyvanbelisma
Gelukkig dat er eindeljik eens iemand een interessant onderwerp aankaart.

Importhuwelijken daar is op zich niets mis mee maar dan moet er wel uit liefde getrouwd worden. Als man en vrouw verliefd op elkaar zijn en ze wonen toevallig niet in het zelfde land, nou ja, ga je gang zou ik zeggen. Maar 'uithuwelijking' is iets anders. Het is vaak moeilijk om onder druk van je familie te weigeren en dan ga je dus een (aanvankelijk) liefdeloos huwelijk aan. Je kunt natuurlijk later wel van elkaar gaan houden maar het kan ook heel erg mis gaan...
Dwang mag niet, maar Nederlandse huwelijken die sommigen (sommigen) als voorbeeld zien hoe het bij moslims zou moeten zijn ook niet alles, asl ik mij niet vergis 1/3 scheid dat lijkt me dan genoeg te zeggen

21-10-2003, 11:23
Ja dat is waar, maar hoeveel mensen blijven wel bij elkaar terwijl ze al jaren niet meer 'samen' zijn? Dan zijn ze wel niet gescheiden maar gelukkig getrouwd zijn ze ook niet. En bij marokkanen komt het heel vaak voor dat de verloving verbroken wordt. Dat is ook een soort scheiding maar dan in het eerste stadium.

21-10-2003, 11:36
mag ik begrijpen dat bij de meeste 'import'-huwelijken sprake is van uithuwelijking, waarbij de familie druk uitoefend op de partner keuze.

21-10-2003, 11:38
Vaak wel helaas, rnaj......

21-10-2003, 11:45
Noiu, het gaat niet om geld binnenhalen, het gaat om Marokkanen te helpen bij het nadenken of het niet beter zou zijn om hier een partner te vinden. Hier lopen inmiddels toch ook hartstikke veel leuke en knappe trouwgrage jongeren rond?

Een partner van hier voorkomt achterlijkheid binnen die gemeenschap en ongelijkwaardigheid tussen de partners: de een lief en naief uit Berberland, de ander met school, taal, evt. een baan. Dat is heel slecht voor de opvoeding omdat kinderen dan niet eenduidig op de Nederalnds samenleving wordt voorbereid. Immers, de meeste huwbare kids zijn hier geboren en kennen Marokko maar zeer gebrekkig. Die partner wel, maar die is niet opgewassen tegen de manier waarop we hier Nederland met elkaar omgaan. Of moet zo'n meisje gewoonde hele dag binnen de was ophangen?

Of trouwen Maroboy liever met een meisje vandaar omdat ze bang zijn voor een zelfbewuste moslima?

Scottie, niet bang.

21-10-2003, 14:41

Citaat:
Origineel gepost door Mikkel
Nederland niet vol.......

Jij bent zeker iemand die alles op de fiets doet.
Ik ben blij dat ik nu een paar dagen vrij ben. Sta goddomme elke dag in de file en dan zegt meneer de linkse homo dat Nederland niet vol is. Vriend, de randstad is wel het drukstbezette gebied van de wereld!

Ik weet niet wat erger is: een marokkaanse draaideur crimineel of een Amsterdamse linkse homo: Allebei vertonen ze onrealistisch gedrag.
Je moet met Saima trouwen, die houdt de zelfde ideeen er op na dan jij.

21-10-2003, 14:52

Citaat:
Origineel gepost door rnaj
Je moet met Saima trouwen, die houdt de zelfde ideeen er op na dan jij.
Nee Nederland is niet vol nee het is gewoon slecht opgeruimd rotterdam 400 mensen per km2 drenthe 12 per km2

21-10-2003, 15:06

Citaat:
Origineel gepost door Mikkel
Het spijt mij dat ik je op deze manier persoonlijk heb aangevallen.

Maar hoe zie jij Nederland over 30 jaar als de bevolking zo blijft groeien? Je zegt zelf dat je links bent, dus ik kan me niet voorstellen dat het beetje natuur wat we hier hebben ten koste moet gaan van de woningbouw.
Excuus geaccepteerd.

Mijn opmerking was misschien een beetje kort door de bocht.
Ik vindt het namelijk raar dat de discussie over het fenomeen 'import'-huwelijken alleen gevoerd in het kader van 'buitenlanders' die hun partner naar nederland halen ... ... om vervolgens vlekkeloos over te gaan naar een discussie over 'nederland is vol, of nederland is druk'

Terwijl de meeste mensen gewoon door nederlanders worden geimporteerd.
Dus als Nederland vol is, moet je de discussie in het algemeen voeren en niet alleen als het over nederlanders van buitenlandse afkomst gaat.

En verder is het een internationaal recht om een partner uit het buitenland te halen, dus vindt ik dat een regering heel voorzichtig moet zijn met het stellen van beperkingen.

21-10-2003, 15:32

Citaat:
Origineel gepost door jihad12
Dwang mag niet, maar Nederlandse huwelijken die sommigen (sommigen) als voorbeeld zien hoe het bij moslims zou moeten zijn ook niet alles, asl ik mij niet vergis 1/3 scheid dat lijkt me dan genoeg te zeggen
De statistieken van het CBS laten zien dat een huwelijk van een hollandse autochtoon met een hollandse autochtoon in dit landje verreweg de grootste kans van slagen heeft (minste scheidingen).

Huwelijken tussen bijv. marokkanen/marokkaanse nederlanders hebben een veel hoger scheidingspct. En partners met een andere achtergrond, allochtoon met autochtoon, heeft een nog veel grotere kans op scheiding.

Een marokkaanse man met een hollandse vrouw is tenslotte echt het grootste dieptepunt als ik me goed herinner: 85% binnen 10 jaar uit elkaar. Dat laatste dat was even slikken voor me toen ik het las, want ik heb een marokkaanse vriend, maar ik ga gewoon voor die 15%

Pagina's : [1] 2 3 4