Bekijk volle/desktop versie : President wil dat Polen terugkeren om te werken in eigen land



Pagina's : [1] 2

19-09-2007, 22:14
President wil dat Polen terugkeren om te werken in eigen land


President Kaczynski wil dat zijn landgenoten terugkomen om de tekorten op de Poolse arbeidsmarkt op te vullen.

De Poolse president Lech Kaczynski wil dat zijn landgenoten die elders in Europa wonen, terugkeren naar Polen. De president heeft de oproep gedaan met het oog op een gebrek aan arbeidskrachten. Kaczynski heeft de Polen een pakket aan informatie en opleidingen aangeboden. "We willen dat zo veel mogelijk Polen snel terugkeren", aldus Kaczynski in Warschau.

1,2 miljoen verhuisd

Uit officiële cijfers blijkt dat sinds de toetreding van Polen tot de Europese Unie in mei 2004 ongeveer 1,2 miljoen Polen het thuisfront de rug hebben toegekeerd. Volgens officieuze schattingen hebben al meer dan twee miljoen Polen hun land verlaten wegens de hoge werkloosheid en de geringe carrièremogelijkheden. De Polen trokken naar rijkere Europese landen, vooral naar Groot-Brittannië en Ierland. (belga/vsv)

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_588962.html?wt.bron=kanaalArt1

19-09-2007, 22:51



Citaat door de_Markies:
Nou,er zijn in Nederland toch ook nog andere groepen om de de Poolse arbeidsmarkt op te vullen ?


bedoelen we hier toevallig marokkanen ?

19-09-2007, 22:53
In Polen is er een gebrek aan arbeidskracht is Marokko is er gebrek aan arbeid

19-09-2007, 22:56

Citaat door de_Markies:
Heee,eigenlijk niet,maar nu je het toch zegt......;-)


weet je misschien ook of ze daar uitkeringen verstrekken ? en hoeveel dat bedraagt ?

19-09-2007, 22:58



Citaat door de_Markies:
En in Nederland zijn er een aantal werkeloze Marokkaanen.hmm.........hoe is dat op te lossen?



Ik studeer, loop momenteel stage en werk ook nog eens elke weekeinde.. Ik heb het druk genoeg met mezelf so you tell me?

19-09-2007, 23:03

Citaat door de_Markies:
Ik heb gehoord zeker 3ooo euro in de maand gratis huisvesting,goede opleiding,maar dat vinden ze wel uit als ze daar zijn........


Naaaah...ik blijf toch maar liever hier en de rest van mijn familie ook...maar mn familie in Marokko wil ik wel mobiliseren om naar Polen te gaan

19-09-2007, 23:06

Citaat door harriejet:
Naaaah...ik blijf toch maar liever hier en de rest van mijn familie ook...maar mn familie in Marokko wil ik wel mobiliseren om naar Polen te gaan



ik raad het ze niet aan,,, allemaal kale skinheads daar

19-09-2007, 23:12

Citaat door de_Markies:
stage,werken pfffffffffffft denk je wel om je gezondheid?



En nu met de ramadan valt het ook allemaal niet zo mee. En wat mijn gezondheid betreft, ben gelukkig nog hartstikke gezond alhamdoelilah

19-09-2007, 23:13

Citaat door wrattenzwijntje:
ik raad het ze niet aan,,, allemaal kale skinheads daar



Dat reduceert lekker...Misschien brengt dat Wilders op ideeen...Alle moslims in Nederland verplicht naar Polen sturen

19-09-2007, 23:15

Citaat door de_Markies:
Harstikke mooi !



Ja, goed toch (of had jij het graag anders gewild )

19-09-2007, 23:28

Citaat door wrattenzwijntje:
ik raad het ze niet aan,,, allemaal kale skinheads daar

Ladderzatte, pukkelige, ranzige boeren niet te vergeten. Yegh, Polen.

19-09-2007, 23:39
Ladderzatte, pukkelige, ranzige boeren niet te vergeten. Yegh, Polen.



Citaat door de_Markies:
Yegh,Polen maar vergeet de Joden,Homos,Nederlanders,Amerikanen niet !
onbetrouwbaar volk........!



Ja hoor, het is weer zo ver.....the same old shit....alle topics eindigen op hetzelfde....verwijten over en weer....moslim dit....westerling dat....yeah yeah yeah wordt t niet tijd voor een andere aanpak ?

19-09-2007, 23:43



Citaat door de_Markies:
Yegh,Polen maar vergeet de Joden,Homos,Nederlanders,Amerikanen niet !
onbetrouwbaar volk........!

Ik heb niets tegen Joden, Homo's (als je een pippie in je reet fijn vindt, moet je het natuurlijk zelf weten) of Hollanders. Da's de bekrompenheid die jou laat denken dat, dat wel zo is.

19-09-2007, 23:58

Citaat door de_Markies:
Goed idee,Ik wil wel beginnen.....tsja......... toch moeilijker dan ik dacht......hmm........ sommige moslims zijn best lief (zo dat is eruit)

niet zo sarcastisch he

20-09-2007, 07:16
Er was een grote werkloosheid daar & nu komen ze plots handen te kort.

Als ze nu echt denken dat ze terug gaan keren I don't think so

Waarom zouden ze terug keren als het leven elders zoveel beter is?

Ze kunnen toch mensen laten immigreren naar Polen uit landen waar het leven wat minder is

Pagina's : [1] 2