Bekijk volle/desktop versie : "Mijn kinderen eten in de MacDonald,een macKroket,een MacChicken, en ik..........



Pagina's : [1] 2

26-09-2007, 17:40








zie



zie




en zie


[SIZE="4"]
Misverstand
[/SIZE]
Sommige weten dat hun kinderen naar de Mac gaan,maar wat ze niet weten dat ze MacChickens enzo bestellen,zij denken namelijk dat het halal is zolang er geen varkensvlees erin zit.

Helaas vaak genoeg zie ik mensen onder ons heel blij naar de mac gaan en eruit komen met een MacBurger of een MacChicken of een kroket.
Denkend dat het [SIZE="4"]Halal [/SIZE] is omdat het geen varkens vlees is maar kippenvlees of rundvlees.
Jammer zwaar [SIZE="4"]Haram [/SIZE]!

Elke stukje vlees waar niet de naam van Allah over is gesproken is gewoon zwaar haram, zelfs een schaap.Dat moeten jullie weten.

Denkje nou echt dat de MacDonalds of de Burgerking of de automaat speciaal voor jou de naam van Allah over heeft gesproken?

wat zegt Allah ons hierover :


In hoofdstuk 5, vers 3 zegt, Allah (Subhana wa ta 'ala):

"Verboden voor u zijn: het kadaver, bloed, varkensvlees en al datgene waarover een andere naam dan die van Allah is aangeroepen; dat wat gedood is door wurging, het doodgeslagene, het doodgevallene, het doodgestokene, dat wat is aangevreten door wilde dieren; behalve als u in staat bent (naar de eis) te slachten; dat wat op een altaar (voor afgoden) geofferd is, het is ook verboden vlees te verdelen door loting met pijlen: dat is een zondige daad."


"Hij heeft voor u slechts verboden het kadaver, bloed, varkensvlees en datgene waarover een andere naam dan die van Allah is aangeroepen. Maar als iemand door noodzaak gedwongen is, niet uit begeerte of om te overtreden, dan is hij niet schuldig, want Allah is zeer zeker vergevensgezind en genadevol."



[SIZE="4"]
Wanneer wel toegestaan?
[/SIZE]
wanneer jij letterlijk zou sterven van de honger bijv. zou het wel mogen en Allah is vergevensgezind,maar kom mij niet vertellen dat er bij jou in de mac geen groente burger is of een visburger,of iets anders.


[SIZE="4"]
Ik at altijd deze burgers en nu?
[/SIZE]
Nu je het weet dien je onmiddelijk ermee te stoppen en Berouw te tonen
aan Allah voor dit.En over te stappen naar iets anders dan deze
burgers. Het is en blijft haram en je zult ervoor gestraft worden als je niet ermee stopt en geen berouw toont behalve
als Allah wil.


[SIZE="4"]
Ik dacht dat het halal was
[/SIZE]
Er is niks halals aan,de Macburgers in nederland behalve de vis en de groeteburgers zijn wel halal,ze komen echt niet speciaal hierheen met halalburgers, waar je ze wel halal kunt krijgen is in de arabische landen.

Allah zegt ons in de koran :

O mensen, eet van wat op de aarde is het
goede toegestane,en volgt niet in de voetstappen
van de Satan. Voorwaar,hij is voor jullie een
duidelijke vijand.

soerah al baqarah 2:168


O jullie die geloven,eet van de goede dingen
waarmee Wij jullie hebben voorzien en weest Allah
dankbaar als Hij alleen het is Die jullie aanbidden.

soerah al baqarah 2:172




Moge Allah degene die dit aten vergeven en we bedanken Hem
voor het WEL aan overvloed van halal eten.

Amin



Prince







26-09-2007, 17:46


Bedankt voor je bijdrage!


Maar hoe zit het met de mac in Marokko? Is dat ook allemaal haram? Want die mensen daar eten dat massaal....

26-09-2007, 17:50
Choukrane voor het plaatsen
Ik heb ook nooit van mn leven een biggmac of een mc chicken gehaald bij de mac(Ik neem altijd vis of groente burger menu).
Aliyaah: Dat vraag ik me ook al een tijdje af of de macs in maroc wel of niet halal zijn


26-09-2007, 17:51

Ik zou niet weten ik denk zelf dat het gewoon halal is

de vlees wordt geproduceerd en verwerk van schapen en koeien uit marokko
maar Allah ou 3elem

26-09-2007, 17:55


Barakalahoefiek dat je dit plaatst!!!! ik hoor het ook heel vaak dat ouders hun kinderen dit aanleren en het zelf ook eten. SOUBHANALLAH hoe kunnen mensen zo onwetend zijn!!! zelfs wanneer je hun verteld dat het haram is etc willen ze niet luisteren.... Moge Allah ons allemaal leiden insha allah..

26-09-2007, 17:56

Citaat door PrinceMysterio:

Ik zou niet weten ik denk zelf dat het gewoon halal is

de vlees wordt geproduceerd en verwerk van schapen en koeien uit marokko
maar Allah ou 3elem



Ik heb altijd gedacht dat het produkt van mac op bepaalde locaties gemaakt wordt, waarbij er geen onderscheid wordt gemaakt tussen halal en haram? Ik wist niet dat er een fabriek was in Marokko waar speciaal de produkten gemaakt worden?

26-09-2007, 17:59

Citaat door Moslima22:
Barakalahoefiek dat je dit plaatst!!!! ik hoor het ook heel vaak dat ouders hun kinderen dit aanleren en het zelf ook eten. SOUBHANALLAH hoe kunnen mensen zo onwetend zijn!!! zelfs wanneer je hun verteld dat het haram is etc willen ze niet luisteren.... Moge Allah ons allemaal leiden insha allah..


Hier heb je helemaal gelijk in...Het is echt triest !

Het hangt van de opvoeding af ja..ik heb hamdullilah dit van jongs af aan meegekregen..Moge Allah swt mijn ouders belonen insha allah en alle ouders die hun kinderen het juiste meegeven!
Moge Allah swt mensen leiden naar het juiste..amien!

26-09-2007, 18:01

Citaat door aliyaah:
Ik heb altijd gedacht dat het produkt van mac op bepaalde locaties gemaakt wordt, waarbij er geen onderscheid wordt gemaakt tussen halal en haram? Ik wist niet dat er een fabriek was in Marokko waar speciaal de produkten gemaakt worden?




Ik weet het niet, in het midden oosten zoals Dubai enzo heb je ook
MacDonalds die halal zijn

En veel dingen die je in marokko ziet zijn van eigen makelerij
alleen de verpakking is niet-halal
ik denk dat de regering wel over na heeft gedacht maar Allah ou 3elem



26-09-2007, 18:08
dat wist ik al,

ik neem altijd een visburger.

26-09-2007, 18:20

Citaat door PrinceMysterio:

Ik weet het niet, in het midden oosten zoals Dubai enzo heb je ook
MacDonalds die halal zijn

En veel dingen die je in marokko ziet zijn van eigen makelerij
alleen de verpakking is niet-halal
ik denk dat de regering wel over na heeft gedacht maar Allah ou 3elem




Allah ou 3alem!

Safe houden en gewoon groente en fishburgers eten!

Hoe zit het eigenlijk in de vet waarin alles gebakken wordt? Worden alle soorten bij elkaar in dezelfde pan gebakken?

26-09-2007, 18:35

Citaat door aliyaah:
Allah ou 3alem!

Safe houden en gewoon groente en fishburgers eten!

Hoe zit het eigenlijk in de vet waarin alles gebakken wordt? Worden alle soorten bij elkaar in dezelfde pan gebakken?

nee wordt allemaal apart gebakken. en sávonds wordt het ook apart gefiltert.

26-09-2007, 18:43

Citaat door hamkakbiera:
dat wist ik al,

ik neem altijd een visburger.


Ik ook, is het lekkerste :-D

26-09-2007, 20:33


hahahhahah mashaAllah!!!!! deze vond ik interessant en lachwekkend tegelijk (in positieve zin) een heel interessant onderwerp dat inderdaad vaak vergeten wordt.

(Wie gaat er nou uberhaupt bij de Mac donalds eten, onhygienisch voedsel)

27-09-2007, 21:02
bedankt voor het plaatsen, niet alleen over de mac maar al je topic's is echt zeer leerzaam, sokran

28-09-2007, 06:14
Daarom bestel ik ook altijd een Filet-o-fish, die zijn de-licious!

Pagina's : [1] 2