Bekijk volle/desktop versie : Kleding bijpassend voor bij de hoofddoek??

Pagina's : [1] 2

16-08-2002, 16:15
Ik heb een vraagje aan de dames die een hoofddoek dragen...

Ik wil ook een hoofddoek gaan dragen, maar ik vind wel dat ik daar de goede kleding voor moet hebben. Ik zie heel vaak meisjes met hoofddoekjes die er heel leuk uit zien bijpassend bij hun hoofddoek.
Dus mijn vraag.....
Kan iemand mij vertellen waar ik leuke kleding kan vinden voor het dragen bij een hoofddoek.
Weet absoluut niet waar ik daarvoor?

ALvast bedankt voor jullie reacties

Asalaam haleikoem

16-08-2002, 17:07

hoi lieverd,
het is makkelijker dan je denkt omdat het gewoon weg een kwestie is van kleding combineren. de meeste meisje kopen hun kleding bij de H&M, Steps of Fouks dat zijn de winkels met leuke kleding en nette kleding. die altijd wel goed te combineren zijn met een hoofddoek.
en natuurlijk aanpassen met het weer.

nou ik weet niet of je er wat aan hebt maar ik ben het in ieder geval kwijt. en de speciale kleding die vanuit de moslim gedaachten is ontworpen is in Rotterdam te vinden. ik ben daar ooit naar een presentatie gegaan van speciaal gemaakte kleding voor moslima. maar weet alleen niet waar die winkel precis in rotterdam zit.
ik hoop je hierbij voldoende te hebben ingelicht.

groetjes

16-08-2002, 17:18
Heel erug bedankt!!!!!! Abidaminjus
Ik wil wel eerst de juiste kleding hebben ja, ben er heel erg over aan het nadenken om een hoofddoek te dragen. Ik weet niet waarom heb nog heel veel twijfels vraag me echt af waarom ik het niet gewoon doe?

16-08-2002, 17:55
hee ehlen ken dat gevoel wel...maar inchallah zul je het wel gaan dragen...
pantalons etc..kun je eigelijk overal wel halen...de meeste waar ik van koop is de h&m hebben soms /meestal ook dingen die je met hoofdoek kunt dragen..enne fouks.... steps....ehh wat nog meer..let's think...ehhh v&d af en toe ook wel leuke kledij...en soms leue bloesjes of pantalons bij de c&a.......

gewoon een dagje de stad in gaan en al die winkels gewoon af..... amsterdam heb je wel een aantal winkels waar ze leuke kleren verkopen...ennee in amsterdam oost ergens in de dapperbuurt...ask for it...hebben ze een winkel waar ze kleding verkopen...lang en mooi...en in de mode...leuke dingen wel beetje prijzig....ben alleen de naam kwijt..

hoop je geholpen te hebbe

xxxx

16-08-2002, 18:50

asalaam aleikoem oegta,
zoals de zusters hiervoor hebben benoemd kun je in h&m en dergelijke mooie wijde lange kleren vinden alhamdoelilah, waar je wel op moet letten is dat de kleuren van de kleding niet opvallend is want het is namelijk haram voor de moslima om opvallende kleuren te dragen die kleuren zijn meestal wit en heel opvallend rose of rood oranje of dergelijke.
ik hoop je hiermee geholpen te hebben inscha-alah
asalaam aliekoem oegtoekie wafae

18-08-2002, 09:58
Salaam oe aleikoem,

Beste Sensabiel,

Iets is toegestaan totdat er een bewijs is dat het haram is. Ik heb nooit gelezen of gehoord dat witte kleding niet toegestaan is voor een vrouw.

Kijk als je het hebt over dat doorzichtige witte gedoe dan is dat een ander verhaal. Maar gewoon een witte hijaab en zo, moet op zich geen probleem zijn, En Allah weet het het beste.

18-08-2002, 20:47
ik draag meestal sunna kleding die ik voor een aardig goed prijsje haal in brussel lang bedekt, en mashallah en ook een laaaaaaaaaaaaaaaaaaannnnnnge hijaap erbij soms een rok maar soms een wijde broek iniedere geval netjes
kan modern en bedekt volgens de islam

19-08-2002, 17:38
salam mo3alikoum,

Ben het helemaal eens met momina ik draag ook een djilbab, winter, zomer, herfst en lente maakt niet uit! ik draag wel ook gewoon kleding van de h&m ect. maar onder me jas, ik ben helemaal weg van die dingen, lekker islamitsche en eruuug mooiiiiiiiiiiii!!

wasalam

01-09-2002, 15:34
hoi!

wat ik meestal aantrek is gewoon een djellaba.. lekker bedekt en toch modieus ( vindt ik dan )

03-09-2002, 17:51
goed zoeken en je vindt het passende voor bij de hoofddoek en ik vindt het super van je dat je een hoofddoek wil gaan dragen, ik wil het ook wel heel graag alleen ik wil nog even wachten tot ik echt goed kan bidden en ook weet wat mijn geloof precies allemaal inhoud. ik doe mijn best
ihsane

03-09-2002, 18:06
umair ,witte kleding bij een vrouw trekt de aandacht ,daarom is het niet toegestaan net als bij een jongen rode kleding niet toegestaan is want dat trekt de aandacht ook ,maar als een meisje op straat loopt moet ze niet om aandacht vragen vandaar dat het verboden is
salaam ga jullie goed

19-09-2008, 12:29

Citaat door elhadja:
umair ,witte kleding bij een vrouw trekt de aandacht ,daarom is het niet toegestaan net als bij een jongen rode kleding niet toegestaan is want dat trekt de aandacht ook ,maar als een meisje op straat loopt moet ze niet om aandacht vragen vandaar dat het verboden is
salaam ga jullie goed

salam wa3leikomn,

ik wou even iets hier aan toevoegen, stel dat witte kleding haram is zoals jij dat beweert wrm dragen dan de vrouwen in mekka ook wit Als ze naar hadj gaan. misschien heb je wel gelijk hoor alah oe 3lam, maar ik wil graag zekerheid .

19-09-2008, 15:43

Citaat door ehlen:
Ik heb een vraagje aan de dames die een hoofddoek dragen...

Ik wil ook een hoofddoek gaan dragen, maar ik vind wel dat ik daar de goede kleding voor moet hebben. Ik zie heel vaak meisjes met hoofddoekjes die er heel leuk uit zien bijpassend bij hun hoofddoek.
Dus mijn vraag.....
Kan iemand mij vertellen waar ik leuke kleding kan vinden voor het dragen bij een hoofddoek.
Weet absoluut niet waar ik daarvoor?

ALvast bedankt voor jullie reacties

Asalaam haleikoem

Wa aleikoum salaam,

Ten eerste wil ik je adviseren om het dragen van de hoofddoek niet te lang uit te stellen. Het is niet makkelijk om die stap te zetten maar je moet er gewoon even doorheen bijten. Hoe langer je wacht, hoe moeilijker het wordt (dat is tenminste mijn ervaring)

Wat betreft kleding kan je gewone, moderne kleding dragen uit de bekende winkels zoals H&M. Maar dan wel wat langer en wijder. Bijvoorbeeld een wijde pantalon, met daarover een lange bloes of jurkje of tuniek. Wat ik er wel bij moet zeggen is dat dit meestal toch niet helemaal aan de eisen voor de hijab voldoet. Vaak zie je toch de vormen, of het is opvallend etc.

Want eigenlijk moeten wij buitenshuis ook overkleding dragen. Dus een mantel, jas, jurk etc. die alles bedekt, waar je geen vormen in ziet, en die geen opvallende kleuren of prints heeft.

Je zou in ieder geval kunnen beginnen met de hoofddoek en bedekte kleding, en dan streven om het compleet te maken met de jilbab insha'Allah.

Wassalaam,
Zonnetje

12-06-2011, 18:38
Had ooit leuke foto's gezien - ik denk zelfs dat het op deze site was- van bedekte,casual kleding gecombineerd met een hoofddoek.

Misschien kan iemand er plaatsen? =)

13-06-2011, 14:45
genoeg winkels meid

je hebt jabadors, abaya s m rokken, maxi jurken, echt genoeg keus

hm, manzara, zara, mango...sooo veeel

Pagina's : [1] 2