Bekijk volle/desktop versie : Premier verdedigt moslims in Kamer



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

22-09-2007, 04:18
Premier verdedigt moslims in Kamer


Den Haag, 21 sept. Premier Balkenende nam gisteren tijdens de Algemene Politieke Beschouwingen „krachtig afstand" van de uitspraken van PVV-leider Wilders over de „islamisering van Nederland."

Wilders had gezegd: „Als wij niets aan het probleem van de islam doen, helpen wij Nederland in mijn ogen naar de afgrond.”

Balkenende antwoordde daarop: „Ik wil daar krachtig afstand van nemen en wel op basis van contacten die ik in de Nederlandse samenleving heb. (...) Ik zie dat mensen uit moskeeën, kerken en synagogen elkaar ontmoeten.

Deze prachtige dingen gebeuren in de Nederlandse samenleving. Daar zijn heel veel moslims bij. Die moslims willen tot de Nederlandse samenleving behoren en kansen hebben. Een land dat altijd open en tolerant is geweest, kan niet plotseling tegen een grote groep zeggen: ‘u hoort er eigenlijk niet bij’. (...) Ik kies voor een samenleving waarin mensen mee kunnen doen, waarin mensen elkaars geloof respecteren, welk geloof dat dan ook is, en mensen respecteren dat een ander niet gelooft. Dat heeft Nederland sterk gemaakt. Dat heeft Nederland nodig in deze samenleving. Ik wil helemaal niet horen dat een groep ineens wordt geassocieerd met de afgrond. Zo moeten wij het niet doen. Zo redden wij het niet in dit land.”

Wilders zei dat Nederland een groot risico loopt met de tolerantie jegens de islam. Balkenende antwoordde: „Zouden wij niet ook een heel groot risico lopen als wij alle mensen van goede wil die moslim zijn zo op één grote hoop gooien?

Zouden wij als land niet een groot risico lopen dat al diegenen die volledig willen meedoen, die zich volledig houden aan de Nederlandse rechtsorde en die de Nederlandse taal spreken het gevoel krijgen dat zij er niet bij horen omdat zij dit geloof hebben? Wat de heer Wilders zegt, is ‘gooi het geloof van u af’. (...) Ik wil nooit een samenleving hebben waar mensen op grond van het feit dat zij een geloof hebben de boodschap krijgen: ‘U hoepelt maar op’. Dat hebben wij nooit gedaan en dat willen wij niet!”

http://www.nrc.nl/binnenland/article772422.ece/Premier_verdedigt_moslims_in_Kamer

22-09-2007, 04:20


harry heeft helemaal gelijk !!

toppie...

22-09-2007, 04:25
Wilders wordt hier gewoon te kakken gezet.

22-09-2007, 04:26

Citaat door aplat:
Wilders wordt hier gewoon te kakken gezet.



ik merk dat jouw punten niet gestolen zijn...

22-09-2007, 04:30



Citaat door captainamerika:
ik merk dat jouw punten niet gestolen zijn...

HUH WA? PUNTEN?

22-09-2007, 04:31

Citaat door aplat:
HUH WA? PUNTEN?



die groene puntjes... onder je avater..

22-09-2007, 04:35
Petje af Potter!!

Of was het hoedje af?

Draagt hij wel een hoed?

nou...anders is het ff brillie af

22-09-2007, 06:21
eerste keer dat ik iets goeds lees wat uit de mond van dhr Balkenende afkomstig is

22-09-2007, 06:51
Juist ja, criminelen zoals Wilders bijvoorbeeld

22-09-2007, 08:27
dit is het antwoord op wilders niet. wilders' kijk op de immigranten en hun kinderen is goed voor 18 zetels. die krijg je niet stil met dit soort praatjes. die krijg je stil door de problemen in bv. het kanaleneiland op te lossen

22-09-2007, 08:29

Citaat door captainamerika:
die groene puntjes... onder je avater..




mijne zijn ook opeens weg

22-09-2007, 08:54

Citaat door captainamerika:
harry heeft helemaal gelijk !!

toppie...


Grappig is dat toch, als ze naar de mond praten zijn ze ineens toppie

22-09-2007, 08:58



Citaat door aplat:
Premier verdedigt moslims in Kamer


Den Haag, 21 sept. Premier Balkenende nam gisteren tijdens de Algemene Politieke Beschouwingen „krachtig afstand" van de uitspraken van PVV-leider Wilders over de „islamisering van Nederland."

Wilders had gezegd: „Als wij niets aan het probleem van de islam doen, helpen wij Nederland in mijn ogen naar de afgrond.”

Balkenende antwoordde daarop: „Ik wil daar krachtig afstand van nemen en wel op basis van contacten die ik in de Nederlandse samenleving heb. (...) Ik zie dat mensen uit moskeeën, kerken en synagogen elkaar ontmoeten.

Deze prachtige dingen gebeuren in de Nederlandse samenleving. Daar zijn heel veel moslims bij. Die moslims willen tot de Nederlandse samenleving behoren en kansen hebben. Een land dat altijd open en tolerant is geweest, kan niet plotseling tegen een grote groep zeggen: ‘u hoort er eigenlijk niet bij’. (...) Ik kies voor een samenleving waarin mensen mee kunnen doen, waarin mensen elkaars geloof respecteren, welk geloof dat dan ook is, en mensen respecteren dat een ander niet gelooft. Dat heeft Nederland sterk gemaakt. Dat heeft Nederland nodig in deze samenleving. Ik wil helemaal niet horen dat een groep ineens wordt geassocieerd met de afgrond. Zo moeten wij het niet doen. Zo redden wij het niet in dit land.”

Wilders zei dat Nederland een groot risico loopt met de tolerantie jegens de islam. Balkenende antwoordde: „Zouden wij niet ook een heel groot risico lopen als wij alle mensen van goede wil die moslim zijn zo op één grote hoop gooien?

Zouden wij als land niet een groot risico lopen dat al diegenen die volledig willen meedoen, die zich volledig houden aan de Nederlandse rechtsorde en die de Nederlandse taal spreken het gevoel krijgen dat zij er niet bij horen omdat zij dit geloof hebben? Wat de heer Wilders zegt, is ‘gooi het geloof van u af’. (...) Ik wil nooit een samenleving hebben waar mensen op grond van het feit dat zij een geloof hebben de boodschap krijgen: ‘U hoepelt maar op’. Dat hebben wij nooit gedaan en dat willen wij niet!”

http://www.nrc.nl/binnenland/article772422.ece/Premier_verdedigt_moslims_in_Kamer


Balkenende leeft in een rijke blanke buurt en maakt niet mee wat veel anderen wel meemaken, kijkt geen tv zoals opsporing verzocht en luistert enkel selectief naar het journaal, zoals nu met kanaleneiland. Ja dan drukt hij snel de tv op een andere zender

Opkomen prima, maar je hoeft niet te verlochenen dat er grote problemen zijn door allochtonen mn die zich moslim noemen. Het lijkt een vergaarbak van criminaliteit te worden, zoals islam al reeds lang direct geassocieerd wordt met geweld, haat zaaien en criminaliteit.

22-09-2007, 09:31

Citaat door aplat:
Wilders wordt hier gewoon te kakken gezet.



Verdraaid ik miste wat over die Hekken om bejaardenhuizen heen tijdens de rammedan!

Om de goedgelovige straatrovers te weren!!

22-09-2007, 09:33

Citaat door aplat:
Wilders wordt hier gewoon te kakken gezet.



Samenscholingsverbod op Kanaleneiland in Utrecht

Uitgegeven: 21 september 2007 20:39
Laatst gewijzigd: 21 september 2007 20:41

AMSTERDAM - De Utrechtse burgemeester Annie Brouwer stelt een samenscholingsverbod in op een gedeelte van Kanaleneiland-Noord. De situatie dreigt onbeheersbaar te worden. Dat bevestigt een woordvoerder van de burgemeester vrijdag naar aanleiding van het tv-programma 4 in het land.



De overlast van criminele jongeren in de wijk is zo groot dat de politie in het programma zegt 'hier geen passend antwoord op te hebben'.

Opvoedingscentra

Alleen als probleemkinderen al rond hun twaalfde gedwongen uit gezinnen worden gehaald en in speciale opvoedingscentra worden geplaatst, is de veiligheid in de wijk weer terug te brengen. Dat zeggen de korpschef van de politie en de burgemeester in het programma.

Agenten die op straat verdachten willen oppakken, moeten daar volgens de politie nu vanaf zien omdat ze door andere jongeren worden bedreigd.

Uitgejaagd

Het programma 4 in het land deed enkele weken onderzoek in Kanaleneiland-Noord nadat de gemeente hekken rond een seniorenflat plaatste om vluchtroutes voor criminelen op scooters af te snijden. De cameraploeg werd driemaal binnen vijf minuten de wijk uitgejaagd door groepen jongeren.

De eerste keer werd daarbij een bedrijfsauto vernield en werd er camera-apparatuur gestolen. Bij een volgende poging werd een verslaggever bekogeld met stenen.

Bij een derde poging moest de ploeg de wijk ontvluchten toen een groep jongeren de auto bestormde en op de auto insloeg.

Undercover

Daarop besloot de redactie van het programma de buurtbewoners undercover te interviewen over de stand van zaken in hun wijk.

Daarin geven buurtbewoners aan de politie niet meer te bellen als hun iets overkomt. "Als je dat doet, ben je de lul. Dan pakken ze je." Met ze zouden ze doelen op de jongeren.

Brouwer

Burgemeester Brouwer trekt extra geld uit om meer agenten in te kunnen zetten in de wijk. Maar volgens de burgemeester en de politie kan de strijd niet worden gewonnen met enkel politie.

Het is nog niet bekend per wanneer het verbod wordt ingevoerd, meldt de woordvoerder van de burgemeester.

Wilders

PVV-leider Geert Wilders refereerde deze week tijdens de Algemene Beschouwingen nog aan de seniorenflat in Kanaleneiland-Noord. Volgens Wilders worden de bewoners 'geteisterd' door 'Marokkaanse straatterroristen'.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14