Bekijk volle/desktop versie : Waarom mag een man 4 vrouwen trouwen?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

26-09-2007, 19:23
En waarom mag een vrouw dat niet?

26-09-2007, 19:27


in de tijd van onze profeet vzmh.. trouwde ze de weduwen die geen man meer had of een vrouw die zichzelf nite kon onderhouden zodat hij voor haar kon zorgen. dus niet om de redenen die de meeste denken.

het is een heel grote verantwoordelijkheid.
en de regels hiervoor zijn heel strikt.. als je één vrouw boven de andere zet dan zal je op jawm al qijama misvormt opstaan uit je graf.

allah ahlam

26-09-2007, 19:34

Citaat door shabbentayebb:
En waarom mag een vrouw dat niet?
Mag een vrouw dat niet volgens de Islam?

26-09-2007, 20:15

Citaat door _yahya_:
in de tijd van onze profeet vzmh.. trouwde ze de weduwen die geen man meer had of een vrouw die zichzelf nite kon onderhouden zodat hij voor haar kon zorgen. dus niet om de redenen die de meeste denken.

het is een heel grote verantwoordelijkheid.
en de regels hiervoor zijn heel strikt.. als je één vrouw boven de andere zet dan zal je op jawm al qijama misvormt opstaan uit je graf.

allah ahlam


juist broeder ik ben het met je eens.

wa allahoe a3lam

26-09-2007, 20:44



Citaat door _yahya_:
in de tijd van onze profeet vzmh.. trouwde ze de weduwen die geen man meer had of een vrouw die zichzelf nite kon onderhouden zodat hij voor haar kon zorgen. dus niet om de redenen die de meeste denken.
Een vrouw kan dus ook met meer mannen trouwen om dezelfde reden.

26-09-2007, 21:04
Wat gebeurt er als een vrouw 4 mannen heeft??

Van wie is het kind? .. Daarnaast... is de vrouw niet verantwoordelijk van onderhoud aan de man,, zoals de man dat is voor de vrouw..

26-09-2007, 21:05
Omdat Allah dat toestaat, dat is de belangrijkste reden. En je moet deze beslissing van Allah accepteren als de best mogelijke beslissing.

Wallahoe3aalim.

26-09-2007, 21:09
Er zit natuurlijk logica achter o broeder van me..

Hoe kan een vrouw nou 4 mannen hebben? Van wie is het kindje? Dat is erg belangrijk.. Men moet weten wie de vader is..!

26-09-2007, 21:22

Citaat door mohtje_arab:
Er zit natuurlijk logica achter o broeder van me..

Hoe kan een vrouw nou 4 mannen hebben? Van wie is het kindje? Dat is erg belangrijk.. Men moet weten wie de vader is..!

Ik had het over de man, niet omgekeerd.

Wa alaikoum salaam

26-09-2007, 22:53
gair InshaAllah

26-09-2007, 23:02
In amerika zijn er vrouwen in overvloed die single zijn omdat er weinig mannen zijn. Als alle mannen en vrouwen met elkaar trouwen dan blijven er nog miljoenen vrouwen vrijgezel. Dus om daarvoor een oplossing te vinden mag een moslim-man 4 vrouwen nemen. Zodat elke vrouw een man heeft. Hij moet ze wel alle 4 even goed behandelen.


26-09-2007, 23:07

Citaat door Abu_husayn:
Omdat Allah dat toestaat, dat is de belangrijkste reden. En je moet deze beslissing van Allah accepteren als de best mogelijke beslissing.

Wallahoe3aalim.


Gast dat is duidelijk.. vraag waarom niet of dat zo is.. Stelde de vraag niet omdat ik twijfelde ofzo, wou het antwoord weten om mijn geloof te kunnen verdedigen wanneer het weer eens onder vuur ligt omdat het vrouwen zou onderdrukken..

26-09-2007, 23:32



Citaat door shabbentayebb:
Gast dat is duidelijk.. vraag waarom niet of dat zo is.. Stelde de vraag niet omdat ik twijfelde ofzo, wou het antwoord weten om mijn geloof te kunnen verdedigen wanneer het weer eens onder vuur ligt omdat het vrouwen zou onderdrukken..


Gelijk heb je broeder.. Kennis is macht.. wij moeten een broeder als ie hulp of iets dergelijks nodig heeft helpen en niet gelijk afkraken of wat dan ook.. wij moeten samen sterk staan..

27-09-2007, 17:07

Citaat door shabbentayebb:
Gast dat is duidelijk.. vraag waarom niet of dat zo is.. Stelde de vraag niet omdat ik twijfelde ofzo, wou het antwoord weten om mijn geloof te kunnen verdedigen wanneer het weer eens onder vuur ligt omdat het vrouwen zou onderdrukken..

hamdoullilaah dat het duidelijk is.

Ik gaf gewoon antwoord op je vraag, kheb nergens gesuggereeerd dat je twijfelde.
Dus wanneer iemand een vraag stelt, waarom mag dit? Dan is het eerste en meest logische antwoord, omdat Allah het heeft toegestaan. En dit antwoord kun je ook tegen de ongelovigen of hypocrieten gebruiken.

Wa alaikoum salam

27-09-2007, 17:43

Citaat door Iznogoodh:
Mag een vrouw dat niet volgens de Islam?




vriend.

we moeten weten dat islam geen eenzijdige en oppervlakkige leer en levenprogramma is, maar juist is een perfect en redelijk geloof die alles van alle kanten gebasseerd op kennis over hele wereld en de kennis over natuur van mensen blijkt en beste oplossingen ervoor bedacht heeft.

[COLOR="Black"]we moeten niet alleen zeggen dat omdat een man moet voor een vrouw zorgen terwijl er meerdere vrouwen zijn die bezorgd moeten worden moet man meerdere vrouwen hebben.
want er zijn vrouwen die door hun rijkdom en hun kennis en hun macht voor veel mannen kunne zorgen.(dus als die de enige reden is, moeten vrouwen ook dat recht hebben anders is er sprake van onrechtvaardigheid van de scheper(astaqfirollah)).

we moeten niet alleen zeggen omdat het niet zal bekend zijn wie de vader van het kind is moeten vrouwen geen meerdere mannen hebben.
want men kan door onderzoek bepalen wie de vader is.
en als dit de enige reden is kunnen vrouwen zeggen dat ze met meerdere mannen trouwen en als er sprake van een kind is dan zullen ze door medische mogelijkheden de vader makelijk bepalen.


wat we wel moeten doen is islam van alle kanten bekijken, en islam zoals een super groot en samenwerkende system zien die voor alles voorzien is en voor alle mogelijke problemen en moeilijkheden oplossingen bedacht heeft.

deze system heeft bijv. politiek, socialiest, financieel en ..... kanten.
als we naar de gezinsamenstelling in islam bekijken zien we dat alles bijv. in familie is bepaald door de abilities van man en vrouw en door dat abilities ontstaane verschillende (alsnog wel gelijke) rechten van man en vrouw.
in een islamisch familie is de man hoofd van familie(met heel veel verantwoordelijkheden voor zijn deze recht) en is verantwoordelijk om voor veel zaken zoals bijv. financiele zaken voor zijn vrouw(en) en zijn kinderen te zorgen. daarom zien we in dat system dat gene die als hoofd bekend wordt en financiele verantwoordelijkheid heeft mag meerdere vrouwen hebben.

we moeten als we over iets volgens islamse regels discussieren, dat iets van vele kanten te bekijken en te bespreken.
(niet dat de boven genoemde redenen niet juist zijn).

wa salamon alaikum wa rahmatullahi wa barakatu.[/COLOR]

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20