Bekijk volle/desktop versie : Niks te doen aan de armoede in Marokko? Stem, steun en zeg wat JIJ vindt!



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

15-09-2007, 00:31
Tijdens de Ramadan kun je mee discussiëren over armoede in Marokko. Op fonds.marokko.nl worden drie filmpjes getoond van projecten waar jij op kan stemmen. Het project met de meeste stemmen wordt daadwerkelijk gerealiseerd.

[B]Een ambulance voor de dorpen rondom Beni-Mellal


Opvang voor moeder én kind


Opvang voor straatkinderen in Casablanca


[url="http://fonds.marokko.nl"]Niks te doen aan armoede in Marokko? Stem, steun en zeg wat JIJ vindt![/B][/url]

15-09-2007, 00:53


goed begin

15-09-2007, 00:59

Citaat door Redactie:
Tijdens de Ramadan kun je mee discussiëren over armoede in Marokko. Vanaf 21 september worden drie filmpjes getoond van projecten waar jij op kan stemmen. Het project met de meeste stemmen wordt daadwerkelijk gerealiseerd.

Niks te doen aan armoede in Marokko? Stem, steun en zeg wat JIJ vindt!

Zal de discussie de armoede in marokko helpen?
Wat zal mijn stem kunnen veranderen (hieraan)?
Er hangt wel een nobele gedachte achter, maar wel allemaal een beetje vaagjes, vindt je niet?

15-09-2007, 02:39
Kan er wat meer verteld worden over de projecten?

Ik steun zeker de initiatieven die als doel hebben de minder bedeelden in ons vaderland te helpen. Marokko heeft momenteel veel nood aan scholen, analfabetisme in Marokko is dramatisch hoog.

15-09-2007, 02:41



Citaat door Iznassen:
Kan er wat meer verteld worden over de projecten?

Ik steun zeker de initiatieven die als doel hebben de minder bedeelden in ons vaderland te helpen. Marokko heeft momenteel veel nood aan scholen, analfabetisme in Marokko is dramatisch hoog.



Niet te vergeten gezondheidszorg !

15-09-2007, 02:57
mensen blijven nog haken in het verleden. nu gaat het om heden en toekomst. hoe we dat SAMEN kunnen veranderen!

15-09-2007, 12:01
Er is zeker wel wat te doen aan armoede in Marokko.
Goed initaitief zal zeker stemmen insha Allah

15-09-2007, 12:07

Citaat door Rwiena_Lady:
Er is zeker wel wat te doen aan armoede in Marokko.
Goed initaitief zal zeker stemmen insha Allah


Insha Allah

15-09-2007, 12:09

Citaat door Redactie:
Tijdens de Ramadan kun je mee discussiëren over armoede in Marokko. Vanaf 21 september worden drie filmpjes getoond van projecten waar jij op kan stemmen. Het project met de meeste stemmen wordt daadwerkelijk gerealiseerd.

Niks te doen aan armoede in Marokko? Stem, steun en zeg wat JIJ vindt!



Er is niks aan armoede in Marokko te doen in de zin van, zolang er corruptie bestaat.

Er komt veel geld binnen in Marokko, denk alleen maar aan het toerisme. De vraag is waar gaat dit geld naar toe.

Armoede is niet iets wat je in de lagere delen van de samenleving kunt oplossen. Het moet van bovenaf beginnen en zo door laten werken. Wil je wat aan de armoede doen, dan dien het huidige kabinet wakker te schudden.

Hulporganisaties zijn een prachtig middel, maar deze werken niet in landen zoals Marokko.

Neem enkel als voorbeeld de aardbeving in Marokko toendertijd, verschillende hulpmiddelen zijn ingezameld en naar Marokko verscheept, maar deze kwamen niet bij de mensen die ze nodig hadden. Nee deze werden verkocht, de mensen die recht hadden op hulp, moesten hun hulpmiddelen kopen. Is dat niet triest?

Dus nogmaals, wil je armoede bestrijden, begin dan bij de corruptie.

15-09-2007, 12:42

Citaat door Redactie:
Tijdens de Ramadan kun je mee discussiëren over armoede in Marokko. Vanaf 21 september worden drie filmpjes getoond van projecten waar jij op kan stemmen. Het project met de meeste stemmen wordt daadwerkelijk gerealiseerd.

Niks te doen aan armoede in Marokko? Stem, steun en zeg wat JIJ vindt!


Stichting Marokko Fonds

15-09-2007, 14:21

Citaat door Redactie:
Tijdens de Ramadan kun je mee discussiëren over armoede in Marokko. Vanaf 21 september worden drie filmpjes getoond van projecten waar jij op kan stemmen. Het project met de meeste stemmen wordt daadwerkelijk gerealiseerd.

Niks te doen aan armoede in Marokko? Stem, steun en zeg wat JIJ vindt!

ik doe mee

15-09-2007, 15:38
Onzin ... dat geld wat aan die zogenaamde projecten word gegeven kan beter naar arme landen!

En ik zelf geloof niet in dat 'geld doneren' ik geef het zelf aan mensen waarvan ik weet die het nodig hebben, of aan mensen die ik vetrouw en waarvan ik zeker weet dat het goed terecht komt!

15-09-2007, 15:51



Citaat door Azulay_:
Je moet mensen banen geven en dat doe je niet door de Koran, maar met de wetenschap. Koran zegt geef ze brood, maar in deze tijd hebben we meer nodig. Dus we hebben de wetenschap nodig en geen Sharia.



Vriend met wetenschap of nou niet wij leven in een WERELD en onze wereld bestaat uit rijkdom en armoede...daarom heet het ook WERELD je kan niet in elk plek waar armoede bevindt rijkdom plaatsen neej want deze wereld bestaat uit ego arrogant en etc...noem maar op

en tsjah wetenschap wie gaat dat doen?? Ik zie de koning alleen maar marokko mooiier maken in plaats van school gezondheidszorg en etc te verbeteren

en jah marokko heeft nu wel meer banen dan vroeger want er wordt UITEINDELIJK fabrieken gebouwd na zo'n lange tijd maar dat gebeurd weer alleen in grote steden zoals tetouan tanger en etc...

15-09-2007, 16:14

Citaat door Azulay_:
Doe niet zo stom aub.

Een modern land bouw je met de wetenschap van moderne wetenschappers en niet met de Koran. In de Koran staat niet hoe je een land moet bouwen en armoede moet bestrijden. Dat is het terrein van de wetenschap die gaat dat gaat over economie, financieel, technologie, ondernemen, etc, etc.


Je bent zo dom dat ik er bijna van moet huilen.

Koran en wetenschap kan met elkaar samengaan . Het ene sluit het andere niet uit. Je doet net alsof de koran alleen toepasbaar was in de middeleeuwen en nu niet meer relevant is. Waarom geloof jij er dan in. Als gelovige hoor je te weten dat de koran in elke tijd en op elke plaats toepasbaar is.
En even for the record, de sharia richt zich alleen op familierecht, enkele strafrechtelijke delicten, oorlogs- en contractenrecht en de juridische positie van niet-moslims en vrouwen binnen deze rechtsgebieden. Voor de rest is het aan de overheid. 'Moderne' wetenschappers passen hier dus prima tussen.

Mohiem ik praat hier met iemand die niet eens weet wat sharia en zijn geloof inhoudt.

I rest my case.

15-09-2007, 17:53
ER is zeker wel wat te doen aan de armoede in Marokko. Ik denk dat de vraag die gesteld zou moeten worden 'Wat te doen aan de armoede in Marokko?'. Wat te doen met de corruptie in dat land? Wat te doen met de jongeren die naar Europa willen en niet eens de moeite nemen om te studeren? ( indien mogelijk)

Misschien heb ik makkelijk praten, maar ik vind dat de Marokkaanse marokkanen wakker moeten worden. Waarom vechten zij niet voor hun rechten? Waarom proberen ze niet wat te laten doen aan bijv. de infrastructuur?
Waarom is de overheid zo laks? Waarom geld er geen leerplicht? Waarom zijn er geen sociale voorzieningen? Dit zijn dingen die ik mij afvraag...

De armoede kan bestreden worden, alleen zal het veel tijd kosten.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8