Bekijk volle/desktop versie : Jeugdbendes ****** op in Amsterdam



17-10-2003, 18:53

Citaat door buddy:
bron: Volkskrant


Citaat:
Jeugdbendes xxxxxx op in Amsterdam
Van onze verslaggever Weert Schenk


AMSTERDAM - Het wangedrag en de criminaliteit van Marokkaanse jongens in Amsterdam zijn veel ernstiger dan tot nu toe werd aangenomen. Politie, justitie en gemeentebestuur zeggen dat het probleem buitenproportioneel is.

Jeugdgroepen in heel Amsterdam plegen allerlei soorten delicten, variërend van hinderlijk gedrag tot het plegen van gewapende overvallen en ramkraken. Daartussen zit openlijke geweldpleging, verkeersgeweld, antisemitisme, aanranding, homohaat, bedreiging en meer. Alleen al in Amsterdam-West zijn dertig jeugdgroepen actief.

De harde kern van vijftienhonderd jongens in Amsterdam is naar schatting voor 70 procent van Marokkaanse komaf. De rest zijn Antillianen, Surinamers en autochtone Nederlanders. In Amsterdam wonen ongeveer vijftienduizend Marokkaanse jongeren.

Uit angst voor represailles durven slachtoffers vaak geen aangifte te doen. Tot voor kort wisten politie en gemeente niet dat de situatie zo ernstig was. In de eerste helft van dit jaar zijn in de stad 4600 jongens aangehouden, van wie zo'n duizend tot de harde kern behoren. Verwacht wordt dat het aantal arrestanten in 2003 boven de negenduizend uitkomt.

Jeugdrechercheur Theo Okhuijsen kent een geval van een jongen die onder bedreiging gedwongen werd overvallen te plegen. Volgens hem zitten er ook ouders in de criminaliteit.

Uit onderzoek van de gemeente Amsterdam blijkt dat veel jongeren werkloos zijn en verslaafd aan softdrugs. Een flink aantal lijdt aan een psychische stoornis. Rechercheur Okhuijsen: 'Voor veel jongens bestaat hun enige belevingswereld uit stelen. Vaak zijn ze ook gewetenloos. Het maakt hun niet uit om iemand met een mes te steken als zij maar krijgen wat ze willen.'

Na de rel in 1998 tussen Marokkaanse jongens en politie in West werden miljoenen geïnvesteerd in projecten voor de Marokkaanse jeugd. Vorig jaar erkende burgemeester Job Cohen het falen ervan.

Districtschef Peter Slort van de politie in Amsterdam-West meent dat de volstrekte vrijblijvendheid van de vele projecten desastreus was. 'De politie trad heel wisselend op en reageerde vooral incidentgericht en niet op de persoon. De daders kregen amper straf.'

Burgemeester Cohen kondigde in augustus 2002 aan dat de jonge Marokkaanse criminelen aanzienlijk harder zouden worden aangepakt. Hij maakte met politie, justitie, rechtbank, jeugdpsychiatrie, jeugdzorg, kinderbescherming en negen andere instellingen 'waterdichte afspraken'.

'Als een jongere wordt opgepakt, wordt hij niet zomaar meer losgelaten. Elke organisatie in de keten wordt betrokken', aldus Cohen. Met wisselend succes proberen de samenwerkende organisaties nu voor de verdachten bij de rechter de meest passende straf te bepleiten. Daarbij staat zoveel mogelijk heropvoeding van de verdachte centraal.

Bezuinigingen bedreigen de aanpak. Zo gaat het aantal Amsterdamse plaatsen in het strenge heropvoedinginternaat Den Engh van 36 per jaar terug naar twaalf. Dat betekent meer celstraffen, die volgens justitie de jonge criminelen alleen maar meer status op straat geven.
.

17-10-2003, 18:58


Weet je wat pas zielig is slachtoffers die geen aangifte doen

17-10-2003, 19:21
Nou dat het zielig is als slachtoffers te chicken zijn om aangifte te doen dat soort mensen vragen erom

17-10-2003, 19:35

Citaat:
Origineel gepost door buddy
Ze vragen erom??, vind je het erg dat ik niet verder op deze onzin inga.

De reden waarom ik dit heb gepost is eigenlijk om te laten zien dat er WEL een probleem is met Marokaanse jongeren.

Dus het is niet alleen een imago probleem.

Enne ook geen media probleem, het komt uit de mega linkse Volkskrant.
Er is ook een probleem met de antiliaanse surinaamse joegoslavische nederlandse en molukse jongeren daar horen we alleen minder over.Net zoals er xxx marokkanen zijn zijn er xxx nederlanders xxx antilianen xxx surinamers en xxx molukkers ,so get over it het eeuwige gezeik op dit forum over marokaanse probleem jongeren gaat echt te lang door

17-10-2003, 20:16


Het feit dat er problemen zijn met Marokkaanse jongeren ontken ik niet. Maar het heeft helemaal niets me de komaf te maken dat deze jongens crimineel zijn. Men heeft het altijd over Marokkanen, omdat Marokkanen vaak de oorzaak zijn van 'Klein-criminaliteit' (in hoeverre je het klein kan noemen) Marokkanen maken zich vaak schuldig aan dealen op straat, berovingen, inbraken en scooterdiefstallen. Omdat burgers op straat hier direct de dupe van zijn, zul je altijd zien dat Marokkanen 'de zondebok' in de media blijven.
Maar men vergeet dat er ook problemen zijn met Turkse mensen,
die zijn meer georganiseerd, door het smokkelen van 90% van de herione naar Nederland zijn hun ook een groot oorzaak van
deze verpaupering in deze maatschappij. Ook laten turken illigalen in embarmelijke omstandigenheden werken en wonen en
zijn ze vaak schuldig aan belastingontduiking ook een vorm van criminaliteit waar Veel turken in zitten.

Zo kan ik wel doorgaan Nederlanders zitten in de soft-drugs (wietplantages), Joegoslaven Overvallen, Nigerianen en Somaliers oplichting en creditcardfraude, Antillianen in Coke handel.
Maar daar hoor je de media weinig over!

17-10-2003, 20:27

Citaat:
Origineel gepost door buddy
Die andere criminele Nederlanders, Antilianen, Surinamers en Molukkers krijgen het ook niet voor elkaar om iedere week in het nieuws te komen met een nieuw geweldsmisdrijf.
dat is het werk van de redacties en niet van de marokknanen.

geloof me....als de redacties de zelfde maatstaf zouden hanteren mbt autochtonenn zouden de kranten elke maandag volstaan met het wangedrag dat autochtonen dat weekend ervoor hebben vertoond in het uitgaans leven.

Elk weekend wordt er wel geknokt....betast...en gesloopt door autochtonen.....maar ja...dat hoort bij de nederlandse uitgaans cultuur dus geen krant die daar over schrijft.

17-10-2003, 20:30
Elk weekend wordt er wel geknokt....betast...en gesloopt door autochtonen.....maar ja...dat hoort bij de nederlandse uitgaans cultuur dus geen krant die daar over schrijft. [/B][/QUOTE]

Ook bullshit net alsof als dat maatschappelijk geaccepteerd wordt dit bedoel ik het gexxxxx komt van beide kant de marokkanen doen net alsof die kaaskoppen alles normaal vinden en die vervelende hollanders net alsof alles aan de marokkanen te wijten is stop the xxxxxing leef je leven samen met je landgenoten

17-10-2003, 21:04

Citaat:
Origineel gepost door buddy
Als er een keertje geknokt wordt tussen autochtonen dan komt het inderdaad niet in de krant. Maar als marokanen het doen ook niet. Als er iemand wordt doodgeschopt of politie mensen met de dood bedreigd dan WEL. Als een autochtoon het doet of een allochtoon. Alleen het is gewoon iedere keer weer een Marokaan.

Je wilt toch niet onze mega linkse Volkskrant gaan beschuldigen van stemmingmakerij.
Al die liqudaties in Amsterdam zijn tog alleen maar Nederlanders die er mee te maken hebben, zij zijn het die elkaar uitmoorden.
Waarom hoor je de media niet zeggen dat er dan problemen zijn met Nederlanders? Want dat doet men wel met Marokkanen?

17-10-2003, 21:05

Citaat:
Origineel gepost door buddy
Als er een keertje geknokt wordt tussen autochtonen dan komt het inderdaad niet in de krant. Maar als marokanen het doen ook niet. Als er iemand wordt doodgeschopt of politie mensen met de dood bedreigd dan WEL. Als een autochtoon het doet of een allochtoon. Alleen het is gewoon iedere keer weer een Marokaan.

Je wilt toch niet onze mega linkse Volkskrant gaan beschuldigen van stemmingmakerij.
Nou Buddy, ik weet niet hoe jij der overdenkt maar onze burgemeester in Amsterdam heeft de Volkskrant daar wel van beschulidigd.

Net nog in Netwerk, en hij was echt boos

17-10-2003, 21:23
Toch wat vaker naar de TV kijken Saima.
Ga maar naar de herhaling van Netwerk kijken.

18-10-2003, 05:10

Citaat:
Origineel gepost door rnaj
Toch wat vaker naar de TV kijken Saima.
Ga maar naar de herhaling van Netwerk kijken.
Voor buddy, de perfect geïntegreerde molukker, is het allemaal zo klaar als een klontje,


Citaat:
Origineel gepost door MELILLENSE
Een eenvoudige vraag voor jou, Nederlandse buddy: jij als geassimileerde Nederlander, associeer jij Marokkanen met criminelen, probleemgroep binnen de Nederlandse samenleving?

MELILLENSE


Citaat:
Origineel gepost door buddy
ja , en een flink aantal mensen in den haag is het met mij eens.
Als rechts-extremist kun je moeilijk verwijzen naar een eigen artikel, hij moest dus wel een links blad nemen....

Hoe zou hij over homosexuelen denken, rnaj?

MELILLENSE

18-10-2003, 14:15

Citaat:
Origineel gepost door buddy
Je weet hoe ik over Homo's denk, je hebt me zelfs al voor homo uitgemaakt. En daar had ik geen problemen mee.

Weet je nog.

Dus ik ben geen homo, mare ik vind het helemaal in orde . Ik heb ook geen boek waarin staat dat het niet mag.

tot zo ver of-topic
Jou voor homo uitgemaakt? Wanneer, waar?
Sinds wanneer beschouw jij het homo-zijn als scheldnaam?
Het lukt je schijnbaar niet om je ware aard te verdoezelen.

Het is blijkbaar je specialiteit om zaken te verdraaien.

Mocht je het nog steeds niet vatten, hierbij nogmaals de boodschap: homo's zijn mensen en elke mens dient als volwaardig te worden gerespecteerd door zijn medemens om wat hij is, dat is tenminste wat de Islam predikt.

In welk boek zou er volgens jou staan dat een mens geen homo mag ZIJN, alsof ze niet zouden bestaan? Als je het antwoord hebt, gelieve de bron en de passage te vermelden.

MELILLENSE

18-10-2003, 15:30


Melillense, even beter lezen wat ie schrijft.

Kijk Buddy is een rechtse ondernemer, maar hij is wel lief