Bekijk volle/desktop versie : Si7r programma op 2m maroc!



Pagina's : [1] 2

20-09-2007, 17:35
Assalamoe 3alijkoem wa rahmatoe Allah,

Ik was vorige week bij famillie mijn vasten aan het verbreken en tot mijn spijt hadden ze 2m maroc aan ( traditie ) elmoehim, ze maakte reclame voor programma's die de volgende dag op tv zouden komen en je zag een man in een zwarte pak soort maffia uiterlijk, en hij liep met camera door de straten van marokko om mensen allerlei trukjes te laten zien die niet door een normale mens gedaan kunnen worden bijv het gooien van een speelkaart en dan blijft die kaart in de lucht zweven en de mensen vonden het fantastisch en andere schrokken daar weer van, toen de promo filmpje afgelopen was stond er Sa7ara nog wat.

Ik wil een ieder adviseren als je famillie dit kijkt hen hierop adviseren en duidelijk maken dat dit zwaar HARAM!!!

Het oordeel over degene die waarzeggers, helderzienden en tovenaars bezoekt
Het oordeel over degenen die waarzeggers, helderzienden en tovenaars bezoeken is onder te verdelen in twee categorieën:

1. Wie naar hen toe gaat en hen vraagt zonder in hen te geloven.
Dit is haraam, behoort tot de grote zonden en het gebed van degene die dit doet wordt voor veertig dagen niet geaccepteerd. Het bewijs hiervoor is de uitspraak van de Profeet (vrede zij met hem): “Wie naar een helderziende gaat en hem om iets vraagt: het gebed wordt van hem voor veertig dagen niet geaccepteerd.” (Moeslim)

Dit houdt in dat het gebed van deze persoon niet beloond wordt voor een periode van veertig dagen. Het gebed dient echter wel verricht te worden in deze periode.

2. Wie naar hen toe gaat, hen vraagt en in hen gelooft.
Deze persoon gelooft niet in datgene wat geopenbaard is aan Mohammed (vrede zij met hem). Het bewijs hiervoor is de volgende uitspraak van de Profeet (vrede zij met hem): “Wie naar een helderziende of waarzegger gaat en vervolgens gelooft in datgene wat hij zegt: hij gelooft waarlijk niet in datgene wat aan Mohammed is geopenbaard.” (Ibn maadjah, Aboe Daawoe, at-Tirmidhi, an-Nasaa’i en al-Haakim)

wa3alijkoem Assalaam,

Soufiane

20-09-2007, 18:03


Ik heb het gezien..Schrikwekkend.

20-09-2007, 18:04
Marokko is sowieso een en al shirk.

20-09-2007, 18:06
en wat als je het toevallig op tv ziet maar er niet in gelooft? Mag je er niet naar kijken ?

20-09-2007, 18:07



Citaat door Al_Ghareeba:
Marokko is sowieso een en al shirk.


Na3am dat weet ik maar dacht dat het altijd beetje underground was maar nu soubhanAllah zelfs de nationale tv promoot het.

20-09-2007, 18:08

Citaat door bentbled:
en wat als je het toevallig op tv ziet maar er niet in gelooft? Mag je er niet naar kijken ?


Als je het toevalig ziet dien je het weg te zappen, wij mogen hier zeker niet naar kijken, het is zwaar haram!!

20-09-2007, 18:11

Citaat door Justsoufiane:
Als je het toevalig ziet dien je het weg te zappen, wij mogen hier zeker niet naar kijken, het is zwaar haram!!


ooh ok. ik had t wel een keer gezien en nu?
Ik snap 2m niet hoor gaan ze iets uitzenden dat hraam is in een moslimland en nog wel in de ramadan

20-09-2007, 18:37

Citaat door bentbled:
ooh ok. ik had t wel een keer gezien en nu?
Ik snap 2m niet hoor gaan ze iets uitzenden dat hraam is in een moslimland en nog wel in de ramadan


Bekijk het niet meer zuster en vraag om vergiffenis bij Allah! En waarschuw andere van je fam om het ook niet te bekijken!

20-09-2007, 18:41
Sihr tijdens de ramadan bestaat niet en is onmogelijk. Why? omdat met de ramadan alle shajatien van djinn worden verbannen, zie hadith van de profeet

Wanneer Ramadan begint zijn de poorten van de Hemel geopend, de poorten van de Hel gesloten en de duivelen geketend. (Buchari, Muslim)

Ik heb het ook gezien en het is geen magie maar illussie, men wordt gewoon bedrogen waar hij bij staat. Let maar goed op de bewegingen die hij maakt. Slim en bedriegelijk. Typisch Marokko om zoiets toe te staan tijdens de Ramadan. WaLlah i7fad, hoeveel mensen verwaarlozen daarmee hun vasten?

20-09-2007, 18:42

Citaat door Justsoufiane:
Assalamoe 3alijkoem wa rahmatoe Allah,

Ik was vorige week bij famillie mijn vasten aan het verbreken en tot mijn spijt hadden ze 2m maroc aan ( traditie ) elmoehim, ze maakte reclame voor programma's die de volgende dag op tv zouden komen en je zag een man in een zwarte pak soort maffia uiterlijk, en hij liep met camera door de straten van marokko om mensen allerlei trukjes te laten zien die niet door een normale mens gedaan kunnen worden bijv het gooien van een speelkaart en dan blijft die kaart in de lucht zweven en de mensen vonden het fantastisch en andere schrokken daar weer van, toen de promo filmpje afgelopen was stond er Sa7ara nog wat.

Ik wil een ieder adviseren als je famillie dit kijkt hen hierop adviseren en duidelijk maken dat dit zwaar HARAM!!!

Het oordeel over degene die waarzeggers, helderzienden en tovenaars bezoekt
Het oordeel over degenen die waarzeggers, helderzienden en tovenaars bezoeken is onder te verdelen in twee categorieën:

1. Wie naar hen toe gaat en hen vraagt zonder in hen te geloven.
Dit is haraam, behoort tot de grote zonden en het gebed van degene die dit doet wordt voor veertig dagen niet geaccepteerd. Het bewijs hiervoor is de uitspraak van de Profeet (vrede zij met hem): “Wie naar een helderziende gaat en hem om iets vraagt: het gebed wordt van hem voor veertig dagen niet geaccepteerd.” (Moeslim)

Dit houdt in dat het gebed van deze persoon niet beloond wordt voor een periode van veertig dagen. Het gebed dient echter wel verricht te worden in deze periode.

2. Wie naar hen toe gaat, hen vraagt en in hen gelooft.
Deze persoon gelooft niet in datgene wat geopenbaard is aan Mohammed (vrede zij met hem). Het bewijs hiervoor is de volgende uitspraak van de Profeet (vrede zij met hem): “Wie naar een helderziende of waarzegger gaat en vervolgens gelooft in datgene wat hij zegt: hij gelooft waarlijk niet in datgene wat aan Mohammed is geopenbaard.” (Ibn maadjah, Aboe Daawoe, at-Tirmidhi, an-Nasaa’i en al-Haakim)

wa3alijkoem Assalaam,

Soufiane



Djazaak Allaah broeder, traan

20-09-2007, 18:43

Citaat door Al_Ghareeba:
Marokko is sowieso een en al shirk.



Zuster geloof me nederland nu ook

20-09-2007, 18:51

Citaat door mozlan:
Sihr tijdens de ramadan bestaat niet en is onmogelijk. Why? omdat met de ramadan alle shajatien van djinn worden verbannen, zie hadith van de profeet

Wanneer Ramadan begint zijn de poorten van de Hemel geopend, de poorten van de Hel gesloten en de duivelen geketend. (Buchari, Muslim)

Ik heb het ook gezien en het is geen magie maar illussie, men wordt gewoon bedrogen waar hij bij staat. Let maar goed op de bewegingen die hij maakt. Slim en bedriegelijk. Typisch Marokko om zoiets toe te staan tijdens de Ramadan. WaLlah i7fad, hoeveel mensen verwaarlozen daarmee hun vasten?



djinss niet broeder dat weet ik wel zeker

20-09-2007, 18:54



Citaat door xsalouamarocx:
djinss niet broeder dat weet ik wel zeker


Haha soubhanAllah zeker weten, djinns enzo echt niet hoor,
@ 4 reacties hierboven.vele mensen denken dat dat niet meer kan in de ramadan! Het heeft te maken met dat de bewegingsvrijheid van hun worden ingeperkt maar ze zijn zeer zeker actief en het ligt aan iemands ieman.

20-09-2007, 18:56

Citaat door Justsoufiane:
Haha soubhanAllah zeker weten, djinns enzo echt niet hoor,
@ 2 reacties hierboven.vele mensen denken dat dat niet meer kan in de ramadan! Het heeft te maken met dat de bewegingsvrijheid van hun worden ingeperkt maar ze zijn zeer zeker actief en het ligt aan iemands ieman.



ja zeker dat d8 ik dus eerst ook maarja als je het eenmaal ziet dan weet je dat het niet zo is

20-09-2007, 18:59
ik ben van mening dat je die programma's wel gewoon kunt bekijken. Als je standvastig bent in je geloof en dat soort programma's ziet, ben je juist nog meer geneigd Allah swt te aanbidden. Ik vertel dit uit mijn oogpunt, want als ik iets met s7or zie op tv of waar dan ook (ik zoek eht niet zelf op he, ik bedoel als ik het toevallig zie) dan kijk ik er naar en bid dan automatisch voor die mensen die daar meebezig zijn, in de hoop dat ze op een dag zien dat ze zo verkeerd bezig zijn en hun toevlucht bij Allah swt zoeken..

Pagina's : [1] 2