Bekijk volle/desktop versie : sjd

Pagina's : [1] 2

19-10-2003, 17:41
wie doet er de opleiding sjd (sociaal juridische dienstverlening)??
iik deed eerst toerisme(mtro) en nu doe ik sjd
wie kan me vertellen wat me te wachten staat...ik heb gehoord dat het pittige opleiding iss..
ik merk er nog niks van..eerste jaar doe ik administratie sjm en dan in januari wordt het sjd..

liefs hounAIDA

19-10-2003, 17:49

Op HBO of MBO-niveau??

19-10-2003, 17:50
ik doe sjd ,2e jaars,maar zo pittig is het niet,behalve recht is soms wel moeilijk vanwege de juridische termen,maar over het algemeen is het een saaie opleiding!!!

greetzzz pilliboy

19-10-2003, 17:50
op mbo-niveau
maar wil wel daarna hbo doen inscha'allah
liefss

19-10-2003, 17:52

thankx pilligrossaboy
succes met je opleiding verder
liefss

19-10-2003, 17:58
graag gedaan hounaida,
ik geef alleen mijn eigen mening aan,je moet je dus niet motiveren of desmotiveren vanuit mijn standpunt.
als jij echt een sociaal persoon bent,dus in allerlei opzichten(schulden,drankproblematiek,jeugdcriminal iteit etc) en je wilt die mensen hier mee later ook helpen dan ben je volgens mij de geschikte persoon voor de opleiding!!!
maar een goede tip: verzamel veel informatie over de opl en maak dan inshaallah de juiste keuze!!!

much love pilliboy

19-10-2003, 18:02
Dan kan ik je niet echt veel vertellen, ik doe het op HBO-niveau (ben maar net begonnen) maar ik vind het interessant. Vind recht leuk en wil sowieso mensen helpen...................

19-10-2003, 18:02
nogmaals bedankt pilligrossaboy
die richting interesseert me inderdaad
daarom ben ik ook met me andere opleiding gestopt...dit lijkt me leuker ook voor later..
ik ga me er zeker meer in verdiepen
en je hebt gelijk het is wat ik er van moet denken..
thankxx
beslama

19-10-2003, 18:03
oke toch bedankt kaatje
wens je er veel succes mee
beslama meid
lieffss

19-10-2003, 18:09

Citaat:
Origineel gepost door hounaida
oke toch bedankt kaatje
wens je er veel succes mee
beslama meid
lieffss
Thanx lieffie! :blauwkus:
Jij ook met wat jij ook kiest.

Thallah f rask!!

=xxxx=

Kaatje

19-10-2003, 19:50
Ik wil Inshallah, volgend jaar ook SJD studeren op mbo niveau..Alleen 1 probleem..Mijn eindexamenvakken..ik heb geen Wiskunde en Economie..En wil graag richting de welzijn..Ik wil echt weten of dat kan..

Help..

19-10-2003, 19:52
ja dat kan zeker hoor
wiskunde heb ik ook niet...economie wel..maar dat is denk ik niet belangrijk..heb je wle geinformeerd??
ik denk wel dat het kan hoor..
je moet gewoon vragen..
nou ik wens je er succes mee
en hoop dat je de opleiding kan doen en het leuk zal vinden
liefss hounaida

19-10-2003, 19:54

Kdoe zelf ook SJD is echt een leuke opleiding....je kunt er alle kanten mee op.....veel kan ik er zelf ook niet over kwijt, omdat ik het ook pas volg....

Veel succes verder

19-10-2003, 20:12
hallo mensen,

ik doe ook de sociaal juridisch dienstverlening, ik vondt het op het eerste jaar wat saai, maar nu ik in de tweede zit ben ik meer achter gekomen wat ik met deze opleiding allemaal kan, het fijne is van deze richting, is dat je veel kanten op kan gaan, je kan richting (sz) sociale zekerheid wat ik nu ook doe, of je kan richting p&a (personeel en arbeid).
Ik heb sociale zekerheid gekozen omdat het een bredere richting is dan personeel & arbeid. Je kan later veel keuzes maken waar je allemaal wilt gaan werken, bv, bij de gemeente, oz zorgverzekeraar, cwi (centrum werk en inkomen) arbeidsbureau, woonstichting, vluchtelingenwerk, RIAGG, bureau rechtshulp voor jongeren met problemen etc.
Ik doe mbo niv 4 en ga inchallah naar hbo omdat ik met deze opleiding doorstroom heb naar het hbo. Dus ik kom dan in het tweede jaar HBO te zitten.

succes allemaal verder!
groetjes jihan

19-10-2003, 23:16
hey jihan
ik heb veel aan jou advies gehad..ik wou net horen wat je juist ermee kan doen...en dat heb jij net gedaan..thankxx
je kunt er inderdaad veel mee..
ik wil ook denk ik sz kiezen...lijkt me beter
oke ik hoop dat je ver komt en inscha'allah hbo goed afrond..ik wil ook tweede jaar instromen inscha;allah
oke thankx meid
liefs hounaida

Pagina's : [1] 2