Bekijk volle/desktop versie : De sierlijke hijaab

Pagina's : [1] 2

17-08-2002, 20:14
De sierlijke Hijaab

De erwt is een schitterende gewas. Trots toont ze haar mooie sterke groene Hijaab. Het beschermd haar van de warme en koude weer. En behoedt haar van de insecten.. Allah heeft deze erwt gezegend met een speciale Hijaab, omdat ze dan zonder haar de zaad zou dan uitdrogen en doodgaan.

De sinasappel houdt zichzelf in een glimmend oranje Hijaab om de heerlijke smaak van de fruit te beschermen. Anders zal het de smaak kwijtraken.

En zo is dat ook met de banaan, de kokosnoot en de granaatappel. Ze hebben allemaal een mooie sierlijke en unieke Hijaab, die beschermd tegen kwalen en verderf.

De juweel van de zee, de parel, is een stevige en scherpe Hijaab geschonken â oesterschelp. Het wordt beschermd tegen andere zeedieren en zo blijft het mooi schitteren en glinsteren.

Hoe dan ook, het meest geliefde van Allah in al Zijn scheppingen is de Moeslima die de Hijaab draagt. Zij weet dat het een geschenk is van Allah. Ze draagt het omdat het haar waardigheid, schoonheid en respect geeft. Het beschermt haar tegen al hetgeen wat verboden is, onrecht en kwaad. Zo kostbaar en edel is zij, dat zij zichzelf hult in een Hijaab.

Draag jij nog geen Hijaab? Probeer het eens vandaag!

17-08-2002, 20:20

Heel mooi verwoord !

17-08-2002, 20:33
Ik hoop inshallah dat vele meiden hier een voorbeeld van zullen nemen

17-08-2002, 20:42
salam,

ik heb het geprobeerd maar de sjaitan heeft het van me gewonnen .Nu ben ik weer terug bij af : later inscha allah, baal baal ma ja hoop dat mn iman weer zo sterk wordt inscha allah!

groetjes nesima m3a salaam

17-08-2002, 20:50

salam,

lachen met jou! niet dus.
Ik mag aannemen dat jij helemaal perfect volgens de regels van de islaam leeft o.a baard draagt :mrt2: , geen muziek luistert,niet naar meisjes kijjkt en ga zo maar door...............

groetjes nesima

m3a salaam

17-08-2002, 21:00
salam,

sorru niet gizin, kan je em nog eens plaatsen dan weet ik waar je t over hebt, alvast bidankt.

m3a salaam

18-08-2002, 11:24
Asalam alaikoum,

Inderdaad de sierlijke Hijaab!!! Voor degenen die heel graag willen, maar toch nog enige twijfels (of beter gezegd fluisteringen van de sheitan) hebben, wil ik jullie wijzen op de volgende site:

http://www.al-islaam.com/al-islaam/moslimvrouw/hijab/voorpagina.htm

Als je na het lezen van de 10 excuses voor el Hijaab nog niet overtuigd bent, dan weet ik het ook niet meer. Het schitterende verhaal van oughtie zina_maghrebia was trouwens ook heel stimulerend !

Verder kan ik nog uit eigen ervaring zeggen: als je 'm eenmaal opdoet vol overtuiging, dan kan je de hele wereld aan! Je hebt echt een beschermd en fijn gevoel waar je ook bent.

Trek je niets aan van je omgeving, JIJ weet waar je 't voor doet!

Maar lieve Zusters, je zult -als je 'm eenmaal draagt- wel beproefd worden. Zowel innerlijk als door je omgeving. Je hebt mensen die raar naar je kijken en die over je praten alsof je doof bent!
Er zijn meisjes die door el weswes van de sheitan worden omgepraat om el Hijaab af te doen (heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt ... elhamdulileh!). Als je al deze beproevingen goed doorstaat, dan is er insha'Allah een geweldige beloning ............

Het is een daad van overgave aan Allah en wat is er mooier dan iets doen dat bij Allah geliefd is ...?

Moge Allah degenen die de sierlijke Hijaab dragen standvastig houden op het Goede Pad en de Weg voor de andere Moslima's makkelijker maken en hen bevrijden van el weswes, zodat ook zij dit geweldige, beschermende en geborgen gevoel mogen ervaren ... Amin.

P.s.: met el Hijaab bedoel ik zowel de innerlijke als de uiterlijke. Het karakter moet natuurlijk in overstemming zijn met het uiterlijk ... insha'Allah.

Mha salama,
Houda

18-08-2002, 16:04
Ik heb er de laatste tijd heel erg over nagedacht en wil het heel graag dragen. Maar steeds stel ik het uit.......maar wil het wel heel graag.

Ik denk dat ik er in ieder geval voor dat de school begint het ga dragen. Het is toch wel een grote stap hoor.......

Amira

18-08-2002, 20:20
masha allah ik hoop dat al onze moslima zuster het gaan dragen

18-08-2002, 20:42
mashallah

een hijaap die moet je met liefde op doen, subhannallah als ik mijn hijaap doe die ik hem met alle liefde en met heel mijn hart op, en geloof me als je het dan draagt dan, dan draag je hem met een goed en een mashallah gevoel. en echt een goed gevoel geeft het mashalalaaaaaaaaaaaaaah

khadija

18-08-2002, 20:57
almomina wie is dat schatje op je avatar :verliefd:

18-08-2002, 20:59

Citaat:
Origineel gepost door miss_laghzala
almomina wie is dat schatje op je avatar :verliefd:
haha ikke natuurlijk hahah neeeeeeen grapje

dat is een fototje die ik via een mail heb gekregen en ik ben zo gek op babys zo mashallah het zijn kleine engeltjes en die heb ik als mijn avatar gebruikt mashallah lief he

18-08-2002, 21:41

Citaat:
Origineel gepost door Amira_s
Ik heb er de laatste tijd heel erg over nagedacht en wil het heel graag dragen. Maar steeds stel ik het uit.......maar wil het wel heel graag.

Ik denk dat ik er in ieder geval voor dat de school begint het ga dragen. Het is toch wel een grote stap hoor.......

Amira
Detection ! HijaabSter in aaantocht !

Een Takbiertje is hier wel op zn plek !

Allahu Akbar

AmiraH, ben heeeeeeeeeeeel erg trots op je ! Sta voor de 300% achter je.

22-10-2002, 18:59
Salaam olaikom
Zijn er nog zuster die hoofddoek zijn gaan dragen???
Ik hoop als nog dat de zusters die geen hoofddoek dragen inshallah binnenkort er mee gaan rondlopen Ya rabbie.

22-10-2002, 22:19
i love hijaaap

Pagina's : [1] 2