Bekijk volle/desktop versie : Hoofddoek dragen maar toch geen hijab!!!



Pagina's : 1 2 3 [4] 5

20-07-2007, 12:03

Citaat door '[J:
ust_Mii;14157639']je scheerd ze allemaal over 1 kant,, ben jij perfect??? ik durf te zeggen NEE!!! aan de ene kant snapik wel wat je bedoeld,, maar als ik kijk naar jouw reactie weet ik dat jij geen praktiserende moslim bent,

misschien zijn er een paar van die meide die dit soort dingen doen (tongen op straat enz.) maar scheer ze aub niet allemaal over 1 kant,,

moge Allah je vergeven voor jouw reacties!!!

ik droeg vroeger ook de hoofddoek naar achteren (pirate kapje, hoe jullie dat noemen) ,, maar nu ben ik echt bezig met het geloof..... dus draag ik elhamdoellilah mijn hijab.. maar vroeger toen ik mijn hoofdoek zo droeg, stond ik niet te tongen op straat.... en IK BIDDE WEL 5X PER DAG.....

je hebt geen idee, hoeveel zondes je begaat door die meide xxxoerig te noemen, en aso en wete ik veel allemaal...

en je zegt wel: dat je nooit het gevoel krijgt om op een dag een goeie moslima te worden, maar dat hebben heel erg veel meiden gehad..... en allah vergeeft alles (behalve het toekennen aan deelgenoten) dus ook die meiden, die staat te "tongen",, als ze er spijt van hebben....

dus broeder,, volgende X dat je een reactie geeft, let alstublieft op je woorden,

salaam oe3alaikom



helemaal mee eens...

20-07-2007, 16:24



Citaat door anissama:
je ziet het meer en meer, die hoofdoeken waardoor je hals kunt zien.. eerlijk mij broer verteld me dat hij het heel mooi vind. Ik leg hem dat uit hoe het wel moet. maartoch vind hij het mooi. dus de jongens vinden het ook mooi..



ik vind dat juist erg lelijk maken..zo'n hoofddoek in een knot strak naar achteren....je krijgt dan echt zo'n bol hoofd, maar ik vind haar in een knot strak naar achteren ook altijd lelijk staan bij vrouwen..dus met de hoofddoek strak naar achteren net zo
Als het doekje dan ook nog zwart of bruin is..dan lijkt het vanaf de verte ook gewoon haar in een knot

ik vind het naar voren juist veel mooier staan..het omlijst je gezicht meer als het ook bij de hals dicht is..en het is ook de juiste manier

ik ken ook maar weinig mensen die het naar achteren mooi vinden, daarom snap ik ook niet waarom het dan zo gedragen word..het is meer iets voor boerinnen die op het land werken of voor tijdens het koken ofzo

trouwens deze topic stamt van 2002....

20-07-2007, 17:05
Hoofddoeken waarbij de hals te zien is, lijken op die zoals de gumur van de pre-Islamitische Arabieren. In de tijd van jahiliyya droegen de vrouwen hun gumur op zo'n manier, dat hun hals te zien is. Waarop Allah het vers over de hidjab nederzond.

20-07-2007, 22:10
As Salaam alaykoum,

Je hebt echt groot gelijk, Subhanallah ik zie zoveel zusters tegenwoordig met hoofddoekjes na achteren of doorzichtig. Of subhanallah waar haar uit steekt, ik snap het echt niet. Dan kan je toch niet over je lippen krijgen Ik draag een Hjaab... Pff.. tegenwoordig ook met die skinybroeks en leggings en rokkjes en zo strak mogelijke kleding, ghair insha allah wallah..

Moge Allah(Swt) onze zusters versterken in hun geloof en hun op het Rechte pad zetten Insha allaH!!!

Hier nog wat extra info:
Surah An-Noer, 31: “En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen…..”

Surah Al-Ahzaab 59: “ O Profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen.”…..

De Profeet Mohammed (Sallalaho alaihi wa Sallem) zei (hierop): “De vrouw is Awrah, zij is het die bedekt moet zijn.”

Toen de vrouwen van de stam Banu Tameem Aicha (Radiallaho anha) bezochten, droegen ze dunnen kleding waarom Aicha (Radiallaho anha) zie: “Indien jullie inderdaad gelovige vrouwen zijn, dan waarlijk is deze kleding niet de kleding van de gelovige vrouwen, maar als jullie niet-gelovige vrouwen zijn, dan laat deze kleding jullie welgevallen”.(Ma’alim, As-Sunnah)

Profeet Mohammed (Sallalaho alaihi wa Sallem) zie: “Elke religie heeft een moraal, en het moraal van de Islam is schaamte/verlegenheid”.Allah (Soebhane wa Ta'ale) zegt hierover: “Verlegenheid/schaamte komt van geloof, en is geloof is in de hemel”. Verder zij Hij (Soebhane we Ta’ale) hieromtrent:“ Verlegenheid en geloof zijn volledig met elkaar verbonden, wanneer je een ervan wegneemt volgt de ander”.

Aischa (Radiallaho anha) zei: Ik had de gewoonte om in mijn onderkleding de kamer in te gaan waar Rasoel-Allah en mijn vader begraven lagen, maar toen later Omar (Radiallaho anhoe) ook daar begraven werd, kwam ik de kamer niet meer zo binnen, maar zorgde ik ervoor altijd gekleed te zijn, omdat ik schaamte had (verlegen was) voor Omar (Radiallaho anhoe). De Hijaab bevat een natuurlijke verlegenheid welke van nature bij vrouwen aanwezig is”.[/indent]
De Profeet Mohammed (Sallalaho alaihi wa sallem) zei: “Er zullen bij de laatste van mijn gemeenschap schaars geklede vrouwen zijn, het haar bovenop hun hoofd als een kamelenbult. Vervloek hen, want waarlijk zij zijn vervloekt”.
En in een andere versie zei hij (sallalaho alaihi wa sallem): “…Schaars geklede vrouwen, die afdwalen en andere doen afdwalen; zij zullen het Paradijs niet binnengaan noch haar geur ruiken, of schoon het van ver geroken kan worden”.
Schaars geklede vrouwen zijn diegenen die kleding dragen dat meer verraadt dan het verbergt, daarbij neemt haar aantrekkelijkheid toe en wordt de weg geopend voor een slechte menigte.


Allah is Almachtig en Alwetend..

Wa alaykoum Salaam Zusters

27-04-2008, 00:48


Natuurlijk moet je een ieder in de waarde letten..alhoewel snap ik deze topic wel...ik denk dat het goed bedoeld is deze topic want veel meisjes dragen de hoofdoek niet volgens de voorschriften misschien gaan ze dat nog doen maar bij sommige zie je gewoon dat die wil er niet echt is dan denk je wel bij jezelf waarom dan die moeite laat dan maar je haren zien ik bedoel maar ik ga toch ook niet half bidden ofzo 2 rakaat doen en stoppen dan heb ik geen hassant dan speel ik in principe het is dus inderdaad beter om de hoofdoek proberen zo goed mogelijk te dragen..en logisch dat de vraag opkomt en dat er graag advies wil worden gegeven aan meisjes die dat nog niet doen..maar natuurlijk alle respect voor iedereen...De intentie is natuurlijk ook belangrijk heel belangrijk.......maar god wil ook daden zien!!! Een goed en zuiver hart keurt slechte daden niet goed maar af!!!

27-04-2008, 01:48
http://www.youtube.com/watch?v=i5kNNn-hciQ&feature=related

27-04-2008, 02:22
Kijk als iedereen nu eens voor zijn eigen voordeur zou kerenm dan zal de straat heel proper gaan zijn.
Door te zeggen ik heb die meisjes gezien en diem ze waren zo gekleed, rokjem doorschijnend. Is niet verkeerd bedoelt maar hierdoor parten jullie toch maar over de andere meiden.
Als ieder zich nu een smet zijn eigen leven en invulling van geloof bezig houdm dan geraken julie veel verder dan dit.

27-04-2008, 03:55

Citaat door ITHRANE:
Ik vind dat een hoofddoek moet worden gedragen zoals dat word
opgelegd in de koran. Dan kun je wel zeggen ieder kijkt anders tegen het geloof aan.
maar lieve mensen er bestaat maar 1 islam die kun je niet veranderen
omdat je vind dat een "piratenhoofddoek" mooier is. en zeggen dat jij daar niet klaar voor bent maar voor wel voor een "piratenhoofddoek" dat vind ik persoonlijk onzin.


en anissama de hoofddoek is juist bedoeld voor jou schoonheid te
bedekken zodat mannen jou schoonhied niet zullen zien. En die andere "piratenhoofddoek" laat meer schoonheid zien, het bedekt alleen je haren. dan snap ik het ja dat je broer dat mooi vind.
de slimste van m.nl ben jij

09-05-2008, 23:18
Salama caleikom

Sommigge meisje's zijn ontwetend over de hijab hoe het het precies hoort
andere weten het gewoon.

Als moslims's moeten we handelen naar onze kennis.In de Quraan en ahadith is het duidelijk.

09-05-2008, 23:36
Vind ik dus ook!


'k Vind het totaal nergens op slaan. Als ik sommige meiden vraag waarom ze hoofddoek dragen, antwoorden ze dat ze het niet weten. Subhan'Allah!

En wat betreft de meiden die een hoofddoek dragen met de gekste kleding erbij, en dit als excuus nemen: 'Ik draag hoofddoek, omdat het moet van Allah..' geloof ik helemaal niets van. Als ze het werkelijk dragen omdat het moet van Allah, zouden ze het ook dragen zoals Allah het wilt!

09-05-2008, 23:37

Citaat door MiszHoofddoekje:
Vind ik dus ook!


'k Vind het totaal nergens op slaan. Als ik meiden vraag waarom ze hoofddoek dragen, antwoorden ze dat ze het niet weten. Subhan'Allah!

En wat betreft de meiden die een hoofddoek dragen met de gekste kleding erbij, en dit als excuus nemen: 'Ik draag hoofddoek, omdat het moet van Allah..' geloof ik helemaal niets van. Als ze het werkelijk dragen omdat het moet van Allah, zouden ze het ook dragen zoals Allah het wilt!



Sis.. (F) salaam aleikoem


ik draag ook gewoon normaale hoofddoek.. betekend het nu dat ik het niet draag voor Allaah?

09-05-2008, 23:55
Waar het op neer komt is dat men de verantwoordelijkheid voor het 'moslim(a) zijn' behoorlijk onderschat.
Als men überhaubt weet dat moslim(a) zijn ,een grote verantwoordelijkheid is.

Houd je bezig met datgeen wat Allah tevreden stelt. De mens is egocentrisch en arrogant om ooit tevreden te stellen en te houden .

Je komt geen stap verder dan dichterbij!

10-05-2008, 00:36


Interessante Topic...

Ik schaam me voor de zusters die een andere definitie hanteren voor het woord hijaab.

Vind het wel grappig dat je niet van roddelen bent beschuldigd door sommige leden hier.

10-05-2008, 02:06
Om hun lelijke haar te verbergen, kost veel minder tijd en geld.

10-05-2008, 16:08
Weet je wat ik vind dat iedereen op zichzelf moet letten en niet op de medemens. Ik draag mijn hoofddoek ook niet goed en heb ook geen aangepaste kledingstyle, maar ik ben ook nog jong en rome is ook niet in 1 dag gebouwd. EN even voor de duidelijkheid dit is geen excuus. Daar heb je tijd voor nodig om je te kunnen ontwikkelen. Dus i.p.v het hebben over de vrouwen die het niet goed doen, kunnnen jullie je bezig houden met de koran. Misschien dat dat wat hasanaats opbrengt.

Dus leef en laat leven

Groetjess Saartje

Pagina's : 1 2 3 [4] 5