Bekijk volle/desktop versie : AEL spreekt met Osdorpse Lynch-MOB



Pagina's : [1] 2

19-10-2003, 14:55
The Osdorp Lynchers
(Zondag 19 Oktober 2003 8:40:57)

Bijna alle landelijke dagbladen hebben er over bericht. Bijna alle actualiteiten programma's hebben er zendtijd aan besteed. De Osdorpse Lynchers waren een hot item afgelopen week.

The Osdorp Lynchers

Twee weken geleden...
De Belegering van de Moslims, en met name dat van de Marokkanen gaat in alle hevigheid door, en is de afgelopen weken zelfs weer opgevoerd. Twee weken geleden overleed er een met HIV besmette junk, nadat ze geslagen was door een paar supermarkt medewerkers. Overal kwamen discussies los over hoe en waarom dit had kunnen gebeuren. De verheerlijking van het bij AH werkende dynamic-duo was hier debet aan. De roep om zelfverantwoordelijkheid bij de burgers en het MKB is de oorzaak. Een ander richtte zijn pijlen weer op een Prins die de rechtsgang ondermijnd zou hebben. Maar plots hield Burgermeester Job Cohen een persconferentie.....Het Woord was gevallen. De daders waren Marokkanen. Deze zondebok kwam voor de beroeps-ophitsers als een geschenk uit de hemel. Opeens sloeg de discussie om. De junks, zwervers en alcoholisten rond het Dirk van de Broek filiaal die ergens in een ver verleden angst, onveiligheid en overlast bij het winkelende publiek en middenstanders opriepen, werden ineens lieve poesjes. De nu overleden mevrouw, waar elke passant, vorige maand nog met een boog omheen liep werd ineens een kruising tussen moeder Theresa en prinses Diana. Nu werd de oorzaak van deze tragische gebeurtenis "gevonden" in de cultuur, de religie en gebrek aan opvoeding bij de Marokkaanse verdachten van het incident.


En de afgelopen week...
Bijna alle landelijke dagbladen hebben er over bericht. Bijna alle actualiteiten programma's hebben er zendtijd aan besteed. De Osdorpse Lynchers waren een hot item afgelopen week. En als sausje bovenop kwamen de enquête uitslagen van een trouwe "Hond", in opdracht van SBS6. Die aan zouden tonen dat Nederlandse burgers een ultra negatief beeld hebben van een andere groep jonge Nederlandse burgers. (Nederlandse burgers van Marokkaanse origine wel te verstaan) Meer dan mijn schouders hierover ophalen kan ik niet. Ik zou pas verbaasd zijn als het niet zo was, na die maanden lange bommentapijt die door de media over Marokkanen is uitgegooid.


Zaterdag 18 Oktober...
Jongeren die agenten op een creatieve manier met de "dood bedreigen", daar wil ik meer van weten. Als dit gebeurd zou zijn door een hanggroep in Urk zou ik er waarschijnlijk nooit over gehoord hebben. Ik stap in mij auto en rij naar Osdorp. Ik rij wat rond in de wijk en zie een paar jongens staan. Ik open mijn raam en vraag ze mij de weg te wijzen naar de straat waar het poppenincident zou hebben plaats gevonden. Beleefd en in vloeiend Nederlands vertelt een Mokro mij hoe ik het snelst naar het "plaats delict" toe kan rijden. Ik kom aan bij een paar huizenblokken waarvan zeker een derde van de woningen dicht getimmerd is. Ik parkeer mijn auto en stap uit. Ik loop een blokje en zie een uiterst verwaarloosde buurt. Al het gemeentegroen is in een miserabele staat, de huizen zijn verpauperd en om door de straten te kunnen rijden zou je eigenlijk een jeep moeten hebben, want de kuilen in de weg zouden geen genade hebben met de uitlaat van een normale personenauto.


Ik zie een broeder lopen en spreek hem aan: "Salaam. Is dit de straat waar die pop zou zijn opgehangen?" Hij antwoord bevestigend. Ik vraag hem of hij de mensen kent die erbij betrokken waren. "Allemaal jongens uit de straat. Ik woon hier ook en ken ze allemaal". Er komen ander jongens bij staan. Ze geven me een hand, ik stel me voor. Allemaal vertellen ze me verbitterd wat er gebeurt is. Een van de jongens die ook aangehouden was voor het lynchen van de pop stond erbij en vertelde zijn verhaal. Ja, ze hebben een pop opgehangen met daarop de naam van een agent. Maar daar houdt het niet bij op. Er is veel aan vooraf gegaan. Ze vertellen over een lange reeks van gebeurtenissen die uiteindelijk hebben geresulteerd in het uiten van hun woede en frustratie middels een aan elkaar genaaide "agent".

"Ze komen hier in hun auto's, op motoren en zelfs op paarden". En inderdaad. In de al niet zo schone straten liggen de sporen van de viervoeters na te smeulen naast een plekje waar een paar kleine meisjes aan het hinkelen zijn.
Hun verhaal komt erop neer dat ze maanden hebben geleden onder buitensporig politiegeweld, intimidaties en, naar de maatstaf van hun inkomen, toren hoge boetes alvorens ze tot deze daad zijn over gegaan. "Als ze langsrijden, en ik sta hier voor mijn deur met een overbuurjongen te praten, kunnen ze zonder aanleiding naar ons toe komen en onze namen opschrijven. Ik woon hier al jaren ze weten precies wie ik ben. Maar als je er wat van zegt slingeren ze je zo op de bon. Veertig Euro omdat je aan het samenscholen bent. En dat is als je geluk hebt. Als ze opgefokt zijn kun je rekenen op een stomp en zit je die avond in een cel". Een van de jongens vertelt over gisterenavond. "We zaten op een bankje en zoals gewoonlijk rijden ze wel vijf keer voorbij. Bij de zesde keer stappen ze uit en lopen naar ons toe. Ze pakken weer hun boekjes te voorschijn en willen onze namen noteren. Ik vraag ze waarom dat nou nodig is. De agent zegt me niet zo bijdehand te doen en als ik het niet leuk vind dan moet ik maar oprotten naar Marokko".


De avond ervoor had in dezelfde straat een heviger incident plaats gevonden dat ook de kranten haalde. De oudste van de jongens vertelt wat er gebeurde. "We stonden hier met een paar man tegen een muurtje met elkaar te praten. Opeens komt er uit het niets een motoragent aanrijden. Hij stopt en kijkt ons agressief en intimiderend aan. Nee, niet zoals normaal maar veel erger. Hij stapt af en geeft een van mijn vrienden 3 kopstoten met zijn helm. Hij had een te grote bek volgens de agent. Wat wij op dat moment niet wisten is dat op beiden uiteinden van de straat politie auto's stonden te wachten. Die vriend van mij duwt de agent na de derde kopstoot van hem af. De agent valt op een overdreven manier tegen de grond en ineens komen er wel zeven auto's aanrijden van beide kanten van de straat. Dit was gewoon opzettelijk uitgelokt dat kan niet anders." De jongen die de kopstoten kreeg word nu mishandeling van een agent ten laste gelegd.

De ontmenselijking waaraan al lange tijd wordt gewerkt maakt de weg vrij om zonder enige belemmering de weg vrij te maken voor een uiterst beestachtige behandeling van veel van onze jonge broeders door de politie. Het is de ondergrond voor het doorvoeren van een uiterst repressief en onderdrukkend beleid tegen allochtonen. In Osdorp is de onmacht en onkunde bij de politie om daders van misdrijven op te sporen en aan te houden, die ertoe lijdt dat ze hun frustraties afreageren op het eerste het beste groepje Marokkanen dat ze tegen komen. Een jongen die door dit soort pesterijen van de politie een paar keer op het bureau zit kan op deze manier al gauw bestempeld worden als veelpleger. Deze jongens die door dezelfde ontmenselijking in de media geen baan kunnen krijgen moeten nu op straat hangen. In hun eigen straat, voor hun eigen deur worden ze vernederd met legitimeer razzia's. En met de gebeurtenissen van de afgelopen tijd zal dit niet minder worden.

De pop die zij aan een boom gelyncht hebben, moest de agent voorstellen die hen het meest vernederde. Een agent die er niet vies van was geweld te gebruiken als hij vond dat een van de jongens hem vies aankeek. Een man die de leefomgeving van deze jongeren zonder enig respect en fatsoen aan het verpesten was.

Nu Joop van Riessen, commissaris van de politie Amsterdam-Amstelland in NOVA verklaarde geen dialoog meer te willen voeren met deze jongens, is de weg vrij gemaakt voor nog meer pesterijen, nog meer geweld tegen onschuldige burgers. Agenten zullen zich nu nog vaker geroepen voelen om jongeren met bruut geweld te intimideren. De wapenstok, pepper-spray en het dienstwapen zullen de toch al geringe communicatie tussen politie en deze jongeren gaan voeren.

Ondertussen is er vannacht al door een "onbekende" jongere wraak genomen op het kantoortje dat als steunpunt dient voor de politie. De ruit ligt eruit. Als de commissaris geen dialoog met de jongens wil, misschien dat hij dan wel een dialoog wil voeren met de baksteen.Ik ga weg en neem afscheid van de jongens. Ik druk ze nog op het hart om zich vooral niet te laten provoceren en aangifte te doen na mishandeling. "Altijd aangifte doen broeder. Ook al doen ze er niets mee zoals gewoonlijk. Dan hadden jullie nu wel aan kunnen tonen dat dit incident een lang staartje heeft. Salaam."

Het einde van die middag...
Op mijn terug weg in de auto denk ik nog na over het hele gebeuren en hoop dat ze in kunnen houden. Ze zijn absoluut een school voorbeeld van stigmatisering. Jongen mensen die absoluut voor rede vatbaar zijn en uiterst gemanierd kunnen zijn mits op de juiste manier aangesproken. De misère waarin ze leven, het sombere toekomstperspectief dat ze hebben zou het speerpunt moeten worden van de Amsterdamse burgervader Job Cohen. Als de krantenkoppen nu eens wat relevantere informatie over de daders van wangedrag zouden spreken komen we ook een heel eind.


Ik loop mijn zaak binnen en daar ligt de Parool op tafel ...kop..."Marokkanen terroriseren bejaarden"

Nabil Marmouch
AEL-NL Bestuurslid




bron : ael.nl

19-10-2003, 15:11



Citaat:
Origineel gepost door Kruisvaarder69
Wat een gel.ul.

Maar dat zijn we wel gewend van de Ael, niet op de echte problemen ingaan maar een verhaal verzinnen en de schuld aan de politie geven.

Dit stuk is Ael niveau en dus verkap wc-papier. Lekker doorspoelen die verzinsels van Nabil (ik ben geen crimineel) Marmouch.
Je doet net of jij erbij was en precies weet bij wie het probleem lag, kijk met het verhaal van Mokromike kan ik iets omdat hij persoonlijk persoonlijke verhalen heeft gehoort....dus kom niet aanwaaien met je goedkope onzin zoals Nabil is een crimineel, inhoudelijk reageren of je waffel houden!.

19-10-2003, 15:29

Citaat:
Origineel gepost door Kruisvaarder69
Dus jij gelooft dat een motoragent iemand 3 kopstoten geeft zonder reden?

HAHAHAHAHA.
Nee dat geloof ik ook niet.....de agent had ongetwijveld een voor zichzelf goede reden bedacht om dat te doen.

Maar of die reden aanvaardbaar is en door de beugel kan is de vraag.

19-10-2003, 15:46
he kruisvaarder69 je moet je bek houden als je niets weet.
volgens mij ben je niet eens marokkaan dus wat die je hier.
jij bent zon typische voorbeeld van een ballendrager van die nederlanders dus ga lekker hun reet likken ofzo
en kom hier niet net doen of je alles weet

19-10-2003, 15:51


Ik vraag me inderdaad af waarom iemand kopstoten van een politie agent krijgt en het hier vervolgens gewoon bij laat. En dan heb ik het hier niet alleen over aangifte doen bij de politie. Ik zou meteen moord en brand schreeuwen via de media en aantonen dat het hele politie aparaat niet deugt. Ik zou in iedergeval niet rusten tot dat ik het hele politie systeem op z'n kop zou zetten met alle legale middelen die ik zou hebben. Denk hierbij aan media, ministerieel niveau, justitie, hoofdcommissaris... ik zou al deze lui voor het oog van Nederland (media) op het matje roepen en ze even de waarheid zeggen. En zoals een echte Marokkaan betaamt uiteraard nog even een flinke som smarten geld eisen....

Of hebben we hier inderdaad met louche zaakjes te maken. 3 x raden. Deze marokkanen deden op dat moment misschien niets, maar hoe zit het met hun verleden? Juist, dan denk ik meteen aan die patser van dealertjes die niet de weg zouden kunnen bewandelen die ik zou bewandelen omdat ze inderdaad zelf ook niet deugen? Wie zal het mij zeggen? Ik moet nageven dat dit dan anders wel heel ongeloofwaardig over komt. Of ik leef gewoon niet in de realiteit misschien? Vragen en nog eens vragen....

19-10-2003, 17:42
Ho ho kruisvaarder. Stel dat dit verhaal een kern van waarheid heeft, hoe kijk je dan tegen de marokkanen en de AEL aan? En het belangrijkst wat vindt je dan van het optreden van de politie? Kan dit zomaar?

Dit verhaal compleet uitsluiten zou ik toch liever niet doen. Het zal ongetwijfeld een kern van waarheid bevatten.

Wanneer je twee partijen hebt zullen beide partijen hun verhaal overdrijven. Dus stel dat de politie zegt dat zij helemaal niets doen en gewoon lieverdjes zijn en vervolgens bedreigd worden met de dood, ben ik ervan overtuigd dat hier in meer of mindere mate een overdrijving in het verhaal zit (je gaat niet zomaar iemand met de dood bedreigen). Aan de andere kant denk ik ook wel dat deze lui misschien ook niet het heilige boontje de zelfe zijn. De waarheid blijkt vaak ergens in het midden te liggen.

Maar ik wil wel benadrukken dat een bewuste overtreding van de politie (rechterlijke macht) naar een burger toe, veel zwaarder gerekend moet worden dan een overtreding van een burger zelf. Ik vind in deze namelijk dat de zwakste partij (de jongeren) beschermd moeten worden (ook al hebben zij ooit zelf ook misstappen begaan). Dat zij wellicht crimineel zijn is geen reden voor een rechtsdienaar om zelf ook maar over de schreef te gaan. Denk aan het bekend voorval Anja Joos (een blikje bier stelen is geen reden om iemand lens te slaan). Helaas met dodelijke afloop. Ook al waren de daders geen rechtsdienaars, de vergelijking gaat zeker wél op. Want stel je voor dat dit de werkwijze zou worden van de politie! Neen! Een wetsdienaar moet de wet handhaven zoals het woord zegt.

Vandaar dat ik van mening ben dat het niet verstandig is om meteen het hele verhaal uit te sluiten zoals jij doet Kruisvaarder. Wetsdienders die zelf de wet overtreden is het ergste wat je in een samenleving kunt hebben!!!! Misschien wel mede mogelijk gemaak door stigmatisering en voortdurende negatieve berichtgeving over marokkanen. Op deze manier zijn ze al schuldig voordat er ook maar enige overtreding is begaan. De maatschappij wil immers dat ze toch harder aangepakt worden!

Misschien was het in deze voor de AEL wat passender geweest om ook es even met de betrokkene partijen te gaan praten en hun kant van het verhaal laten vertellen. Marmouch had van deze gelegenheid gebruik kunnen maken om zijn zorgen over de aanpak van de politie te uiten en hun mening hierop te peilen. Door goede communicatie zou misschien al een groot deel van eventuele misverstanden en onbegrip van werderzijdse kanten kunnen wegnemen. Om vervolgens met elkaar in contact te blijven en brainstormen over oplossingen. Op deze manier zou marmouch zijn goede wil tonen en naar buiten komen als een bruggen bouwer ipv iemand met slechts retoriek op een gebeurtenis. Het is helaas te sterk van een kan belicht en dit zou heel jammer zijn als het verhaal nog klopt ook.

Misschien was het voor Marmouch verstandiger geweest om in iedergeval nog even zijn onpartijdigheid te waarborgen zodat hij misschien iets zou kunnen uitrichten als bemiddelingspersoon en in contact kan blijven met de politie alvorens zij verhaal hier te doen. We hebben er verder niets aan, ook niet de slachtoffers, als we alleen maar horen hoe slecht het gaat en wat voor racisten de politie wel niet zijn als het alleen maar van de marokkanen zelf komt.

19-10-2003, 17:49

Citaat:
Origineel gepost door its_obvious
Waar haal je de cojones vandaan ...
¿Dónde de mí obtuve mis cojones? Los obtuve de un almacén pequeño del cojones en África

19-10-2003, 17:56
MENSEN die nixx weten..moeten in het vervolg geen commentaar leveren..ik was namelijk getuige van die incident met de politieagent..die zomaar uit het niets kopstoten begon te geven aan m'n buurjongen van 15 jaar..dat vind ik niet normaal jullie wel..dat moet maar bij 1 van jullie broertjes gebeuren..en kom niet met die bullshit van marokaanse jongeren lokken het uit..die xxxxing politieagenten leven zowat in m'n straat dag en nacht staan ze der..is nogal logisch dat die jongens geintimideert voelen..of heb ik het mis...zie je die balkon met die parabol..daar woon ik..mooi he??!!

ik heb alleen tegen die mensen die zich aangesproken voelen..ga vooral niet reageren...

peace

19-10-2003, 18:47

Citaat:
Origineel gepost door ZieNador
Ik vraag me inderdaad af waarom iemand kopstoten van een politie agent krijgt en het hier vervolgens gewoon bij laat. En dan heb ik het hier niet alleen over aangifte doen bij de politie. Ik zou meteen moord en brand schreeuwen via de media en aantonen dat het hele politie aparaat niet deugt. Ik zou in iedergeval niet rusten tot dat ik het hele politie systeem op z'n kop zou zetten met alle legale middelen die ik zou hebben. Denk hierbij aan media, ministerieel niveau, justitie, hoofdcommissaris... ik zou al deze lui voor het oog van Nederland (media) op het matje roepen en ze even de waarheid zeggen. En zoals een echte Marokkaan betaamt uiteraard nog even een flinke som smarten geld eisen....

Of hebben we hier inderdaad met louche zaakjes te maken. 3 x raden. Deze marokkanen deden op dat moment misschien niets, maar hoe zit het met hun verleden? Juist, dan denk ik meteen aan die patser van dealertjes die niet de weg zouden kunnen bewandelen die ik zou bewandelen omdat ze inderdaad zelf ook niet deugen? Wie zal het mij zeggen? Ik moet nageven dat dit dan anders wel heel ongeloofwaardig over komt. Of ik leef gewoon niet in de realiteit misschien? Vragen en nog eens vragen....
Louche zaakjes of geen louche zaakjes, gel.ul om als overmacht op het eerste gezicht onderscheid te maken tussen mensen die in louche zaken doen (kopstoot verkopen) en mensen die geen louche zaken doen (geen kopstoot verkopen). Alsof op iemands voorhoofd geschreven staat dat ie in louche zaken doet. Zoals jij hierboven schrijft zou ik zoiets niet afdoen.

Op deze manier wordt iemand die net toevallig voorbij komt en verder nooit in aanraking met de politie komt, ook op die manier behandeld en dan is het frustrerend, kan ik je wel vertellen. Op het moment dat de politie het idee heeft van het publiek hardhandig te mogen optreden tegen zogenaamd "tuig", ben je overgeleverd aan het "gezonde" analytisch vermogen van meneer de agent en die is niet altijd even scherp en wil m nog weleens in de steek laten. Daarom is het verstandig maar iedereen op dezelfde manier aan te pakken en het berechten aan het gerechtelijk apparaat overlaten die er dan wel een passend straf voor zal hebben. En even voor jou informatie tegewoordig is het echt geen gemakkelijke opgave om als Marokkaan te beweren dat je onschuldig bent en ook nog eens aangevallen bent door een agent, zeg nou zelf wie wil dat na al die ellende op tv nog gaan geloven. Ik zeg niet dat er brave jongens rondlopen maar op het moment dat de politie gaat forceren bij een stel 'probleemjongeren' weet je alijd wat de uitkomst zal zijn en ook wie er aan het kortste eind gaat trekken. Het makkelijkst een stel 'probleemjongeren' op te pakken is door constant de jongeren op te jagen door boetes uit te schrijven voor de kleinste vergrijpen en in de gaten te houden. Dat is wel een bekend en meestal effectief middel wat door de politie gebruikt wordt.

We weten niet of het waar is en ook niet of het niet waar is. Iemand die niet op zulke plekken of buurten komt, heeft een hele andere kijk op zulke gebeurtenissen en gaat er altijd van uit dat de politie altijd hetzelfe is als bij de gewone burgerlijke straatjes. Zo snel kunnen we geen oordeel vellen over deze gebeurtenissen.

19-10-2003, 19:01
Racistische honden die Politieagenten de zib.
Wat betreft die pak slaag dat is waar het gebeurt vaak nog pas geleden bij een vriend van mij.

Maar het enigste wat ze krijgen van ons is onsterfelijke haat en ik zeg het jullie zulke agenten krijgen hun loon.

19-10-2003, 19:33
Valt me op dat de AEL en hun aanhangers steeds meer leugens nodig hebben om hun standpunten staande te houden.

Ik heb het hele weekend marokkanen op de TV gezien, godszij dank waren die een stuk genuanceerder en eerlijker dan het stuk hierboven.

19-10-2003, 19:37

Citaat:
Origineel gepost door rnaj
Valt me op dat de AEL en hun aanhangers steeds meer leugens nodig hebben om hun standpunten staande te houden.

Ik heb het hele weekend marokkanen op de TV gezien, godszij dank waren die een stuk genuanceerder en eerlijker dan het stuk hierboven.
ach natuurlijk...jij kent de waarheid....


ben je er geweest ?... heb je met betrokkenen gepraat ?

19-10-2003, 19:46


In het stukje wordt gezegt dat Job de marokkanen stigmatiseert, iedereen die de zaak in de media gevolg heeft weet dat dit een leugen is.

Hij probeerd juist het tegen overgestelde in Amsterdam te bewerktstelligen en ik denk niet dat dit stukje van de AEL hier een positieve bijdrage aan levert.

Daarvoor hoef ik met niemand te praten en ik denk dat dit ook door veel marokkanen wordt toegejuigt. Dus ik denk niet datik hier alleen maar voor mijn eigen gelijk zit te prikken.
Eerlijk is eerlijk

19-10-2003, 19:57

Citaat:
Origineel gepost door rnaj
In het stukje wordt gezegt dat Job de marokkanen stigmatiseert, iedereen die de zaak in de media gevolg heeft weet dat dit een leugen is.
oh ? waar staat dat dan ?

19-10-2003, 20:06
Ach ik kan natuurlijk een aantal TV beelden opvragen van de nationale en de lokale media, maar daar heb ik gewoon geen zin aan.

Maar ik denk dat zijn toespraak voor de gemeenteraad en zijn uitspraken in diverse interviews genoeg bewijzen leveren dat Job een bloedhekel heeft aan de stigmatisatie van de marrokkanen.

Maar kennelijk heb jij wel bewijzen, dus kom maar op

Pagina's : [1] 2