Bekijk volle/desktop versie : TroUWEn met IeMand Uit DE famILIE ??

Pagina's : [1] 2

18-10-2003, 23:12
Wat denken jullie over het trouwen met iemand uit de familie ..
Vind je dat kunnen .. ?

Stel je voor je word verliefd op een neef/nicht ... Zou je het over wegen om met die gene te trouwen.??..Ook al weetje dat je gelijk met de hele familie te maken zult krijgen als er ooit problemen zouden voordoen...????

18-10-2003, 23:21

als je verliefd bent..waarom niet?

heeel veel..maar ook heel veel familie leden van mij zijn met elkaar getrouwt..bijv. mijn ouders zijn nichten en neven van elkaar..no probleme..

18-10-2003, 23:29
30 jaar geleden was dit nog verboden in Nederland (`t ziet er trouwens naar uit dat dit verbod binnenkort weer ingevoerd gaat worden) en dat deden ze toen niet voor de grap.......Niemand die zich druk maakt over de gezondheidsrisico`s?

18-10-2003, 23:31
Jammer dat ik alleen maar lelijke neven heb whuhahahahahahahahahahahahahahahahhaha

sorry ik verveel mij echt

19-10-2003, 00:51

Ik ga incha allah trouwen met een neef van mijn moeder .

Ik zie geen enkele reden waarom het niet zou mogen/kunnen??

19-10-2003, 02:18
Ik zou het persoonlijk nooit willen.
Maar er zijn veel mensen die met een neef of nicht trouwen en dat kan prima gaan. Ik denk dat er naast het ongemak bij een eventuele ruzie (waarbij alle familieleden zich gaan bemoeien), het ook voordelen heeft, bijvoorbeeld dat je de familie al kent en dus ook hen plus- en minpunten.

Over de kans op een afwijking bij het nageslacht tussen neef en nicht, heb ik het volgende te zeggen, ik denk niet dat het ligt aan het feit dat de ouders familieleden van elkaar zijn, want hoeveel kinderen worden er wel niet geboren met een afwijking waarvan de ouders geen familie van elkaar zijn? Bovendien denk ik dat Allah in dat geval een huwelijk tussen neef en nicht verboden zou hebben.

19-10-2003, 10:56
verliefd worden op mijn familie???

Dont think so!

19-10-2003, 12:06

Citaat:
Origineel gepost door SweetMe
Vind je dat kunnen .. ?

Stel je voor je word verliefd op een neef/nicht ... Zou je het over wegen om met die gene te trouwen.??..Ook al weetje dat je gelijk met de hele familie te maken zult krijgen als er ooit problemen zouden voordoen...????
Vooralleer je met iemand uit de familie trouwt kijk dan eerst naar de film, wrong turn.
Daar krijg je een goed beeld van de gevolgen van inteelt.

19-10-2003, 12:18
Jaaa als ge van je nicht of neefje houd why not???? moest ik niemand hier had dan zou ik wel naar me schone neef gaan jahh

19-10-2003, 12:42
het zou wel kunnen....
maaar denk dat er veeel problemen kunnen ontstaaan waarbij familie en dergelijke bij word gehaaald en daar heb ik geen zin!

maaar het kan wel...

xxx saliha

19-10-2003, 13:12

Citaat:
Origineel gepost door SweetMe
Vind je dat kunnen .. ?

neej sorry ik doe niet aan Incest Thuis Best

al zou ik verliefd worden op een familie-lid ik vind het principe niet kunnen en biologisch gezien moet je zeer zeker nooit met familie trouwen en kinderen krijgen

22-10-2003, 20:59

Citaat:
Origineel gepost door hayetadoenya
Over de kans op een afwijking bij het nageslacht tussen neef en nicht, heb ik het volgende te zeggen, ik denk niet dat het ligt aan het feit dat de ouders familieleden van elkaar zijn, want hoeveel kinderen worden er wel niet geboren met een afwijking waarvan de ouders geen familie van elkaar zijn? Bovendien denk ik dat Allah in dat geval een huwelijk tussen neef en nicht verboden zou hebben.

-----------------------------------------------------------------------------------

Zoals ik al zei Allah is groot en het zijn kinderen ongeacht de afweiking. Maar en dan verwijs ik je naar http://www.vsn.nl, de landelijke site van kinderen / mensen met een spierziekte...... schrik niet maar zon
75 % van deze ziektes is erfelijk bepaald..... dat houdt dus in dat je kinderen krijgt met het zelfde gen en dat veroorzaakt onherstelbare schade in het DNA, denk aan positief + positief = negatief, hetzelfde gen of hetzelfde bloed KAN het gevolg zijn tot deze verschrikkelijke ziekte....... Een beetje bewustwording voor je medemens kan geen kwaad en mocht het zo zijn dat je toch met je neef of nicht gaat trouwen laat je dan a.u.b informeren en kijk of er in de familie niet ergens een erfelijke ziekte zit..... niet om onrust te bezaaien maar om je kinderen een eerlijke kans te geven in de huidige maatschappij..... geloof mij maar het is niet makkelijk om te leven met vooroordelen en al helemaal niet in de marokkaanse gemeenschap
Een ziekte dat erfelijk is kan ook door een ouder genetisch worden overgedragen aan een kind...... ! Bovendien is het niet zo dat het ligt aan het hebben van hetzelfde bloedgroep, want nogmaals hoeveel mensen hebben wel niet hetzelfde bloedgroep zonder familie van elkaar te zijn? Neven en nichten zijn bloedverwanten van 3e graad, het feit dat ze neef en nicht zijn wil niet zeggen dat ze hetzelfde bloedgroep
hebben, zelfs broer en zus kunnen verschillende bloedgroepen hebben!

Als een ziekte erfelijk is en een van de ouders dit hebben, is de kans groot dat het kind het ook kan krijgen, dit heeft niks te maken met neef en nicht zijn.

22-10-2003, 21:03

Citaat:
Origineel gepost door hayetadoenya

-----------------------------------------------------------------------------------

Zoals ik al zei Allah is groot en het zijn kinderen ongeacht de afweiking. Maar en dan verwijs ik je naar http://www.vsn.nl, de landelijke site van kinderen / mensen met een spierziekte...... schrik niet maar zon
75 % van deze ziektes is erfelijk bepaald..... dat houdt dus in dat je kinderen krijgt met het zelfde gen en dat veroorzaakt onherstelbare schade in het DNA, denk aan positief + positief = negatief, hetzelfde gen of hetzelfde bloed KAN het gevolg zijn tot deze verschrikkelijke ziekte....... Een beetje bewustwording voor je medemens kan geen kwaad en mocht het zo zijn dat je toch met je neef of nicht gaat trouwen laat je dan a.u.b informeren en kijk of er in de familie niet ergens een erfelijke ziekte zit..... niet om onrust te bezaaien maar om je kinderen een eerlijke kans te geven in de huidige maatschappij..... geloof mij maar het is niet makkelijk om te leven met vooroordelen en al helemaal niet in de marokkaanse gemeenschap
....

22-10-2003, 21:16
salam wa alaikoem

ik vind het inderdaad kunnen. ik ben tenslotte ook dit jaar met m'n manneke getrouwd(neef)ik hield en hou nog steeds vanhem. hij was de ware! of we gehandicapte kinderen zullen krijgen allahoe 3allem, allah is groot en machtig,mijn ouders zijn geen familieleden van elkaar en toch heb ik een gehandicapt zusje!dus.. en oh ja, ik heb een nicht en neef die met elkaar zijn getrouwd ze hebben 4 prachtige kinderen alhamdoelilah!

dus mensen, think about it!
a salam wa alaikoem

oegtikoem fi dien

22-10-2003, 21:21
NOOOOOOOOOOO WHY GIRL VOOR MIJ GEEN FAMILIE HOOOR BETER IEMAND ANDERS JE WEET TOCH

Pagina's : [1] 2