Bekijk volle/desktop versie : Mee eens of nieT?



20-09-2007, 16:52




Salaamoe Aleikom,

Voor een onderzoek heb ik jullie meningen nodig voor onderstaande stelling..
Vertel mij of dat je het eens bent met de stelling, of juist niét..
Bespreek ook even je standpunt.


Stelling; Waarheden veranderen omdat ze slechts waar zijn in relatie tot een bepaalde context. M.a.w. Er bestaat geen asolute waarheid.



Ps; het moet geen tien zinnen lang zijn ofzo..
1 à 2 zinnen zijn meer dan genoeg..

Wasalaamoe Aleikom


20-09-2007, 17:28


Dat boek in je avatar is een absolute waarheid, dus je stelling klopt al niet.

20-09-2007, 18:08

Citaat door erkeer:
Dat boek in je avatar is een absolute waarheid, dus je stelling klopt al niet.


Salaamoe Aleikom,

Dat dat boek de absolute waarheid, dat weet ik.. Maar 't heeft eigelijk hier niet echt veel mee te maken, aangezien ik het niet kan gebruiken bij mijn onderzoek.. Het zou voor mij zinvoller zijn als je je standpunt wilt verdedigen met sterke punten.

Bedankt voor je vorige reactie!

Wasalaamoe Aleikom.

20-09-2007, 18:13

Citaat door Princepessa_S:
Salaamoe Aleikom,

Dat dat boek de absolute waarheid, dat weet ik.. Maar 't heeft eigelijk hier niet echt veel mee te maken, aangezien ik het niet kan gebruiken bij mijn onderzoek.. Het zou voor mij zinvoller zijn als je je standpunt wilt verdedigen met sterke punten.

Bedankt voor je vorige reactie!

Wasalaamoe Aleikom.


Ik begrijp het, maar goed het is wel zo. Dus in principe klopt de stelling al niet welke onderbouwing er verder ook volgt. Maar ik weet dat er in de wetenschap naar andere dingen gekeken wordt.

De waarheid is een begrip dat betekent dat iets zó is. Hoe iets is, wordt door elk individu of cultuur anders ervaren, dat ligt aan de referentiekader. Dus in principe zou je dan kunnen zeggen dat er geen absolute waarheid is. Maar goed ik vind dat je het te breed stelt, je vraag of stelling moet je afbakenen. In de wiskunde zijn er bijvoorbeeld wel waarheden, waar niet over te twisten valt. Maar goed, ik denk niet dat je hier wat aan hebt...

20-09-2007, 20:55



Citaat door erkeer:
Ik begrijp het, maar goed het is wel zo. Dus in principe klopt de stelling al niet welke onderbouwing er verder ook volgt. Maar ik weet dat er in de wetenschap naar andere dingen gekeken wordt.

De waarheid is een begrip dat betekent dat iets zó is. Hoe iets is, wordt door elk individu of cultuur anders ervaren, dat ligt aan de referentiekader. Dus in principe zou je dan kunnen zeggen dat er geen absolute waarheid is. Maar goed ik vind dat je het te breed stelt, je vraag of stelling moet je afbakenen. In de wiskunde zijn er bijvoorbeeld wel waarheden, waar niet over te twisten valt. Maar goed, ik denk niet dat je hier wat aan hebt...



Salaamoe Aleikom,

Je hebt gezegd wat je er van vind, en das een stap in de goede richting! Aan al het beetje, heb ik wat! Djazakalahoe ghairan!