Bekijk volle/desktop versie : man wil geen tweede kind



Pagina's : [1] 2

20-09-2007, 15:12
salaam alaikoum

Wat moet ik doen/zeggen om mijn man te overtuigen? Als ik hem vraag naar de reden, zegt hij: ik vind het goed zo met 1 kind (is 2.5 jaar) Maar ik ga hier niet mee akkoord. IK snap het niet we hebben het hamdoulilah goed. Al maanden probeer ik mijn man te overhalen maar zonder resultaat. Ik word hier echt depri van.

Wat zegt de Islam hierover?

20-09-2007, 15:24


Het is in ieder geval voor beide partners niet toegestaan om aan geboortecontrole te doen zonder dat de ander ervan weet. Want zowel de man als de vrouw hebben beiden recht op het krijgen van kinderen.

Vandaar dat geleerden zeggen dat het haram is voor de echtgenoot zich terug te trekken zonder toestemming van zijn vrouw (voor het zingen de kerk uit gaan). “Zich terug trekken” verwijst naar ejaculatie buiten de vagina (3azl) zodat de vrouw niet zwanger wordt. Maar als beide echtgenoten hiermee instemmen, is het toelaatbaar. Sommige islamitische geleerden zeggen dat dit ook zou gelden voor andere voorbehoedsmiddelen omdat dat aan 3azl verwant is. Maar, toch verschillen de geleerden hierover van mening.
Sahaabah hebben 3azl ook uitgeoefend, Eén van hen, Jaabir genoemd, zei dat zij 3azl in de praktijk toepasten tijdens de openbaringen van de Koran.

Dus als echtgenote kun je min of meer het zwanger-worden beïnvloeden, want zolang jij jouw man geen toestemming geeft voor 3azl, mag hij deze niet uitvoeren.

Bron: http://www.xxxxxxxxx.nl/content/view/262/56/

Het is in principe wel de vrouw die beslist of er al dan niet voorbehoedsmiddelen gebruikt worden door een van beide partners - de vrouw heeft immers het recht kinderen te baren, en zij beslist of en wanneer zij dat wil.

Bron: http://users.telenet.be/myprojects/peace/rechten.html#sexueel

20-09-2007, 15:43

Citaat door amira200555:
salaam alaikoum

Wat moet ik doen/zeggen om mijn man te overtuigen? Als ik hem vraag naar de reden, zegt hij: ik vind het goed zo met 1 kind (is 2.5 jaar) Maar ik ga hier niet mee akkoord. IK snap het niet we hebben het hamdoulilah goed. Al maanden probeer ik mijn man te overhalen maar zonder resultaat. Ik word hier echt depri van.

Wat zegt de Islam hierover?



Hoe is je eerste zwangerschap c.q. bevalling verlopen...?
Kan het zijn dat hij bang is om je te verliezen ...heeft hij iets gezien misschien waardoor hij geen tweede kind wilt...?

Kijk wilde je een zevende kindje...dan nog is het je eigen keuze maar dan begrijp ik het ergens wel...maar een tweede kindje...is toch leuk voor jullie kind..een broertje of zusje.

Probeer hem rustig uit te leggen waarom jij het zo belangrijk vind ...ik hoopdat hij snel van gedachten veranderd insah Allah.

20-09-2007, 15:50

Citaat door amira200555:
salaam alaikoum

Wat moet ik doen/zeggen om mijn man te overtuigen? Als ik hem vraag naar de reden, zegt hij: ik vind het goed zo met 1 kind (is 2.5 jaar) Maar ik ga hier niet mee akkoord. IK snap het niet we hebben het hamdoulilah goed. Al maanden probeer ik mijn man te overhalen maar zonder resultaat. Ik word hier echt depri van.

Wat zegt de Islam hierover?


bij mijn man was het ook zo, was het gewend geraakt met 1 kind had geen zin om alles weer opnieuw te doen, toen mijn docher 3 jaar werd begon ik erover en hij weer van nee misschien als ze 5 of 6 is, toen zei ik ja dag dan wil ik misschien zelf niet meer, het is nu tijd voor een tweede, wanneer de 2e komt is de oudste 4 en na 3 mnd zei hij is goed, heb hem weet ik hoeveel redenen gegeven, mijn zwangerschappen zijn best wel zwaar, heb altijd hele lage ijzergehalte en ijzer tabletten helpen niet bij mij, ben dus altijd constant moe en hoe meer zwangerschappen ik krijg hoe erger het wordt, dat was uiteindelijk de redenen dat hij mee instemde en een derde nemen twijfel ik zelf over, weet niet of me lichaam het wel aankan, maar me man vind het nu wel goed zo, hij zegt zelf deze 2 vind ik meer dan zat.... en misschien denkt je man er ook zo over,probeer het anders over een half jaar weer, misschien dat hij dan van gedachter veranderd, veel succes ermee

20-09-2007, 15:55


gewoon "per ongeluk" je pil vergeten ,

hijgaat toch wel van t kindje houden , als ie zo n klein friemeltje ziet word ie verliefd op ,


mn tante mocht ookniet van haar man meer kinderen nemen behalve de tweeling die al met moeite hij wilde geen kinderen,

al die tijd wilde ze zo graag meer kinderen werd ene obsessie voor haar , tot 16 jaar later gaf ie aan te willen scheiden en is ervandoor gegaan met een meid die zn dochter kon zijn , en daar heeft ie nu kids mee gemaakt ,

mn tante heeft zo n spijt dat ze gewoon niet meer kinderen had genomen ongeacht wat hij ervan vond ( haar ex-man was een nederlander en zn nieuwe liefje ook)

maar dat marokkanen geen kinderen willen snap ik niet

20-09-2007, 17:15
als je zegt dat je meer kinderbijslag gaat krijgen dan gaat ie er vast wel mee akkoord

20-09-2007, 17:22

Citaat door dioui:
als je zegt dat je meer kinderbijslag gaat krijgen dan gaat ie er vast wel mee akkoord


Kinderen kosten meer dan je krijgt van de overheid

20-09-2007, 17:24
sorry flauw grapje
ik kon het niet laten

20-09-2007, 17:26

Citaat door dioui:
sorry flauw grapje
ik kon het niet laten


Tis goed

20-09-2007, 17:30

Citaat door noonah:
gewoon "per ongeluk" je pil vergeten ,

hijgaat toch wel van t kindje houden , als ie zo n klein friemeltje ziet word ie verliefd op ,


mn tante mocht ookniet van haar man meer kinderen nemen behalve de tweeling die al met moeite hij wilde geen kinderen,

al die tijd wilde ze zo graag meer kinderen werd ene obsessie voor haar , tot 16 jaar later gaf ie aan te willen scheiden en is ervandoor gegaan met een meid die zn dochter kon zijn , en daar heeft ie nu kids mee gemaakt ,

mn tante heeft zo n spijt dat ze gewoon niet meer kinderen had genomen ongeacht wat hij ervan vond ( haar ex-man was een nederlander en zn nieuwe liefje o
ok)
maar dat marokkanen geen kinderen willen snap ik niet


zou toch alleen erg zijn voor haar?! stel hij scheidt toch zit ze daar met veel kinderen van hem!... domme vrouw zeg alsof die man dan toch bij haar gaat blijven.. is toch zielig voor die kinderen! heeft ze niet genoeg aan 2 alsof ze wedstrijdje speelt met haar vriendinnen ofzo die meer kinderen hebben ik haat zulke vrouwen

20-09-2007, 17:32

Citaat door sohaiyla1983:
zou toch alleen erg zijn voor haar?! stel hij scheidt toch zit ze daar met veel kinderen van hem!... domme vrouw zeg alsof die man dan toch bij haar gaat blijven.. is toch zielig voor die kinderen! heeft ze niet genoeg aan 2 alsof ze wedstrijdje speelt met haar vriendinnen ofzo die meer kinderen hebben ik haat zulke vrouwen



waarom oordeel jij over mensen die je niet kent

20-09-2007, 17:33

Citaat door sohaiyla1983:
zou toch alleen erg zijn voor haar?! stel hij scheidt toch zit ze daar met veel kinderen van hem!... domme vrouw zeg alsof die man dan toch bij haar gaat blijven.. is toch zielig voor die kinderen! heeft ze niet genoeg aan 2 alsof ze wedstrijdje speelt met haar vriendinnen ofzo die meer kinderen hebben ik haat zulke vrouwen


Maar dan heeft ze wel kinderen om voor haar te zorgen als ze oud is want een man heeft ze dan niet

20-09-2007, 17:55


[QUOTE=noonah;37285940]gewoon "per ongeluk" je pil vergeten ,

hijgaat toch wel van t kindje houden , als ie zo n klein friemeltje ziet word ie verliefd op ,


Dat lijkt me geen goede basis om mee te beginnen...kan ook anders...dat hij het kind juist gaat haten!

Beste is gewoon beiden er mee instemmen en met de wil van Allah subhana een liefdes baby maken

20-09-2007, 18:20
misschien is het nog te vroeg voor hem en komt het zo nog wel geef de moed niet op komt wel goed inscha allah.

20-09-2007, 18:46
Mijn man wil nu ook geen 2de en dat komt doordat onze dochter erg druk is en veel aandacht vraagt.

Ik krijg soms de kriebels als ik zwangere en pasgeboren kinderen zie. Maar daarna dnk ik he kom op wacht er nog mee.

Pagina's : [1] 2