Bekijk volle/desktop versie : Eerwraak?



12-09-2007, 17:50
Gister las ik een topic over een vrouw uit Belgie, nu weer een man die in Zaandam is opgepakt omdat hij van plan was zijn vrouw/kinderen te vermoorden! Tijdje terug een Turkse meid!
Wat bezield dit soort mannen!


Citaat:
De politie van Zaanstad denkt een familiedrama te hebben voorkomen met de arrestatie van een 38-jarige Turk uit Zaandam. De man zou van plan zijn geweest zijn kinderen en vrouw te vermoorden.

De 37-jarige echtgenote was met haar twee minderjarige kinderen op vakantie. Bij de Centrale Recherche waren sterke aanwijzingen binnengekomen dat de Zaandammer bij terugkomst eerst de kinderen voor de ogen van zijn vrouw wilde doden, en daarna haar van het leven wilde beroven.

De vrouw en kinderen werden door politie en marechaussee op het vliegveld opgevangen en naar een onbekende lokatie gebracht. De verdachte is aangehouden en door de rechter-commissaris in bewaring gesteld. Daarna zijn de vrouw en kinderen haar naar hun woning in Zaandam vervoerd.

Tegen de Turk zal in ieder geval proces-verbaal worden opgemaakt inzake bedreiging en huiselijk geweld. De vrouw en kinderen zouden tijdens het huwelijk stelselmatig door hem zijn mishandeld. Door de rechter-commissaris wordt een persoonlijkheidsonderzoek voor de verdachte overwogen.

12-09-2007, 18:18


Damn krijg gewoon kippevel. Die man krijgt een proces verbaal en thats it... Dan kun je eigenlijk wel verwachten dat dit verhaaltje een vervolg gaat krijgen.

12-09-2007, 18:20
Waarom schrijf je als titel eerwraak?
Omdat da een Marokkaan was is da eerwraak? En bij een Belg?

12-09-2007, 18:21

Citaat door Sawyer:
Waarom schrijf je als titel eerwraak?
Omdat da een Marokkaan was is da eerwraak? En bij een Belg?



Je bent de " ? " vergeten!
Van de Turkse studente ging het wel degelijk om eerwraak, de belgische geen idee!

12-09-2007, 18:25



Citaat door Miss_Magrebia:
Je bent de " ? " vergeten!
Van de Turkse studente ging het wel degelijk om eerwraak, de belgische geen idee!


Ahja. Als het een Belg of Hollander zou zijn, dan spreekt men over gezinsdrama. Bij moslims over eerwraak. Snap je dan niet da die het woord eerwraak gebruiken om hen zo strenger te kunnen straffen?

Hollander doodt vrouw omdat ze hem bedriegt=> gezinsdrama of uit de hand gelopen partnerruzie.

Marokkaan/Turk doodt vrouw omdat ze hem bedriegt=> eerwraak.

12-09-2007, 18:27

Citaat door Sawyer:
Ahja. Als het een Belg of Hollander zou zijn, dan spreekt men over gezinsdrama. Bij moslims over eerwraak. Snap je dan niet da die het woord eerwraak gebruiken om hen zo strenger te kunnen straffen?

Hollander doodt vrouw omdat ze hem bedriegt=> gezinsdrama of uit de hand gelopen partnerruzie.

Marokkaan/Turk doodt vrouw omdat ze hem bedriegt=> eerwraak.



Het gaat mij niet om de benaming! Het gaat erom dat het gebeurd en dan zou de benaming er niet toe doen. Moord = Moord. Daarintegen gaat het bij de Marokkaanse/Turkse mensen veelal wel om de " eer" die ze willen wreken.

12-09-2007, 18:31

Citaat door Miss_Magrebia:
Het gaat mij niet om de benaming! Het gaat erom dat het gebeurd en dan zou de benaming er niet toe doen. Moord = Moord. Daarintegen gaat het bij de Marokkaanse/Turkse mensen veelal wel om de " eer" die ze willen wreken.


Het gaat mij wel om de benaming en het feit da jij meedenkt en praat zoals degene die de moslims haten en die alsmaar meer wetten willen uitvaardigen tegen ons.
Het feit da je eerwraak gebruikt is daar een voorbeeld van.

Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat ik dit goedkeur,integendeel.

12-09-2007, 18:34

Citaat door Sawyer:
Waarom schrijf je als titel eerwraak?
Omdat da een Marokkaan was is da eerwraak? En bij een Belg?



Bij een turk gaat het meestal om eerwraak en bij een belg om wraak... Dus (eer)wraak...

12-09-2007, 18:35

Citaat door Sawyer:
Het gaat mij wel om de benaming en het feit da jij meedenkt en praat zoals degene die de moslims haten en die alsmaar meer wetten willen uitvaardigen tegen ons.
Het feit da je eerwraak gebruikt is daar een voorbeeld van.

Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat ik dit goedkeur,integendeel.



En wat als het nu om het wreken van de eer gaat Dat noem je dan toch EERWRAAK! Veelal is het eerwraak! Ik kan me niet storen aan de naam!

12-09-2007, 18:41

Citaat door Miss_Magrebia:
En wat als het nu om het wreken van de eer gaat Dat noem je dan toch EERWRAAK! Veelal is het eerwraak! Ik kan me niet storen aan de naam!


Het gaat in beide gevallen om het wreken van de eer, de Belg die het niet kan verkroppen dat hij bedrogen wordt, is ook in z'n eer gekrent.
Maar bij hem wordt dat niet zo genoemd.

12-09-2007, 18:43

Citaat door Sawyer:
Het gaat in beide gevallen om het wreken van de eer, de Belg die het niet kan verkroppen dat hij bedrogen wordt, is ook in z'n eer gekrent.
Maar bij hem wordt dat niet zo genoemd.



Daar kan ik niets aandoen! Eerwraak = eerwraak, ik ga het niet anders noemen om een andere te plezieren.

12-09-2007, 18:45

Citaat door Miss_Magrebia:

Daar kan ik niets aandoen! Eerwraak = eerwraak, ik ga het niet anders noemen om een andere te plezieren.


Eerwraak wordt alleen gezegd als het om een moslim gaat, terwijl het in beide gevallen dezelfde misdaad is met dezelfde motieven.
En jij doet daaraan mee.
Maar je doet wat je wilt en je hoeft me helemaal niet te plezieren.

12-09-2007, 18:48



Citaat door Sawyer:
Eerwraak wordt alleen gezegd als het om een moslim gaat, terwijl het in beide gevallen dezelfde misdaad is met dezelfde motieven.
En jij doet daaraan mee.
Maar je doet wat je wilt en je hoeft me helemaal niet te plezieren.



Volgens blijven we haken alle post lijken op elkaar. Je snapt mijn punt, ik de jouwe!