Bekijk volle/desktop versie : Marokkaanse man met Christen NL vrouw



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

16-09-2007, 14:34
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, en ik vroeg mij af wat jullie er nou van vinden als een Marokkaanse man in een relatie stapt met een NL Christen vrouw.

Ik zit zelf dus in die situatie. Heb wel al zijn zus en broers gezien, en zijn ouders in Marokko weten van mij af. Zijn zus is helemaal gek op me, en zijn broers vinden me ook een leuk, lief, net en degelijk meisje.

Vroeg het me af Zijn er meer mannen/meiden in deze vergelijkbare situatie? Of zelfs al trouwplannen of misschien al getrouwd?

Groetjes

16-09-2007, 14:35


Niks mis mee, volgens de Islam mag een Moslim man trouwen met een vrouw van een ander geloof, vrouwen van het boek.

16-09-2007, 14:38
congratz!! u lucky.... schoonma lekker ver weg

16-09-2007, 14:38

Citaat door Trotse_Metalsia:
Niks mis mee, volgens de Islam mag een Moslim man trouwen met een vrouw van een ander geloof, vrouwen van het boek.


Is het dan niet zo dat de dames zich dan wel moeten bekeren? Hetzij direct hetzij een tijdje erna.

16-09-2007, 14:39



Citaat door 1001_nacht:
Is het dan niet zo dat de dames zich dan wel moeten bekeren? Hetzij direct hetzij een tijdje erna.

Als ze het willen geloof ik, niet verplicht! Of toch wel? I don't know

16-09-2007, 14:39

Citaat door Selena86:
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, en ik vroeg mij af wat jullie er nou van vinden als een Marokkaanse man in een relatie stapt met een NL Christen vrouw.

Ik zit zelf dus in die situatie. Heb wel al zijn zus en broers gezien, en zijn ouders in Marokko weten van mij af. Zijn zus is helemaal gek op me, en zijn broers vinden me ook een leuk, lief, net en degelijk meisje.

Vroeg het me af Zijn er meer mannen/meiden in deze vergelijkbare situatie? Of zelfs al trouwplannen of misschien al getrouwd?

Groetjes


Ik vind daar weinig mis mee. Veel geluk samen.

Huwelijksplannen, etc?

16-09-2007, 14:40

Citaat door Trotse_Metalsia:
Als ze het willen geloof ik, niet verplicht! Of toch wel? I don't know



Sowieso kent geloof geen dwang, maar weet niet precies hoe het zit met bovenstaande!

16-09-2007, 14:42
Dat had ik inderdaad ook gelezen ja. Ik wil mij alleen meer in de cultuur gaan verdiepen, en later (als we dan nog steeds samen zouden zijn, waar ik wel van uit ga) ook in de religie maar ik weet niet zo goed waar ik een beginnetje mee kan maken

Heeft iemand tips? Er zijn zoveel vragen die ik mezelf stel maar geen antwoord op kan vinden.

Het grootste "probleem" waar ik tegen aan zou kunnen lopen is de opvoeding van de eventuele kinderen die er later zouden gaan komen. Ik weet dat mijn vriend wil dat de kinderen moslim worden, en heb daar geen problemen mee, maar IK kan ze dat niet bijbrengen zeg maar...Dat zijn dingen voor later waar ik nu al een beetje bij nadenk en soms wel mee "zit".
Herkenbaar?



@ JaKweenie: haha dank je, heb ze nog niet gezien hoor Dat komt volgend jaar, dus hoop dat ze me net zo accepteren als zijn oudste zus Ook cam ik soms met zijn zus in marokko, en ze vind me nu ook al helemaal geweldig. En dat is ook weer goed voor zijn moeder, want die is dan iets geruster

@ Trotse: Ik hoef me niet te bekeren, als ik maar een geloof heb. Als ik atheist zou zijn dan zou ik een geloof aan moeten nemen voordat we voor de Imam zouden mogen trouwen...of uberhaupt zouden mogen trouwen Dat is wat ik heb gelezen tot nu toe althans.


@ Boodschappentas: Nou ik moet er wel bij zeggen dat we nog maar 3 maanden samen zijn, maar na een maand zei hij al tegen zijn familie dat ik de vrouw was waar hij mee wilde gaan trouwen later. En hij is nog nooit zo serieus geweest met zijn ex (hij heeft 1 vrouw voor mij gehad). En zijn zus vond dat zo speciaal, en zijn moeder "schrok" er natuurlijk een beetje van

16-09-2007, 14:44

Citaat door Trotse_Metalsia:

Kan een moslim trouwen met een niet-moslimvrouw?
Een moslim mag een niet-moslim vrouw trouwen die gelooft in een andere geopenbaarde godsdienst. Een moslim kan dus een christelijke of joodse vrouw trouwen. Een moslim-vrouw echter, mag geen niet-moslim trouwen. De man immers is de leider van de familie. De christelijke man zou zijn moslimvrouw direkt of indirekt leiden om niet-moslim te zijn. Een moslim gelooft in het ware christendom en het ware jodendom, maar een christen of jood gelooft niet in de islam

Bron: http://www.xxxxxxxxxxx.nl/trouwen_huwelijk_islam.php



Huh, m.nl boycot die site

16-09-2007, 14:45
Veel geluk samen!! Ik ken veel gelukkige stelletjes....

16-09-2007, 14:46

Citaat door Selena86:
Dat had ik inderdaad ook gelezen ja. Ik wil mij alleen meer in de cultuur gaan verdiepen, en later (als we dan nog steeds samen zouden zijn, waar ik wel van uit ga) ook in de religie maar ik weet niet zo goed waar ik een beginnetje mee kan maken

Heeft iemand tips? Er zijn zoveel vragen die ik mezelf stel maar geen antwoord op kan vinden.

Het grootste "probleem" waar ik tegen aan zou kunnen lopen is de opvoeding van de eventuele kinderen die er later zouden gaan komen. Ik weet dat mijn vriend wil dat de kinderen moslim worden, en heb daar geen problemen mee, maar IK kan ze dat niet bijbrengen zeg maar...Dat zijn dingen voor later waar ik nu al een beetje bij nadenk en soms wel mee "zit".
Herkenbaar?


Wat ik je wil meegeven is dat cultuur bij meeste Marokkanen hoog staat, soms is hetgeen wat cultuurgebonden is in strijd met de Islam en nog wordt het niet verboden, mocht je op het punt komen je te gaan verdiepen in de Islam moet je wel onderscheid kunnen maken tussen religie en cultuur.

Citaat door Trotse_Metalsia:

Kan een moslim trouwen met een niet-moslimvrouw?
Een moslim mag een niet-moslim vrouw trouwen die gelooft in een andere geopenbaarde godsdienst. Een moslim kan dus een christelijke of joodse vrouw trouwen. Een moslim-vrouw echter, mag geen niet-moslim trouwen. De man immers is de leider van de familie. De christelijke man zou zijn moslimvrouw direkt of indirekt leiden om niet-moslim te zijn. Een moslim gelooft in het ware christendom en het ware jodendom, maar een christen of jood gelooft niet in de islam

Bron: http://www.xxxxxxxxxxx.nl/trouwen_huwelijk_islam.php


Thx!

16-09-2007, 14:46

Citaat door 1001_nacht:
Is het dan niet zo dat de dames zich dan wel moeten bekeren? Hetzij direct hetzij een tijdje erna.

Volgens mij niet...

Het gaat er volgens mij vooral om dat de kinderen islamitisch worden opgevoed, Allahoe a3lem

16-09-2007, 14:47



Citaat door 1001_nacht:
Wat ik je wil meegeven is dat cultuur bij meeste Marokkanen hoog staat, soms is hetgeen wat cultuurgebonden is in strijd met de Islam en nog wordt het niet verboden, mocht je op het punt komen je te gaan verdiepen in de Islam moet je wel onderscheid kunnen maken tussen religie en cultuur.


Thx!



Ik stuur via msn ff die link door, staat veel info over trouwen op

16-09-2007, 14:47

Citaat door Trotse_Metalsia:
Ik stuur via msn ff die link door, staat veel info over trouwen op


Ik ben niet online, doe maar offline dan.

16-09-2007, 14:48

Citaat door Rwiena_Lady:
Volgens mij niet...

Het gaat er volgens mij vooral om dat de kinderen islamitisch worden opgevoed, Allahoe a3lem


Oké, thx.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14