Bekijk volle/desktop versie : Voor de ongelovige



Pagina's : [1] 2 3 4

30-09-2007, 18:53

Voor de ongelovige

[/SIZE]

Soera: De Koe (el-Baqarah)

[SIZE="2"]6.Zeker, zij die (de waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of je hen waarschuwt of niet - zij zullen niet geloven.

7. God heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier en hen wacht een zware straf.

30-09-2007, 20:50



Citaat door Ana_Moslima4885:

Voor de ongelovige

[/SIZE]

Soera: De Koe (el-Baqarah)

[SIZE="2"]6.Zeker, zij die (de waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of je hen waarschuwt of niet - zij zullen niet geloven.

7. God heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier en hen wacht een zware straf.


En ook:

Koran 2:99. En Wij hebben jullie voorzeker duidelijke tekenen gegeven en niemand, dan de overtreders, verwerpt ze.

30-09-2007, 20:58
2. De Koe (el-Baqarah):

13. En wanneer hen wordt gezegd: "Gelooft, zoals andere mensen geloven", zeggen zij: "Zullen wij geloven, zoals de dwazen hebben geloofd?" Ziet toe! Zij zijn het die dwaas zijn, doch weten het niet.

14. En wanneer zij de gelovigen ontmoeten, zeggen zij: "Wij geloven", doch wanneer zij naar hun leiders gaan, zeggen zij: "Wij zijn waarlijk met u, wij spotten slechts (met hen)."

15. God zal hun spotternij bestraffen en Hij zal hen blindelings in hun overtreding verder laten afdwalen.

16. Zij zijn het die dwaling hebben aanvaard in ruil voor de rechte weg, maar hun handelwijze heeft hen geen gewin gebracht, noch konden zij worden geleid.

17. Hun toestand is als die van iemand die een vuur ontstak en toen het zijn omgeving verlichtte, nam God hun licht weg en liet hen in diepe duisternis, zodat zij niet meer zien.

18. Doof, stom en blind, derhalve keren zij niet terug;

30-09-2007, 21:05

Citaat door baassie:
Duidelijke tekenen???

Waar en wanneer?


Duidelijk tekenen? Ja miljoenen.

Waar? Overal.

Wanneer? Altijd.

30-09-2007, 21:06


Tja, het is toch wat met die ongelovigen.
Het zal wel door Allah zelf komen dat ik niet gelovig ben. Mijn hart en oren zijn verzegeld enzo. Kan er ook niks aan doen.

30-09-2007, 21:07

Citaat door This_is_life:
Duidelijk tekenen? Ja miljoenen.

Waar? Overal.

Wanneer? Altijd.


Hij bevestigt deze verzen alleen maar broeder.

30-09-2007, 21:08

Citaat door tonk:
Tja, het is toch wat met die ongelovigen.
Het zal wel door Allah zelf komen dat ik niet gelovig ben. Mijn hart en oren zijn verzegeld enzo. Kan er ook niks aan doen.


Dat is fout, zodra je achter de waarheid zoekt en je om leiding vraagt zal je leiding krijgen inshAllah.

30-09-2007, 21:13

Citaat door tonk:
Tja, het is toch wat met die ongelovigen.
Het zal wel door Allah zelf komen dat ik niet gelovig ben. Mijn hart en oren zijn verzegeld enzo. Kan er ook niks aan doen.

Het is duidelijk dat je er niets van begrijpt.

Ten eerste: De bijbel zegt het zelfde.

"God heeft hun geest verdoofd, Hij gaf hun ogen die niet zien en oren die niet horen, tot op de dag van vandaag". (Romeinen 11:8 ).

"Hij heeft hun ogen verblind, en hun hart verhard; zodat zij met de ogen niet zien, en met het hart niet verstaan, en zij bekeerd worden, en Ik hen geneze". (Johannes 12:40).

Ik kan zo doorgaan. Maar dit lijkt me genoeg.

Ten tweede: En nu de uitleg. Dat God de ogen, oren en hart van iemand verblindt, komt door het persoon zelf en niet omdat God niet het goede voor hem wilt!

Allaah zegt:

"Een groep heeft Hij leiding geschonken en voor een ander groep is hun dwaling terecht want zij namen de duivelen als beschermers, naast God, en zij dachten dat zij waarlijk rechtgeleiden waren". (Qur'an 7:30).

Dus zij kozen zelf voor de duivel en ongeloof, daarom heeft God hun ogen en harten verblindt. Ze hebben een keuze, maar willen niet, zoals,

Allaah zegt:

"Zeg: "Het is de waarheid van uw Heer: laat daarom geloven die geloven wil en niet geloven, die niet wil." (Qur'an 18:29).

We hebben dus een keuze. Maar Allaah verblindt de ogen van sommigen, omdat zij niet WILLEN geloven. En dat zal zo blijven, zolang zij weer leiding willen, zoals,

Allaah zegt:

"Voorzeker, God verandert de toestand van een volk niet voordat zij hetgeen in hun hart is veranderen". (Qur'an 13:11).

Dus als zij hun harten veranderen en leiding willen, dan zal God hun leiding schenken. Maar als zij niet willen geloven, dan God zal ze niet dwingen om te geloven, zoals,

Allaah zegt:

"Voorzeker, God leidt het ongelovige volk niet". (Qur'an 5:67).

Als je leiding wilt, dan krijg je leiding en als je ongeloof wilt dan worden je ogen, oren en hart verblindt. Degenen die doof en blind zijn van hart, willen dus zelf niet geloven en verdienen dus om zo te zijn, zoals,

Allaah zegt:

"Als God enig goed in hen had ontdekt, zou Hij hen voorzeker hebben doen horen. En als Hij hen zou hebben laten horen hadden zij zich in afkerigheid afgewend". (Qur'an 8:23).

De enigen die hij laat dwalen zijn degenen die niet geleidt WILLEN worden, zoals,

Allaah zegt:

"Velen laat Hij daardoor dwalen en velen leidt Hij daardoor terecht - en niemand laat Hij daarmede dwalen, dan de ongehoorzamen". (Qur'an 2:26).

30-09-2007, 21:34
Helemaal waar allemaal. Ik weiger te geloven in die onzin.
En kom nou niet aanzetten met de hel en zo, daar geloof ik dus ook niet in.

30-09-2007, 21:35

Citaat door tonk:
Helemaal waar allemaal. Ik weiger te geloven in die onzin.
En kom nou niet aanzetten met de hel en zo, daar geloof ik dus ook niet in.


En toch zit je hier? Je twijfelt toch een beetje?

30-09-2007, 21:37

Citaat door tonk:
Helemaal waar allemaal. Ik weiger te geloven in die onzin.
En kom nou niet aanzetten met de hel en zo, daar geloof ik dus ook niet in.


Ik heb het niet over de hel.

Je zei:


Citaat:
Het zal wel door Allah zelf komen dat ik niet gelovig ben. Mijn hart en oren zijn verzegeld enzo. Kan er ook niks aan doen.
Ik heb je nu bewezen dat het niet waar is wat je zei.

30-09-2007, 21:40

Citaat door baassie:
Geef me er 1 dan?

De koran:
Dit is de grootste bewijs dat Mohammad een ware profeet was en Islam de enige waarheid is. Het is een boek, minder dan de helft van de Nieuwe Testament, maar de boodschap is compleet.

30-09-2007, 21:47



Citaat door This_is_life:
Ik heb het niet over de hel.

Je zei:



Ik heb je nu bewezen dat het niet waar is wat je zei.


Ik kan je totaal niet volgen, maar mijn bericht was ook niet al te duidelijk. Dus misschien komt het daardoor.

30-09-2007, 21:48

Citaat door baassie:
De koran? Wie zegt dat de koran goddelijk is dan en waarom moet ik geloven dat het goddelijk is?


Omdat dat boek dat zelf beweert.

30-09-2007, 21:50

Citaat door baassie:
De koran? Wie zegt dat de koran goddelijk is dan en waarom moet ik geloven dat het goddelijk is?

Het is een boek, met wetenschappelijke verzen erin. Deze verzen zijn een paar jaar geleden ontdekt, niemand maar dan ook niemand kon het 1400 jaar geleden hebben geweten. Zoals de Big Bang, dat de hemel uitspreidt, dat de bergen voor de stabilisatie van de aarde zorgen, dat de aarde in de hemel ronddraait etc. Niemand wist deze dingen in die tijd, dus moet het een Openbaring van de Schepper zijn. De Bijbel en andere boeken die zich een openbaring van God noemen spreken niet over deze dingen, integendeel, ze gaan op veel plaatsen tegen de wetenschap in. Dus al die geloven vallen eruit. De Qur'an is een poëtishe boek, geschreven in prachtige rijmingen, waar mensen van in huilen, in extase raken en zelfs gevallen bekend zijn waar mensen stierven, door de krachtige woorden.

Pagina's : [1] 2 3 4