Bekijk volle/desktop versie : trouwen,verloven?????hoe moet dat?



24-09-2007, 16:15
salaam iedereen,

sinds een jaar ken ik een lieve man, mijn ouders zijn op de hoogte en vinden hem best wel ok.
nu aangezien zijn ouders in Marokko wonen en hij hier met zijn broers, hebben mijn ouders en zijn ouders nog niet de gelegenheid gehad om mekaar eens te zien. het probleem dat zich stelt is wij zouden graag voor de wet trouwen na de ramadan,en in de zomer een groot feest in marokko maar mijn moeder vindt dat ze eerst zijn ouders moeten zien, kan een telefoon niet helpen?
het lijkt ingewikkeld dan dat het is maar ik geraak er niet meer uit.
wij willen trouwen, mijn ouders willen dat we trouwen maar ....en zijn ouders vinden het ok dat we trouwen

KAN IEMAND ME HELPEN WANT IK WORD ZOT!!!

salaam

24-09-2007, 16:17



Citaat door queenjamma:
salaam iedereen,

sinds een jaar ken ik een lieve man, mijn ouders zijn op de hoogte en vinden hem best wel ok.
nu aangezien zijn ouders in Marokko wonen en hij hier met zijn broers, hebben mijn ouders en zijn ouders nog niet de gelegenheid gehad om mekaar eens te zien. het probleem dat zich stelt is wij zouden graag voor de wet trouwen na de ramadan,en in de zomer een groot feest in marokko maar mijn moeder vindt dat ze eerst zijn ouders moeten zien, kan een telefoon niet helpen?
het lijkt ingewikkeld dan dat het is maar ik geraak er niet meer uit.
wij willen trouwen, mijn ouders willen dat we trouwen maar ....en zijn ouders vinden het ok dat we trouwen
KAN IEMAND ME HELPEN WANT IK WORD ZOT!!!

salaam



Dan moeten jullie toch gewoon trouwen

24-09-2007, 16:18
Ow je bedoeld dat er nog geen contact is tussen de ouders?
Sorry beetje te snel geweest!!

Tjah als jullie allebei instemmen en de beiden ouders ook dan kunnen ze toch telefonsch contact houden/zijn ouders daar de bruiloft al een beetje organiseren en dan gaan jullie wat van te voren naar marokko en samen de rest organiseren???

24-09-2007, 16:18
I Know, ik wil niet liever maar mijn moeder hapert er op dat ze eerst zijn ouders wil leren kennen, dan moet ik wachten tot volgend jaar of zo?
is er een andere manier of zo dat ik mijn moeder kan overtuigen?

25-09-2007, 13:41


is er echt niemand op deze wereld die me enkele leuke tips kan geven????!!!!!

25-09-2007, 14:07
Boek een vliegticket met el3ied in december en ga met je ouders, en je man naar Marokko. Je viert gezamelijk el3ied in Marokko en jij en je ouders leren zijn ouders kennen! Daar heb je ook de gelegenheid om dingetjes aan te schaffen (bv bedankjes, henna kleding etc) voor weinig geld.

En zodra je terug bent, trouw je voor de Belgische/Nederlandse wet en het allerbelangrijkst, voor de Islamitische wet!

Succes! Moge Allah swt jou helpen..

X Sara

26-09-2007, 17:58
Ik ken jouw probleem.
Ik ben deze zomer met mijn ouders naar marokko op vakantie gegaan maar voor mij was het vooral de kans bij uitstek dat zijn ouders langs konden komen.

Ik zit nu met een volgend probleem.
Ik wil graag zsm trouwen, dus een bruiloft hier geven en vind het moeilijk om te moeten wachten tot a.s. zomer.

Hij wil hier GEEN bruiloft houden en wil persé wachten tot in marokko omdat daar zijn ouders zijn.

Dat houdt in dat ik dagen moet gaan aftellen wanneer het verdorie eindelijk weer zomer wordt.

Ik weet niet hoe ik het overleef.

Ben zo gigantisch bang dat het tussen ons opeens misloopt llahister omdat het zo lang duurt en je elkaar misschien zat zou kunnen worden.

O wat erg.

Probeer sabr en vertrouwen te hebben en doe continu dou3a dat Allah ons beschermt en ons laat overleven tot de zomer om dan een bruiloft in Marokko te geven.

Yarbi amin!!!

03-10-2007, 10:03
bedankt voor de tips

inderdaad wachten tot de zomer kan ik niet omdat ik ook met een onzekerheid zit, stel dat...
ik zal proberen inch allah na de ramadan nog eens met mijn ouders te praten hierover (vooral mijn moeder) maar ik vrees dat dit moeilijk zal zijn!!!

ya salam

03-10-2007, 10:20

Citaat door queenjamma:
salaam iedereen,

sinds een jaar ken ik een lieve man, mijn ouders zijn op de hoogte en vinden hem best wel ok.
nu aangezien zijn ouders in Marokko wonen en hij hier met zijn broers, hebben mijn ouders en zijn ouders nog niet de gelegenheid gehad om mekaar eens te zien. het probleem dat zich stelt is wij zouden graag voor de wet trouwen na de ramadan,en in de zomer een groot feest in marokko maar mijn moeder vindt dat ze eerst zijn ouders moeten zien, kan een telefoon niet helpen?
het lijkt ingewikkeld dan dat het is maar ik geraak er niet meer uit.
wij willen trouwen, mijn ouders willen dat we trouwen maar ....en zijn ouders vinden het ok dat we trouwen

KAN IEMAND ME HELPEN WANT IK WORD ZOT!!!

salaam


Hey dame, ik heb het zelde meegemaakt,

Zijn ouders wonen in marokko en we wilden ook graag verloven, hij is met zijn zus gekomen en zijn tante. en pas in de zomer hebben de ouders kennis met elkaar gemaakt, je moet je ouders duidelijk maken dat je graag bij elkaar wilt zijn en dat ze daar geen punt van moeten maken.

03-10-2007, 10:21
Maar zijn ouders hebben eerder gebeld naar mijn ouders om te vragen en dat hub zoon iets halals wil maken en dat ze het jammer vinden om niet aanwezig te zijn maar dat zijn zus komt.

04-10-2007, 17:36
bedankt voor de reactie
ik voel me al een beetje opgelucht dat dit normaal is
toch ben ik bang dat ik zal moeten wachten tot de zomer

andere ervaringen zijn altijd welkom!!!!

09-10-2007, 10:13

Citaat door queenjamma:
bedankt voor de reactie
ik voel me al een beetje opgelucht dat dit normaal is
toch ben ik bang dat ik zal moeten wachten tot de zomer

andere ervaringen zijn altijd welkom!!!!


Ik denk als de ouder het beste voor de kinderen hebben dat ze niet moeilijk moeten doen.

09-10-2007, 10:54


laat de ouders het via msn doen , ideal toch webcam en gewoon praten .

09-10-2007, 10:57

Citaat door dalikunstenaar:
laat de ouders het via msn doen , ideal toch webcam en gewoon praten .


haha een moderne versie..

Het beste is ouders persoonlijk elkaar laten ontmoeten. Of jij met ouders en a.s. naar maroc of je schoonouders hierheen laten komen..