Bekijk volle/desktop versie : hoe willen jullie je babyfeest aanpakken??



Pagina's : [1] 2 3 4 5

16-09-2007, 13:15
hey dames, hoe willen jullie je babyfeest aanpakken of de dames die al kinderen hebben hoe hebben jullie het aangepakt??

16-09-2007, 13:22


dames!!!! waar zijn jullie!!

16-09-2007, 14:25
Om eerlijk te zijn, heb geen groot feest gehouden. We hebben dat bewust gedaan. We hebben Tolba gedaan met vrienden familie en fkihs van de moskee. 3 dagen na mijn bevalling heeft mijn moeder Refissa voor mij gedaan (doen wij altijd na 3 dagen) en dan gewoon thuis met vriendinnen en famlie. Zonde van je geld meid. Ik heb een spaarrekening voor mijn dochters geopend meteen na de geboorte en een bedrag gestort wat ik zogenaamd voor een sabe3 zou uitgeven.

16-09-2007, 14:26
ik ga me sebe3 inshallah klein houden ..ongeveer 50 vrouwen uitnodigen bij mn schoonmoeder thuis..met eten en hapjes enzo dat is het hoor...het gaat mij erom dat niet iedereen elke keer langs komt want daar heb ik dus geen zin in. Liever iedereen op een dag en dan lekker genieten van me kleine..

16-09-2007, 14:31



Citaat door Dreaming_lady:
ik ga me sebe3 inshallah klein houden ..ongeveer 50 vrouwen uitnodigen bij mn schoonmoeder thuis..met eten en hapjes enzo dat is het hoor...het gaat mij erom dat niet iedereen elke keer langs komt want daar heb ik dus geen zin in. Liever iedereen op een dag en dan lekker genieten van me kleine..



Ik vond het wel leuk om elke keer bezoek te krijgen.

16-09-2007, 14:31
Ik wil het incha'Allaah ook klein houden... gewoon thuis dus en niet een zaal afhuren.

Tegenwoordig doet men het zo overdreven groot dat het af en toe wel een bruiloft lijkt ipv een sabe3.

16-09-2007, 14:32

Citaat door Dreaming_lady:
ik ga me sebe3 inshallah klein houden ..ongeveer 50 vrouwen uitnodigen bij mn schoonmoeder thuis..met eten en hapjes enzo dat is het hoor...het gaat mij erom dat niet iedereen elke keer langs komt want daar heb ik dus geen zin in. Liever iedereen op een dag en dan lekker genieten van me kleine..



Dreaming_lady vast je ook mee?

16-09-2007, 16:10
Vrouwen die in de ramadan zijn bevallen. Houden jullie de saba3 in de ramadan of wachten jullie liever tot na de ramadan?

Kusjes,

16-09-2007, 16:16

Citaat door LA CUISINE:
Dreaming_lady vast je ook mee?



Nee helaas niet oegtie...ik mag van me arts niet meedoen..ivm te lage bloeddruk...
en jij??

16-09-2007, 16:19

Citaat door Moedervan2:
Ik vond het wel leuk om elke keer bezoek te krijgen.


hmmm nou nee ik zit er echt niet op te wachten om net als je effe bij ligt te komen er weer iemand aan belt en dan weer iemand en wie moet al dat bezoek ontvangen?? ik kan echt geen thee enzo voor ze maken ..k ben dan denk ik helemaal versleten..letterlijk en figuurlijk..dusmoet ik ook altijd zorgen dat er iemand thuis is die de deur kan openen en thee koekjes en taart enzo klaar zet..nee dank je....ik ben inshallah van plan om 2 weken na de bevalling de sebe3 te geven...dan ben ik een beetje op kracht ..ik hoef toch niets te doen..want me moeder en schoonmoeder zorgen dat alles is geregeld voor de gasten...

16-09-2007, 21:58

Citaat door Dreaming_lady:
Nee helaas niet oegtie...ik mag van me arts niet meedoen..ivm te lage bloeddruk...
en jij??


Ja ik doe wel me hamdo lilah heb ook lag bloeddruk en laag ijzer maar tot nu toe gaat alles goed hamdo lilah
inchalah kan je het later inhalen

16-09-2007, 22:14

Citaat door Dreaming_lady:
hmmm nou nee ik zit er echt niet op te wachten om net als je effe bij ligt te komen er weer iemand aan belt en dan weer iemand en wie moet al dat bezoek ontvangen?? ik kan echt geen thee enzo voor ze maken ..k ben dan denk ik helemaal versleten..letterlijk en figuurlijk..dusmoet ik ook altijd zorgen dat er iemand thuis is die de deur kan openen en thee koekjes en taart enzo klaar zet..nee dank je....ik ben inshallah van plan om 2 weken na de bevalling de sebe3 te geven...dan ben ik een beetje op kracht ..ik hoef toch niets te doen..want me moeder en schoonmoeder zorgen dat alles is geregeld voor de gasten...

na een bevalling.... lig je echt nie weken plat hoor
een dag of 2.. en je loopt alweer rond thuis hoor een deur openen.. is zo moeilijk niet

16-09-2007, 22:16


Me man heeft het aan de moskee gegeven het vlees en daar gegeten met broeders en de mensen die daar waren na het gebed.

Ik moet er niet aan denken net na mijn bevalling thuis al een feestje te hebben, ook niet 2,3 of 4 weken later heb je het druk zat met je kleintje.

16-09-2007, 22:25
Ik ging er ook van uit dat ik niet kon lopen maar dat is echt niet zo eenmaal thuis gekomen was ik al een wasje aan het draaien

Ik heb btw geld aan mijn fam in marokko gegeven met mijn mama en zij hebben daarvan een schaap geslacht en een gezllige dag van gemaakt
hier is er ook een schaap geslacht maar zonder te veel poespas

17-09-2007, 10:38
Incha'allah gaan wij het ook lekker klein houden en thuis vieren.

Pagina's : [1] 2 3 4 5