Bekijk volle/desktop versie : vanmorgen na suhr was shaitan bij me



21-09-2007, 12:35
Ik heb namelijk een natte droom gehad , maar tijdens de daad (klaarkomen) schoot ik van de schrik wakker kon het niet meer tegen houden

Wat nu is me vasten verbroken

a3odo billah min shaitaan arazjeem

21-09-2007, 12:37


vasten verbroken als je geen ghosl hebt bij fajr?

21-09-2007, 12:39

Citaat door Amsterdammer83:
vasten verbroken als je geen ghosl hebt bij fajr?



na fajr rond 9 uur smorgens!!!

21-09-2007, 12:40
dohr gebed komt eraan hoe moet je ghosl doen , gewoon douchen met shampoo en al? onder de douche staan etc

21-09-2007, 12:40


ik durf niks te zeggen, heb geen bewijs... sorry

21-09-2007, 12:53
Vraag:

Als een vastende overdag een natte droom krijgt, verbreekt dit dan het vasten? Moet de vastende dan direct de grote wassing verrichten?


Antwoord:

Het hebben van een natte droom verbreekt het vasten niet, omdat dit buiten de wil van de vastende om gebeurt. Wanneer de vastende (ongeacht de man of de vrouw) vocht aantreft in de onderkleding is de vastende verplicht om de Ghoesl (de grote wassing) te verrichten. Wanneer er sprake is van een natte droom na Salaat al-Fadjr, dan mag de ghoesl uitgesteld worden tot het aanbreken van Salaat ad-Dhohr.

Vindt er ’s nachts een natte droom of geslachtsgemeenschap plaats, dan moet de man voor het aanbreken van Salaat al-Fadjr de ghoesl verrichten, zodat hij het gezamenlijke ochtendgebed in de moskee kan bijwonen.

Sheich Ibn Djibrien

De vrouw moet ervoor zorgdragen dat zij de ghoesl verricht uiterlijk voor zonsopgang (Shoroeq) om Salaat al-Fadjr zodoende binnen de gestelde tijd te verrichten.