Bekijk volle/desktop versie : Op de dag der opstanding zal het lichaam met de ziel praten:



Pagina's : [1] 2

13-09-2007, 22:57
Op de dag der opstanding zal het lichaam met de ziel praten: Ibnoe’ Abbaas heeft het volgende gezegd:

‘’Op de Dag der Opstanding zal iedereen (en alles) discussiëren, tot een bepaald moment dat het lichaam met de ziel in discussie zal gaan. De ziel zal tegen het lichaam zeggen: ‘Jij bent degene die gehandeld heeft!’, waarop het lichaam zal antwoorden: ‘Maar jij bent degene die het mij opgelegd heeft, en die mij de zaken mooi deed lijken. Daarop zal Allah een engel zenden die onder hen moet oordelen. Dan zal deze engel hen toespreken, en hij zal hen zeggen: ‘Jullie zijn zoals een blinde en een half verlamde man, die een tuin binnen gaan; de verlamde man zegt tegen de blinde: ‘Ik zie daar fruit, maar kan er niet naartoe.’Daarop zegt de blinde tegen de half verlamde man: ‘Klim op mijn rug, en neem dat fruit.’ ‘Wie van hen is de overtreder?’ Daarop zullen de ziel en het lichaam antwoorden: ‘Allebei!’

Dan zal de engel zeggen: ‘Jullie hebben zelf jullie oordeel geveld; het lichaam is in werkelijkheid een vervoermiddel voor de ziel.’

(Bron: Tafsier Ibnoe Kathier) Overgeleverd door Musliem

Allah weet het beter.

Asalaam Oelaikoem Wa RahmatOelahi Wa BaraktuHoe jullie zuster in de islaam Tariqul_Djennah ( De weg naar het Paradijs )

13-09-2007, 22:59


Op de dag der Opstanding zal de dienaar met zijn eigen ledematen praten!

Het is een vreemde toestand wanneer de dienaar zal praten met zijn eigen ledematen. Het deed de Boodschapper van Allah (saw) lachen. Anas zegt:

‘’ Wij waren bij de boodschapper van Allah (saw) en hij lachte. Toen zei hij: ‘Weten jullie waarom ik lach?’ Wij zeiden: Allah en zijn Boodschapper weten het best!’ Hij antwoordde: ‘Ik lach om de manier waarop de dienaar met zijn heer zal praten, wanneer hij zal zeggen: ‘O mijn Heer, hebt u mij niet van onrecht verwijderd?’ waarop Hij zal zeggen: ‘Ja.’ Vervolgens zal de ongelovige zeggen: ‘Ik wil dat er een getuige van mijzelf gebracht wordt!’

Daarop zal er (tegen hem) gezegd worden, vandaag ben jij voldoende als getuige tegen jezelf, en de geëerde schrijvers, zijn ook voldoende. Dan zal zijn mond verzegeld worden, en zal er tegen zijn ledematen gezegd worden dat zij moeten spreken, waarop zij over de daden (die hij in het leven van deze wereld verrichtte) zullen praten. Vervolgens zullen zijn ledematen stoppen met praten, en zal hij tegen zijn ledematen zeggen: ‘’Mogen jullie vernietigd worden, het is omwille van jullie dat ik probeerde te pleiten.

(Bron: Moeslim)

14-09-2007, 13:01
Mashallah!!
Chokran voor het plaatsen!

14-09-2007, 16:09
Djaazak Alaahoe Gaire

Groene Poentje verdiend

14-09-2007, 18:25



Citaat door ouasimagirl:
Mashallah!!
Chokran voor het plaatsen!


Baraka'Allah Hu Fieky voor het lezen en schukran voor je complimentje Inscha'Allah..

14-09-2007, 18:26

Citaat door Oem_Israa_:
Djaazak Alaahoe Gaire

Groene Poentje verdiend



Wa Iyaaki Inscha'Allah...

Baraka'Allahu Fieky voor je groene puntje..Mocht ik weten hoe het werkt zou ik je er graag een terug geven..Ghair Inscha'Allah..

14-09-2007, 18:30
macha'allah

14-09-2007, 19:09
Wa feekie barak Allaah Lieverd
Hoef geen puntje Zuster maar Toch djaazak Allaahoe 3anna Gairen !

16-09-2007, 12:21
Salaam 3aleikum

Sorry hoor , maar ik begrijp het niet , wat wordt daarmee bedoelt?

Kan iemand het me aub uitleggen?

16-09-2007, 21:52
door wie is de eerste hadith overgeleverd? baarakallahu feeki.

16-09-2007, 23:35
Door Moeslim

17-09-2007, 00:27
ok jazaki Allahu khair, zet het erbij? (^_^)

17-09-2007, 12:24



Citaat door BULLIT:
ok jazaki Allahu khair, zet het erbij? (^_^)



Na3am Baraka'Allah Hu Fieky voor je advies en ik heb het veranderd..

Wa Yiaaki Inscha'Allah...(k)

17-09-2007, 14:39
ameen, wa feeki baarakallah

18-09-2007, 22:35
nou ja , help jullie zuster eens, ik vraag om uitleg en jullie negeren me gewoon

Pagina's : [1] 2