Bekijk volle/desktop versie : Acceptatie marokkaanse gemeenschap

Pagina's : [1] 2

15-08-2002, 14:46
Salaam a leikom,

Ik ben een half nederlands en half hindoestaans meisje en getrouwd met een marokkaanse man. Ook ben ik moslim al dan niet praktiserend.
Ik heb vaak het gevoel dat ik niet wordt geaccepteerd door de marokkaanse gemeenschap omdat ik geen marokkaanse ben, en dan vooral door vrouwen/meisjes. Ook krijg ik vaak de indruk dat marokkaanse meisjes denken bij mijn man kans te maken omdat hij toch niet met een marokkaan is. Ik vind het erg dat ik zo wordt behandeld want ik behandel mijn medemensen eerlijk en met respect.
Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden en zie juliie reacties tegemoet.

Alvast bedankt.

15-08-2002, 15:38

Hallo Coco,

Wat lullig voor je dat je dat ondervind. je bent moslima dus wat word er moeilijk gedaan. maar inderdaad ik begrijp wat je bedoelt als je zegt : ik ben geen marokkaan dus ze denken een kans te maken bij jouw man. heel vervelend inderdaad en vooral irritant!!!!
ik wil je alleen ff zeggen dat we niet allemaal zo zijn hoor!
ik wens jou en je man nog een gelukkig leven samen toe!

groetjes Aicha

15-08-2002, 15:49
Bedankt voor je reactie Aichaa.

Ik weet dat niet alle marokkaanse meiden zo zijn, en gelukkig maar, wat ik me wel afvraag is hoe jij (of anderen) hiermee om zouden gaan als jij in mijn plaats was.

15-08-2002, 15:49
Hoe oud ben je als ik vragen mag??

Beslama

15-08-2002, 15:52

een neef van mij is met een nederlands meisje getrouwd en het is een hardstikke leuke meid. het gaat mij om de persoon zelf en niet of ze marokkaans, nederlands, hindoestaans enz is.
maar ik weet niet ik ben zelf ook getrouwd en die damens die je niet acepteren zijn die over het algemeen getrouwd of vrijgezel??

15-08-2002, 15:52
Ik ben 23 jaar en mijn man is 44

15-08-2002, 15:53
de meeste zijn vrijgezel, familie of gescheiden

15-08-2002, 15:53
Zo snap het niet hoor van die vrouwen, zijn zeker oudere gescheiden vrouwen die denken dat ze een kans maken? Gewoon niets van aantrekken hoor.

15-08-2002, 15:55
ja inderdaad kijk ik denk dat sommige vrouwen het ook als een bedreiging zien van : ze pakken onze mannen in.
he trouwens hoe kan ik zien dat 1 van jullie weer een nieuw bericht hebben geschreven ik zit elke keer weer met vorige pagina en dan weer naar deze tpoic...vermoeiend...kan het ook anders om te zien of iemand weer heeft gereageerd?

15-08-2002, 15:56
wat is me afvraag...is hij bij jouw fami;ie wel helemaal geacepteerd?

15-08-2002, 15:58
Ik zou het niet weten zuster. ik zit ook elke keer van pagina naar pagina

15-08-2002, 15:59
hahhahah oke.

ik wil je absoluut niet veroordelen hoor, maar er is wel een leeftijdverschil. is hij eerder getrouwd geweest en heeft hij kinderen? zo ja hoe ga jij en hoe gaan de kinderen ermee om?

15-08-2002, 16:00

Mijn familie heeft hem volledig geaccepteerd en stelt ons geluk voorop dus daar heb ik gelukkig geen problemen mee.

15-08-2002, 16:01
dat is mooi..
ben je al weleens in marokko geweest of van plan om te gaan?

15-08-2002, 16:03
Hij is een keer eerder getrouwd geweest met een achternicht van hem, en heeft 1 zoontje van 11 met haar. Er is geen contact, tenminste niet rechtstreeks tussen zijn ex en zoontje. Ik vind het wel moeilijk om dit gegeven te accepteren

Pagina's : [1] 2