Bekijk volle/desktop versie : Michiel Smit: ’Ik had wat genuanceerder moeten zijn’



19-09-2007, 12:44
’Ik had wat genuanceerder moeten zijn’[/SIZE]

Door STIJN HUSTINX

[SIZE="2"]ALMELO - De deur van het tijdelijk onderkomen van Michiel Smit, in een galerijflat in Almelo, blijft dicht. Maar hij is wél thuis. Even later gaat de voordeur toch open.


Michiel Smit. FOTO PETER HILZ


De extreem-rechtse politicus steekt voorzichtig zijn hoofd om de hoek. Kijkt over de reling van de derde verdieping of de kust veilig is. Hij ziet niemand.

Later legt de voorzitter van NieuwRechts uit waarom hij zo voorzichtig te werk gaat. ,,Gisteren nog stonden hier plotseling een paar van die linkse gekken. Ze zeiden dat ik niet meer lang te leven had, dat ze een mes tussen mijn ribben zouden duwen. Smit zegt honderden doodsbedreigingen te hebben gehad. Aangifte doet hij allang niet meer. ,,Denk je nou echt dat het zin heeft om aangifte te doen? De politie doet er toch niets mee.

Volgens Smit zijn al die bedreigingen een reden waarom hij stopt als politicus. Dat de grond in Rotterdam te heet werd onder de voeten, ontkent hij half. De gemeente Rotterdam wil geld van hem zien, zo'n 50.000 euro die hij opstreek toen hij er raadslid was. En er zijn nog meer schuldeisers. Wie zegt Smit niet. Zijn advocaat probeert het op te lossen.

Smit is berooid. In Almelo, waar hij logeert bij partijgenoot Robin Tolsma, is hij hard op zoek naar een baan. Inkomsten heeft hij nu niet. ,,Het zijn mindere tijden,'' erkent Smit.
Smit leunt op het stuur van zijn fiets. Hij kiest zijn woorden zorgvuldig. Eigenlijk wil hij helemaal niet met de pers wil praten. Het liefst wil hij overal een dikke streep onder zetten. Politicus is hij niet meer, zegt hij. ,,Ik wilde een zetel in de Tweede Kamer. Maar dat lukt toch niet. Ik ben nu 31. Ik kan het nog wel twintig jaar proberen, maar wat heeft het voor zin? We zullen nooit groot worden. Dus kan ik nu beter iets nieuws met mijn leven gaan doen.''
Smit werd verleden jaar in Lansingerland tot raadslid gekozen. De raadszetel raakte hij kwijt omdat hij niet in de gemeente woont. Ook deze gemeente eist geld terug
Smit: ,,Ik heb echt mijn best gedaan een betaalbare woning te vinden, maar het lukte gewoon niet.''
Afgelopen zomer kreeg Smit een een ontsteking aan zijn been. ,,Ik had tijd om na te denken. En toen besloot ik dat het allemaal geen zin meer had. En daar in Lansingerland hebben ze me ook echt niet willen helpen. Dus waarom zou ik dan mijn best nog doen?''
Wat Smit nu gaat doen weet hij nog niet. Hij wil misschien naar het buitenland, maar terug naar Rotterdam zou ook best kunnen. Spijt van zijn carrière als politicus heeft hij niet. Wel vindt hij dat hij soms wat genuanceerder had moeten zijn. ,,Zomaar alles verbieden, zoals alle hoofddoekjes, dat slaat ook nergens op. Maar ja, dat is wijsheid achteraf. Ik ben een ervaring rijker en een illusie armer.''
Dan fietst hij weg. Naar het centrum van Almelo, op zoek naar wat vertier.



http://www.ad.nl/rotterdam/stad/article1673342.ece

19-09-2007, 13:15


YES YES Michiel Smit is er niet meer. Bey Bey nieuw rechts. Moge alle facisten en racisten hetzelfde lot treffen. Berooid, geen baan, geen huis zo kan hij voelen hoe het is om als Marokkaan/allochtoon bij sollicitaties afgewezen te worden. Leukste nieuws vandaag!!

19-09-2007, 13:16
Vreemd gastje die M. Smit.

19-09-2007, 13:21

Citaat door aplat:
Vreemd gastje die M. Smit.


http://www.nieuwrechts.nl/

dit krijg je als je je provider niet meer betaald

19-09-2007, 13:27



Citaat door De_Man:
YES YES Michiel Smit is er niet meer. Bey Bey nieuw rechts. Moge alle facisten en racisten hetzelfde lot treffen. Berooid, geen baan, geen huis zo kan hij voelen hoe het is om als Marokkaan/allochtoon bij sollicitaties afgewezen te worden. Leukste nieuws vandaag!!


uhhh... misschien heeft hij geen baan en huis ... maar dat maakt hem nog geen marokkaan.















Dan moet hij eerst tasjes van oude vrouwtjes gaan roven.

19-09-2007, 14:19
haha michiel smit..miss kan hij kranten gaan gooien

19-09-2007, 14:32
smit mag gaan werken voor de kost en lage lonen baantje met juist buitenlanders hahahahaa

19-09-2007, 15:57

Citaat door FAT TIME:
’Ik had wat genuanceerder moeten zijn’[/SIZE]

Door STIJN HUSTINX

[SIZE="2"][B] Dat de grond in Rotterdam te heet werd onder de voeten, ontkent hij half. De gemeente Rotterdam wil geld van hem zien, zo'n 50.000 euro die hij opstreek toen hij er raadslid was. En er zijn nog meer schuldeisers. Wie zegt Smit niet. Zijn advocaat probeert het op te lossen.

Smit is berooid. In Almelo, waar hij logeert bij partijgenoot Robin Tolsma, is hij hard op zoek naar een baan. Inkomsten heeft hij nu niet. ,,Het zijn mindere tijden,'' erkent Smit.

Smit werd verleden jaar in Lansingerland tot raadslid gekozen. De raadszetel raakte hij kwijt omdat hij niet in de gemeente woont. Ook deze gemeente eist geld terug

Wat Smit nu gaat doen weet hij nog niet. Hij wil misschien naar het buitenland, maar terug naar Rotterdam zou ook best kunnen.

http://www.ad.nl/rotterdam/stad/article1673342.ece



Als hij maar wel netjes eerst zijn schulden aflost voordat hij naar het buitenland gaat

19-09-2007, 20:57
Ik heb bijna met hem te doen.

19-09-2007, 21:37
Ik heb nooit van die gast gehoord Is dat erg??

20-09-2007, 00:26

Citaat door Kendie:
Ik heb nooit van die gast gehoord Is dat erg??




Ja , hij wilde vriendjes met de Winter en met Le Pen zijn

20-09-2007, 00:32

Citaat door Kendie:
Ik heb nooit van die gast gehoord Is dat erg??


Hij was het schandknaapje van die lange kale nicht.