Bekijk volle/desktop versie : Rugpijn



25-09-2007, 09:13
Ik loop nou al ruim 3 weken met een verschrikkelijke pijn in mijn onderrug en ruggenwervel..ik kan wel janken..Zo veel pijn doet het.
Ben laatst naar de dokter geweest en die zei dat mijn spieren overbelast zijn, waarschijlijk nog van het klussen (toen ik mijn huis had opgeknapt).

Alleen deze pijn komt en gaat en als ik het heb moet ik eigenlijk veel druk op mijn rug hebben om de pijn te minderen. Nou ga ik binnenkort naar fysio, maar helpt dit dan ook echt?

De pijn is soms zo ondraaglijk dat ik niet eens een pen kan oppakken..elke druk in mijn vingers/hand voel ik tot in mijn rug..afgelopen vrijdag toen de pijn in ene in mijn rug schoot liet ik alles wat ik in mijn handen vallen.

Ik wil me nou ook niet ziekmelden, want zolang ik goed in mijn stoel zit en er druk zit op mijn rug van de rugleuning voelt het al wat minder aan..maar zodra ik iets oppak of ga lopen begint t weer.

Heeft iemand dit ook ooit gehad? wat kan ik zelf nog meer doen om de pijn te verminderen (behalve iboprofen etc)?

25-09-2007, 09:18


hmmm klinkt pijnlijk...ik heb zelf bekkeninstabiliteit maar dat is wat anders dan wat jij zegt...vraag manuele fysio aan dan gaan ze die pijnlijke plek lekker masseren... kan het zijn dat je een verrekte spier in je rug hebt??

25-09-2007, 09:21
ja de dokter zei dat mijn spieren overbelast zijn..want ik moest met mijn rug/zij naar links en rechts draaien en dat was PIJNLIJK!
Als ik typ voel ik het gewoon in mijn ruggenwervel..prcies in het midden van mijn rug en zet de pijn door tot aan mijn zij.

25-09-2007, 09:22

Citaat door Maroc_Meissie:
ja de dokter zei dat mijn spieren overbelast zijn..want ik moest met mijn rug/zij naar links en rechts draaien en dat was PIJNLIJK!
Als ik typ voel ik het gewoon in mijn ruggenwervel..prcies in het midden van mijn rug en zet de pijn door tot aan mijn zij.



ik zou er toch naar laten kijken...beterschap!!

25-09-2007, 09:29


De pijn die jij beschrijft is PRECIES wat ik ook heb. Soms als je te diep ademhaalt ga ik al dood. Bij mij komt het denk ik door me waterbed. Ik ga vanmiddag een boxspring kopen, als het dan nog niet weg is ga ik na fysio. Vooral ook nog heel de dag achter me buro. En als ik moet koken en ik sta maar tien min val ik bijna neer.

25-09-2007, 09:35
Daarom hoort een vrouw niet te klussen in huis dat hoort een man te doen

Beterschap

25-09-2007, 09:46

Citaat door Mouny:
De pijn die jij beschrijft is PRECIES wat ik ook heb. Soms als je te diep ademhaalt ga ik al dood. Bij mij komt het denk ik door me waterbed. Ik ga vanmiddag een boxspring kopen, als het dan nog niet weg is ga ik na fysio. Vooral ook nog heel de dag achter me buro. En als ik moet koken en ik sta maar tien min val ik bijna neer.


Juistenem ..toen ik je reactie las ging ik het meteen uitproberen en ja hoor..voel het meteen over mijn rug lopen naar mijn zij..

25-09-2007, 09:48

Citaat door MissLoulou:
Daarom hoort een vrouw niet te klussen in huis dat hoort een man te doen

Beterschap


Kan beste kloppen alleen ik wacht nou al 2 jaar dat het eindelijk een keer gebeurd en nu moest het gewoon gebeuren..Want het zag er allemaal niet uit. Dan maar zelf doen..

25-09-2007, 09:53

Citaat door Maroc_Meissie:
Juistenem ..toen ik je reactie las ging ik het meteen uitproberen en ja hoor..voel het meteen over mijn rug lopen naar mijn zij..



Ik ben twee weken geleden na Lakonia geweest en heb daar bijna 2 uur doorgebracht in alleen de sauna. Daarna een massage gekregen, toen was het drie dagen wel te doen.. maar het is weer terug. Pff als Ben optil verrek ik

25-09-2007, 10:00

Citaat door Mouny:
Ik ben twee weken geleden na Lakonia geweest en heb daar bijna 2 uur doorgebracht in alleen de sauna. Daarna een massage gekregen, toen was het drie dagen wel te doen.. maar het is weer terug. Pff als Ben optil verrek ik


En heb je advies gekregen over wat je echt moet laten en niet moet doen?
Minder werken ofzo?

Ik voel me echt net een oud wijf..een wrak...mijn seha is echt opgevreten

25-09-2007, 10:27

Citaat door Maroc_Meissie:
Ik loop nou al ruim 3 weken met een verschrikkelijke pijn in mijn onderrug en ruggenwervel..ik kan wel janken..Zo veel pijn doet het.
Ben laatst naar de dokter geweest en die zei dat mijn spieren overbelast zijn, waarschijlijk nog van het klussen (toen ik mijn huis had opgeknapt).

Alleen deze pijn komt en gaat en als ik het heb moet ik eigenlijk veel druk op mijn rug hebben om de pijn te minderen. Nou ga ik binnenkort naar fysio, maar helpt dit dan ook echt?

De pijn is soms zo ondraaglijk dat ik niet eens een pen kan oppakken..elke druk in mijn vingers/hand voel ik tot in mijn rug..afgelopen vrijdag toen de pijn in ene in mijn rug schoot liet ik alles wat ik in mijn handen vallen.

Ik wil me nou ook niet ziekmelden, want zolang ik goed in mijn stoel zit en er druk zit op mijn rug van de rugleuning voelt het al wat minder aan..maar zodra ik iets oppak of ga lopen begint t weer.

Heeft iemand dit ook ooit gehad? wat kan ik zelf nog meer doen om de pijn te verminderen (behalve iboprofen etc)?


Ik heb ook sinds 3 maanden hele erge rugpijn.Bij mij komt het door mijn zwangerschap,had het met mijn 1ste zwangerschap ook en het is een beetje gebleven en nu is het weer terug in ergere mate.Ik moet zeggen dat het echt je hele dag beinvloedt,bij mij vanaf het moment dat ik wakker word heb ik pijn totdat ik ga liggen en dan nog heb ik pijn.Het is soms echt moeilijk,sommige dagen heb ik het erg zwaar.De pijn zit bij mij aan me linkerkant van mn onderrug,de dokter heeft ook fysio voorgesteld maar heb het al een paar keer gehad maar het helpt niet.Ik hoop dat het na mn zwangerschap overgaat.

Ik heb ook wel eens ibubrufen ingenomen en ik moet zeggen dat het wel iets vermindert maja de pijn houdt aan.Het is echt geen pretje.Beterschap meid..

25-09-2007, 11:32

Citaat door Maroc_Meissie:
Ik loop nou al ruim 3 weken met een verschrikkelijke pijn in mijn onderrug en ruggenwervel..ik kan wel janken..Zo veel pijn doet het.
Ben laatst naar de dokter geweest en die zei dat mijn spieren overbelast zijn, waarschijlijk nog van het klussen (toen ik mijn huis had opgeknapt).

Alleen deze pijn komt en gaat en als ik het heb moet ik eigenlijk veel druk op mijn rug hebben om de pijn te minderen. Nou ga ik binnenkort naar fysio, maar helpt dit dan ook echt?

De pijn is soms zo ondraaglijk dat ik niet eens een pen kan oppakken..elke druk in mijn vingers/hand voel ik tot in mijn rug..afgelopen vrijdag toen de pijn in ene in mijn rug schoot liet ik alles wat ik in mijn handen vallen.

Ik wil me nou ook niet ziekmelden, want zolang ik goed in mijn stoel zit en er druk zit op mijn rug van de rugleuning voelt het al wat minder aan..maar zodra ik iets oppak of ga lopen begint t weer.

Heeft iemand dit ook ooit gehad? wat kan ik zelf nog meer doen om de pijn te verminderen (behalve iboprofen etc)?


Je bent al bijna bejaard. heb je je aanvraag voor de AOW al ingediend?