Bekijk volle/desktop versie : Bonuspunten te verdienen, insjahAllah..



Pagina's : [1] 2

22-09-2007, 18:27
Salam oe alaikum wa rahmatoellah wa barakatoehoe..



Beste broeders en zusters,

ongeveer een jaar geleden is bij ons in de moskee (Arnhem) een stichting langs gekomen voor hulp bij het bouwen van een school voor hun stichting. Deze stichting draagt de naam al Islah. Voor 39euro per vierkante meter konden wij deze stichting destijds helpen. Vandaag kregen wij een masha Allah presentatie over hoe ver ze zijn en wat ze nog willen bereiken. Ondertussen zijn er 40 jongeren die dmv deze stichting de koran uit hun hoofd hebben geleerd. Ongeveer 10 jongeren bidden de taraweeh in moskeeen. Onder andere in Eindhoven, Emmeloord en 3 moskeeen in Duitsland.. Allah oe akbar ..
Nadat deze presentatie was gegeven hebben ze ons een brief mee gegeven met wat info en als je ze wilt helpen. Ik wil jullie deze kans niet onthouden en bij deze wil ik de brief met jullie delen..

Moge Allah onze vasten, gebed en sadaka accepteren, insjahAllah!

Wa salam oe alaikum wa rahmatoellah wa barakatoehoe..


De brief:

Ongeveer 7 jaar na het ontstaan van deze stichting is het dankzij Allah de Verhevene ons gelukt het gebouw in Lochem te kopen.
Deze stichting bestaat uit 3 onderdelen: Waarvaan het eerste onderdeel een internaat voor jongens/mannen voor het studeren van het islamitische theologie is, en het memoriseren van de koran. Het tweede onderdeel is een internaat voor vrouwen/meisjes (we hopen dit in de nabije toekomst te kunnen realiseren)
En het derde onderdeel is voor nieuwe Nederlande moslims en niet moslim. Het gebouw, goed voor ongeveer 200 studenten (gehele complex) dat 25.000 vierkante meters groot is, bevat 48 slaapkamers, 13 leslokalen, een bibliotheek, een gebedsruimte, een vergaderruimte, en andere vertrekken. Het aankoopbedrag is aan de eigenaar voldaan zonder enige rente te betalen. Dit natuurlijk na Allah de Verhevene te danken en aan de gelovigen, die het met hun donaties en leningen mogelijk hebben gemaakt dat er een plaats is waar de heilige koran en de islamitische wetenschappen worden onderwezen.
Beste broeders en zusters, jongeren en ouderen over het hele land, wees 1 van de vrijgevige, want het instituut is van ons allen.
De leningen die afgelost moeten worden bedragen 300.195.00euro
Haast jullie zicht met het verrichten van een doorlopende goeie daad, door middel van het kopen van vierkante meters van de grond van het gebouw. De prijs van 1 vierkante meter bedraagt 39euro en de resterende vierkante meters zijn ongeveer 7698.
Hadith (deel ervan): Het zich vasthouden aan een eed behoort tot de eigenschappen van een gelovige, de schepper zal ze in het hiernamaals belonen en hun meer geven van zijn gunsten.

In de naam van de almachtige voor een ieder het goede en verbetering wenst
Vrede zij met allen

Info:
Stichting Al Islah
Ampsenseweg 8
7241 NB Lochem
Nederland

Tel: 0031 (0)573 280198
Fax: 0031 (0)573 280199
Postbank: 9237952
KvK nummer: 27246003
Web: http://www.alilsah.nl
E-mail: info@alislah.nl
IBAN: NL36PSTB0009237952
BIC: PSTBNL21

03-10-2007, 23:43



Citaat door Seliima:
UPP!!!



07-11-2007, 17:41
ps: ik heb een van de imams gesproken van de school in Lochem.. Ik vroeg hem of de school al wat geld binnen had gehaald in de afgelopen periode.. En hij knikte vol vertrouwen met ja.. !

Moge Allah jullie allen belonen voor jullie intentie!

07-11-2007, 18:03
jaa dat is echt een topschool...2 jongens van die school deden tarawee7 bij ons...echt mooie stemmen enzo..tbarkellah

07-11-2007, 18:04



Citaat door WaldMarrakech:
jaa dat is echt een topschool...2 jongens van die school deden tarawee7 bij ons...echt mooie stemmen enzo..tbarkellah



Hmm dan denk ik dat jy of uit Rotterdam of uit Eindhoven komt .. Ze hebben zeker mooie stemmen die jongens die daar vandaan komen, masha Allah

07-11-2007, 18:14
masallah, hoop dat ze insallah snel verder kunnen uitbreiden

07-11-2007, 18:19

Citaat door sarahel:
masallah, hoop dat ze insallah snel verder kunnen uitbreiden


insjahAllah..

07-11-2007, 19:06

Citaat door moes_moeilijk:
Goed bezig, inshallah zal het lukken.


Alhamdulilah.. insjahAllah broeder

07-11-2007, 20:25
Djazak'Allahoe ghairan, akhy.

Up, insha'Allah.

07-11-2007, 20:28

Citaat door Sweetness:
Djazak'Allahoe ghairan, akhy.

Up, insha'Allah.


Wa iyaak..

07-11-2007, 20:32

Citaat door Blueeyez81:
Wa iyaaki..



Ik ben een zuster.

07-11-2007, 20:34
ik heb er vroeger op gezeten, toen nog in den haag maar met dezelde mensen, soort van weekend moskee

Inshallah zullen ze het afbetalen

08-11-2007, 13:32



Citaat door Sweetness:
Ik ben een zuster.



Oh excuuuuse me hoor

08-11-2007, 13:32

Citaat door Mister_Riffi:
ik heb er vroeger op gezeten, toen nog in den haag maar met dezelde mensen, soort van weekend moskee

Inshallah zullen ze het afbetalen


sobhanAllah.. toevallig ..

insjahAllah

08-11-2007, 15:24
Up!

Baraka'Allah oufiek, broeder!

Pagina's : [1] 2