Bekijk volle/desktop versie : Mag ik doorvasten als.



28-09-2007, 10:24
[ Ik moet medicijnen innemen alleen dat moet ik door de dag innemen,maar ik wil graag vasten!

Want voordat ik de medicijnen inneem vast ik gewoon en wanneer ik het inneem vast ik gewoon,alleen het geldt dan niet toch?

En bij suikerziekte?]

Dankjewel alvast voor de reactie's!


28-09-2007, 10:35



Citaat door MievrouFatoshj:
[ Ik moet medicijnen innemen alleen dat moet ik door de dag innemen,maar ik wil graag vasten!

Want voordat ik de medicijnen inneem vast ik gewoon en wanneer ik het inneem vast ik gewoon,alleen het geldt dan niet toch?

En bij suikerziekte?]

Dankjewel alvast voor de reactie's!



Sallam Alleikoum meid,

Voor zover ik weet mag je niet mee vasten als je medicijnen slikt,
ook al vast je mee dan telt het niet mee.
En de mensen die suikerziekte hebben die hoeven niet mee te vasten omdat die medicijnen gebruiken,
en daardoor niet mee kunnen vasten.

28-09-2007, 13:21
Echter als je de leeftijd bereikt waarbij je moet vasten maar niet kunt door ziekte e.d. moet je wel i.p.v. te vasten een fidja betalen(soort afkopen van je vastenmaand waardoor je een ander i.p. te eten geeft)

28-09-2007, 13:22
Fidja is is vastgesteld op 7 euro per dag dit jaar. dus je betaald 29 of 30(afhankelijk) keer die 7 euro aan een benodigde

28-09-2007, 13:41



Citaat door mr_realdeal:
Echter als je de leeftijd bereikt waarbij je moet vasten maar niet kunt door ziekte e.d. moet je wel i.p.v. te vasten een fidja betalen(soort afkopen van je vastenmaand waardoor je een ander i.p. te eten geeft)




Citaat door mr_realdeal:
Fidja is is vastgesteld op 7 euro per dag dit jaar. dus je betaald 29 of 30(afhankelijk) keer die 7 euro aan een benodigde


Ik kan toch niet zomaar iemand op straat vragen of ze willen eten?!

En wat voor soort mensen? Bedoel je zwervers?

28-09-2007, 13:43

Citaat door Farida_Riffia:
Sallam Alleikoum meid,

Voor zover ik weet mag je niet mee vasten als je medicijnen slikt,
ook al vast je mee dan telt het niet mee.
En de mensen die suikerziekte hebben die hoeven niet mee te vasten omdat die medicijnen gebruiken,
en daardoor niet mee kunnen vasten.



Hmm,dan slik ik mijn medicijnen wel na het eten

Puntje voor jou

28-09-2007, 14:16

Citaat door mr_realdeal:
Echter als je de leeftijd bereikt waarbij je moet vasten maar niet kunt door ziekte e.d. moet je wel i.p.v. te vasten een fidja betalen(soort afkopen van je vastenmaand waardoor je een ander i.p. te eten geeft)


soekran dat je mij hebt aangevuld, dat was ik vergeten erbij te melden

28-09-2007, 14:20

Citaat door MievrouFatoshj:
Hmm,dan slik ik mijn medicijnen wel na het eten

Puntje voor jou



dat kan ook nog meid,
maar sommige mensen moeten hun medicijnen op een bepaalde tijd innemen..[/FONT]

[FONT="Comic Sans MS"]Soekran voor je puntje

28-09-2007, 14:38

Citaat door MievrouFatoshj:
Ik kan toch niet zomaar iemand op straat vragen of ze willen eten?!

En wat voor soort mensen? Bedoel je zwervers?



Nee dat geld geef je aan de moskee of stuurt het naar fam waarvan je weet dat ze het niet goed hebben en hulp kunnen gebruiken. maar je kunt ook dagelijks(alhoewel ik denk dat dat niet op gaat in NL) iedere dag iemand te eten geven waarvan je weet dat ie het nodig heeft. dit gebuerd in Marokko erg veel.

28-09-2007, 14:39

Citaat door Farida_Riffia:
soekran dat je mij hebt aangevuld, dat was ik vergeten erbij te melden


My pleasure!

28-09-2007, 15:10

Citaat door mr_realdeal:
My pleasure!