Bekijk volle/desktop versie : Maakt make-up je vasten ongeldig?



12-09-2007, 20:15
Salam aleykoum wa rahmatulahi wa barakatuh,

Namens 2 vriendinnen van mij stel ik jullie de vraag die in de titel van deze topic staat. InchAllah weet iemand van jullie het antwoord op deze vraag.

Alvast bedankt.

Wa salam,

Yasmina.

12-09-2007, 20:16


Salaam alaikoem

allah oe alem,

maar make up is zowizo haram of het nu ramadan is of niet, voor getrouwde vrouwen is kohl toegestaan, Dus het lijkt mij dat het niet geldig is. Masar als je het smorgens bij het opstaan bijv. mascara ofzo opdoet na het bidden en dan gaat slapen enzo wakker word dan weet ik niet of het mag

12-09-2007, 20:19
Ja, ik zei ook al tegen die 2 zusters dat make-up zowiezo haram is. Ze antwoorden dat ze dat wisten, maar ze vroegen zich af of het je vasten ongeldig maakt.

12-09-2007, 20:25
Mag je creme en mascara gebruiken in Ramadan?


Vraag:

Mag je (gezichts)creme en mascara gebruiken tijdens het vasten?

Vraag ontvangen op 28 oktober 2003

Antwoord:

Het gebruiken van gezichtcreme’s en gezichtsreinigers verbreekt het vasten niet. Dit geldt ook voor alles wat op de huid wordt aangebracht, zoals henna, make-up en dergelijke. Desalniettemin is het gebruik van make-up niet toegestaan in het geval dat dit schade toebrengt aan het gezicht.

Sheich Bin Baaz
Het gebruik van make-up is de vrouw overigens slechts binnenshuis toegestaan.

Team al-Yaqeen


hoe komen sommmige erbij dat make-up haram is,, raar hoor.

12-09-2007, 20:29



Citaat door Be_Quiiettttt:
Mag je creme en mascara gebruiken in Ramadan?


Vraag:

Mag je (gezichts)creme en mascara gebruiken tijdens het vasten?

Vraag ontvangen op 28 oktober 2003

Antwoord:

Het gebruiken van gezichtcreme’s en gezichtsreinigers verbreekt het vasten niet. Dit geldt ook voor alles wat op de huid wordt aangebracht, zoals henna, make-up en dergelijke. Desalniettemin is het gebruik van make-up niet toegestaan in het geval dat dit schade toebrengt aan het gezicht.

Sheich Bin Baaz
Het gebruik van make-up is de vrouw overigens slechts binnenshuis toegestaan.

Team al-Yaqeen


hoe komen sommmige erbij dat make-up haram is,, raar hoor.


Jij hebt duidelijk niet goed gelezen. Kijk naar het dikgedrukte! Het is alleen toegestaan binnenshuis, en die vriendinnen van mij dragen het buitenshuis, dat is haram. Dat weten ze zelf ook, maar verbreekt het je vasten?
Mohim, die man had het over make-up binnenhuis dragen, dus ik denk dat hij bedoeld dat het buitenshuis haram is en je vasten verbreekt? Maar ik weet het niet zeker.

12-09-2007, 21:44

Citaat door MinaAppelsina:
Jij hebt duidelijk niet goed gelezen. Kijk naar het dikgedrukte! Het is alleen toegestaan binnenshuis, en die vriendinnen van mij dragen het buitenshuis, dat is haram. Dat weten ze zelf ook, maar verbreekt het je vasten?
Mohim, die man had het over make-up binnenhuis dragen, dus ik denk dat hij bedoeld dat het buitenshuis haram is en je vasten verbreekt? Maar ik weet het niet zeker.




oeghti wat die zuster heeft geplaats is duidelijk. Er staat dat het vasten niet verbreekt. Er zijn zelfs personen die niet biddden , maar daar word ook tegen gezegd vast wel(ook al word het niet geaccepteerd0 Allah li alem


dat het haraam is buitenshuis, mits je niqaab draagt, is duidelijk, maar het verbreekt je vasten niet

Allah li alem