Bekijk volle/desktop versie : Wat is de bestraffing van als je niet mee doet aan de ramadan...



19-09-2007, 15:20
[ Salaam oe aleikoum, wat is de bestraffing van als je niet mee doet aan de ramadan zonder enige geldige reden dus je bent niet ziek of gaat niet op reis of wat dan ook maar gewoon met een dom smoesje van : als ik smorgens opsta om te eten en ik ga weer terug slapen dan kom ik niet op en kom ik te laat voor school dom dom dommmmmmm smoesje maar ja ik wil de bestraffing weten.... ]

19-09-2007, 15:29


Vasten is tussen de Heer en jou.

19-09-2007, 15:30

Citaat door SweetDroopy:
Vuur

Kan je niet aan komen met hadith of daliel of wat dan ook??

19-09-2007, 15:30

Citaat door 1MMM5:
Vasten is tussen de Heer en jou.


Ik wil iemand iets duidelijk maken maar die persoon heeft der gewoon als het ware schijt aan dus ik wil met bewijzen komen....

19-09-2007, 15:33



Citaat door nassima_sweety:
Ik wil iemand iets duidelijk maken maar die persoon heeft der gewoon als het ware schijt aan dus ik wil met bewijzen komen....

Misschien is het beter juist, om de beloningen op deze wereld en het hiernamaals te vertellen.

19-09-2007, 21:50
Elke dag dat je niet vast of inhaalt moet je in het Hiernamaals vasten. Je moet dan niet 1 dan inhalen maar 61 dagen

19-09-2007, 23:15
Abu Huraira heeft overgeleverd dat Allah's boodschapper heeft gezegd: 'Degene die ook maar 1 dag van de Ramadan niet vast, zonder een geldig excuus of door ziekte, al zou diegene een volledig jaar vasten, zal het niet kunnen compenseren voor die dag'. (Buchari, ibn Masud)

19-09-2007, 23:18
Vraag: Ik ben een jonge vrouw van vijfentwintig jaar oud. Sinds ik jong was tot en met mijn éénentwintigste bad en vastte ik niet uit luiheid. Mijn ouders adviseerden mij te bidden en te vasten, maar toch luisterde ik niet naar hen. Wat moet ik nu doen, wetende dat Allah mij heeft geleid naar het Rechte Pad?

Antwoord: Tauwbah (Berouw) veegt al het voorgaande weg. Je dient berouw te tonen voor datgene wat je hebt gedaan en jezelf voor te nemen het niet meer te doen. Wees oprecht in jouw aanbidding, verricht vrijwillige daden van aanbidding, zoals het bidden van Nawaafil (vrijwillige gebeden) gedurende de nacht en overdag, vast vrijwillige dagen, lees Koran en verricht smeekbeden. Allah accepteert het berouw van Zijn dienaren en vergeeft hen hun slechte daden.

Sheich Bin Baaz

20-09-2007, 00:10

Citaat door nassima_sweety:
[ Salaam oe aleikoum, wat is de bestraffing van als je niet mee doet aan de ramadan zonder enige geldige reden dus je bent niet ziek of gaat niet op reis of wat dan ook maar gewoon met een dom smoesje van : als ik smorgens opsta om te eten en ik ga weer terug slapen dan kom ik niet op en kom ik te laat voor school dom dom dommmmmmm smoesje maar ja ik wil de bestraffing weten.... ]


Salaamoe'3alaikoem


Citaat:
Eenieder die tijdens de Ramadan het vasten verbreekt zonder een legitiem excuus heeft een ernstig grote zonde begaan. De profeet heeft gezegd, terwijl hij een droom die hij gezien had beschreef: “... totdat ik me op de berg bevond waar ik luide stemmen hoorde. Ik vroeg, “Wat zijn deze stemmen?” Zij zeiden, “Dit is het gejank van de mensen van het hellevuur.” Vervolgens werd ik naar (een andere plaats gebracht), en ik zag dat mensen aan hun kniepezen hingen, met gescheurde mondhoeken dat van het bloed droop. Ik zei, “Wie zijn dezen?” Zij zeiden, “De mensen die hun vasten vòòr het juiste moment verbroken hebben, (m.a.w voor de tijd van iftaar).” [3]

[3] Sah’ih’ At-Targhieb, 1/420.
Dit is het geval indien je je vasten voortijdig verbreekt, wat zal de straf zijn voor de mensen die helemaal niet vasten?

wassalaamoe'3alaikoem

21-09-2007, 18:59
de profeeet droomde dat er 2 engelen kwamen naar hem in gedaante van mensen z namen hem mee naar een berg en zag daar mensen die onderste boven hingen en de proeet vzmh zei wie zijn dat hij ze zeiden dat het mensen waren die te vroeg aten in de ramadan voor de tijd aanbrak dus broeders en zusters laat staan dat iemand niet vast bron soeliman ibn haaroen http://www.soennah.com

21-09-2007, 19:00
de profeeet droomde dat er 2 engelen kwamen naar hem in gedaante van mensen z namen hem mee naar een berg en zag daar mensen die onderste boven hingen en het bloed eruit stroomde en de proeet vzmh zei wie zijn dat hij ze zeiden dat het mensen waren die te vroeg aten in de ramadan voor de tijd aanbrak dus broeders en zusters laat staan dat iemand niet vast bron soeliman ibn haaroen http://www.soennah.com