Bekijk volle/desktop versie : islamic university??



22-09-2007, 22:13
sallam wa3aikom,
ik vroeg me af wie er op de islamistiche universituet in rotterdam studeert???
en wat zijn jullie ervaringen er mee, met methode les, leraren etc?
djazaka allah
N.

23-09-2007, 16:05


Het is geen erkende universiteit, dat is wat ik weet. De diploma's worden ook niet erkend.

23-09-2007, 16:24
Dat is raar, welke studies kunt ge daar eigenlijk doen?

23-09-2007, 16:44
De reden is omdat Nederlands niet de basistaal daar is, en dat is een voorwaarde om erkend te worden als universiteit. Tenzij het een internationale uni is, dan is engels de voertaal. Bij die islamitische uni wordt er les gegeven in het Arabisch.

23-09-2007, 20:55


Dat is normaal als ze in het arabisch lesgeven ...

23-09-2007, 21:03

Citaat door boezadjeef:
Dat is normaal als ze in het arabisch lesgeven ...


Tuurlijk niet, hoe moeten de niet-Arabieren de colleges volgen dan? Ik studeer zelf Arabische Taal en Cultuur aan een 'gewone' universiteit. En daar wordt Arabisch gegeven, maar wel uitgelegd in het Nederands. En dat is vaak al moeilijk genoeg voor de Nederlanders die het studeren, laat staan als het hele programma in het Arabisch was . Slaat toch nergens op, niet iedereen kan Arabisch.

23-09-2007, 21:41

Citaat door wortelsapje:
Tuurlijk niet, hoe moeten de niet-Arabieren de colleges volgen dan? Ik studeer zelf Arabische Taal en Cultuur aan een 'gewone' universiteit. En daar wordt Arabisch gegeven, maar wel uitgelegd in het Nederands. En dat is vaak al moeilijk genoeg voor de Nederlanders die het studeren, laat staan als het hele programma in het Arabisch was . Slaat toch nergens op, niet iedereen kan Arabisch.


Voor degenen die geen arabisch kunnen heb je opleidingen zoals die jij volgt, maar er zijn ook mensen die het vloeiend spreken en schrijven en die de stof makkelijk kunnen bijhouden en op die manier kennis willen opdoen, dat is naar mijn mening een veel authentiekeren manier van lesgeven.

Ik ga ook bewust voor een islamologie studie kiezen die gegeven word in het arabisch, omdat ik er geen zin in heb om steeds maar de vertaling aan te moeten horen, en bovendien is het niet bevorderend voor je arabisch als de stof in het nederlands of engels gegeven worden.

Mensen die geen arabisch kunnen hebben een hele brede keus qua opleidingen, maar degenen die in het arabisch les willen, daarvoor is de keus nihiel.