Bekijk volle/desktop versie : Amerika Stevent Af Op FinanciËle Ramp'



Pagina's : [1] 2 3 4

18-09-2007, 21:39
Eerder beweerde de Amerikaanse econoom Alan Greenspan al dat de Irakoorlog om olie gaat, nu zegt de ex-voorzitter van de Amerikaanse centrale bank in een interview met NOVA dat Amerika afstevent op een financiële ramp. Wanneer de Amerikaanse babyboomers met pensioen gaan en een beroep doen op beloofde sociale voorzieningen zoals medische zorg is dit onmogelijk. "De kas is leeg" aldus Greenspan.

De huidige situatie met sociale voorzieningen is waarschijnlijk vol te houden tot het jaar 2010. Daarna zullen de gepensioneerde babyboomers een financiële shock teweeg brengen die overal voelbaar zal zijn. Ouderen zullen langer moeten doorwerken en de voorzieningen zullen versoberd moeten worden om dit te voorkomen.

Greenspan wijt dit ook aan de 'erosie van de fiscale discipline' door de Amerikaanse regering. Hij hekelde de belastingverlagingen van Bush en de sterke stijging in overheidsuitgaven, waardoor de begroting ontspoorde.

Kritiek kreeg Greenspan dat de huidige hypotheekcrisis in de VS zijn schuld is. Hij zou met lage rentes een economische bubbel in de huizenmarkt hebben gecreëerd. Greenspan zegt in het interview dat hij machteloos stond: "Er kwam veel goedkoop geld binnen via buitenlandse spaarders". De internationale markten hebben de Amerikaanse hypotheekmarkt sterk in hun greep.


http://www.novatv.nl/index.cfm?REPORTAGE_ID=5451&LN=nl&FUSEACTION=video audio.details

18-09-2007, 21:42


Tja, eigenlijk kan ik het niet erg vinden, behalve dan dat ze in staat zijn om de halve wereld in dit bankroet mee te slepen.
Misschien moeten wij on iets meer op China en de Arabische vrinden richten, de VS zal de komende 30 jaar alleen tegenspoed brengen

18-09-2007, 21:54
Al Qaida heeft toch wel wat teweeg gebracht in Amerigga..

18-09-2007, 21:55

Citaat door Adil82:
Al Qaida heeft toch wel wat teweeg gebracht in Amerigga..



nou een megatekort hebben amerikanen altijd al

18-09-2007, 21:55



Citaat door Adil82:
Al Qaida heeft toch wel wat teweeg gebracht in Amerigga..


Zou je willen, heeft alleen te maken met de domheid van heer Bush jr.

18-09-2007, 21:56

Citaat door wrattenzwijntje:
nou een megatekort hebben amerikanen altijd al


Niet onder Clinton (m), die had het tekort van Bush senior zo weggewerkt, dat zal Clinton (v) niet lukken (ben ik bang voor)

18-09-2007, 21:59

Citaat door rnaj:
Zou je willen, heeft alleen te maken met de domheid van heer Bush jr.



Verteld dat aan balkenlende. Dank u..
De Amerikkanen zullen hun huid nog duur gaan verkopen.. voor al die misdaden die ze gepleegt en nog plegen.
Nerdeland zou een nu eigenlijk bondgenoot van Iran moeten worden.

18-09-2007, 22:09

Citaat door Adil82:
Verteld dat aan balkenlende. Dank u..
De Amerikkanen zullen hun huid nog duur gaan verkopen.. voor al die misdaden die ze gepleegt en nog plegen.
Nerdeland zou een nu eigenlijk bondgenoot van Iran moeten worden.


Zolang Iran homo's ophangt kan ik het net met jou eens zijn

18-09-2007, 22:13

Citaat door rnaj:
Zolang Iran homo's ophangt kan ik het net met jou eens zijn



Oke.. uuhhhee.. een kans geven om gewoon weer als normaal mens te zijn. of alsnog naar het strop? Anders weet ik het echt niet.

18-09-2007, 22:16
united we stand.

18-09-2007, 22:18

Citaat door Adil82:
Oke.. uuhhhee.. een kans geven om gewoon weer als normaal mens te zijn. of alsnog naar het strop? Anders weet ik het echt niet.



Als je bedoelt dat we Iran nog een kans moeten geven, dan ben ik het wel met je eens maar om Iran als bondgenoot te zien gaat mij echt te ver.

18-09-2007, 22:21

Citaat door rnaj:
Als je bedoelt dat we Iran nog een kans moeten geven, dan ben ik het wel met je eens maar om Iran als bondgenoot te zien gaat mij echt te ver.


Een kans moeten geven voor wat? Elk land heeft zijn eigen regels en wie over de rode lijn gaat.. tjahh.. Kijk maar naar USa die geestelijk gestoorde mensen excuteren.. wat heeft nedeland van iran te vrezen?

18-09-2007, 23:06



Citaat door Adil82:
Een kans moeten geven voor wat? Elk land heeft zijn eigen regels en wie over de rode lijn gaat.. tjahh.. Kijk maar naar USa die geestelijk gestoorde mensen excuteren.. wat heeft nedeland van iran te vrezen?


Omdat er Iran ook een grote liberale groep is die best wel wat meer aandacht zouden mogen krijgen. Zeker als je Iran als een van je grootste vijanden ziet

18-09-2007, 23:31
goed zo...amerika moet zo financiel door de mand vallen..... dat het bij mexico moet bedelen om burrito's om hun maag te stillen

18-09-2007, 23:40

Citaat door Adil82:
Een kans moeten geven voor wat? Elk land heeft zijn eigen regels en wie over de rode lijn gaat.. tjahh.. Kijk maar naar USa die geestelijk gestoorde mensen excuteren.. wat heeft nedeland van iran te vrezen?


Wat is dat nu weer voor onzin er worden in de vs helemaal geen onschuldige mensen geëxecuteerd

Pagina's : [1] 2 3 4