Bekijk volle/desktop versie : Splijtzwam gedijt goed op dit kabinet....eerste scheuren goed zichtbaar



12-09-2007, 09:35
Na de PvdA is nu het CDA aan de beurt.
Tijd voor nieuwe verkiezingen, weg met dit bijeengeraapte prutskabinet.


Citaat:
'Links beleid' kabinet splijt CDA

woensdag 12 september 2007 09:00

Binnen de Tweede Kamerfractie van het CDA verdeeldheid ontstaan over het beleid van het kabinet. Zo vindt een aantal leden de bezuiniging op de inkomensafhankelijke kindertoeslag, die vooral rijkere gezinnen raakt, te links.


De linkse koers van het kabinet leidt tot verdeeldheid binnen de fractie van het CDA

Dat meldt De Telegraaf. Een deel van de CDA-fractie is ontevreden over een aantal maatregelen dat op Prinsjesdag worden gepresenteerd.

Kinderbijslag
Vooral de ingreep in de kinderbijslag roept bij CDA'ers vragen op, aldus de krant. Partijleider en premier Jan Peter Balkenende (CDA) beloofde vorig jaar nog tijdens de verkiezingen een verhoging van de inkomensonafhankelijke kinderbijslag.

Nu wil het kabinet 100 miljoen euro bezuinigen op de kinderbijslag. Het geld wordt overgeheveld naar een inkomensafhankelijke kindertoeslag. De maatregel treft vooral gezinnen met hogere inkomens.

Breuk
CDA-Kamerleden zien de 'linkse ingreep' als een breuk van een partijtraditie. Ook andere inkomensmaatregelen, waaronder het schrappen van het plafond in het huurwaardeforfait voor dure koopwoningen en pensioenmaatregelen, worden niet gewaardeerd door de CDA’ers.

CDA-fractievoorzitter Pieter van Geel zal vandaag tijdens een overleg met fractieleiders van de andere regeringspartijen een pleidooi houden voor mensen met middeninkomens. Die gaan er volgens de koopkrachtplaatjes van het kabinet volgend jaar op achteruit, aldus Van Geel.

Ook de ingreep in de kinderbijslag wordt dan mogelijk besproken.

Door Robin van der Kloor

12-09-2007, 09:53



Citaat door big2:
Vn mij mag dit kabinet waarin PvdA samen met CU de dienst uitmaken, mag van mij snel vallen.

Van mij ook, tijd voor een echte premier.