Bekijk volle/desktop versie : Ik zou graag jullie mening willen...



11-09-2007, 21:42
Salaam alaikom wr br broeders en zusters,

Ik wil graag jullie mening weten over het volgende:


Ik ben een tijdje terug getrouwd geweest(ben nu gescheiden), en de reden van mijn scheiding is dat ik OPEENS niks meer van mijn (ex)man mocht, eerst beloofde hij heel veel, en mocht mijn opleiding afmaken, en op een dag vertelde hij dat ik niet meer naar school mocht, of iets anders mocht. Ik zag mijn ouders 1x in de maand. Maar de grootste reden was si7r(Allah i 7fadkoum). Ik was doodziek, en mijn man geloofde het in het begin niet, en verklaarde gewoon soms dat ik gek was, terwijl ik doodziek was. Ben toen naar een fqih geweest en die vertelde dat ik si7r had(si7r tafriq bayn almra o rajl), en op een gegeven moment begon ik ook mijn man te haten, mijn man had geen geduld meer met me, ondanks ik doodziek was deed ik gewoon het huishouden etc..
Het deed mij pijn dat mijn man geen geduld met me had, maar nu is hij diegene die spijt heeft en mij terug wil, maar ik kon het niet meer aan. En alhamdoulilah Rabbi cha7ad ik heb meer dan mijn best gedaan.



De vraag is nu heb ik de goeie keuze gemaakt dat ik niet meer bij hem wilde blijven en wilde scheiden...?


Hoor graag van jullie....


Salaam alaikom wr br

11-09-2007, 22:22


Is het nu weg?

Ik hoop dat je het een kans geeft anders heeft het zijn doel bereikt.

11-09-2007, 22:27
Ik ben niet helemaal beter, maar SobhanaAllah de dag dat ik bij hem weg ben gegaan heb ik niet zovaak meer aanvallen, terwijl ik toen ik nog getrouwd was 8 of 9 keer per dag viel. Ik heb elke dag salaat istighara gebeden en dat heeft mijn geholpen Alhamdoulilah

11-09-2007, 22:32
zorg dat je beter word incha'Allah en kijk het contact aan..probeer eerst met familie en hem af te spreken

11-09-2007, 22:37


ik ben al voor beide wetten gescheiden, hij zei tegen mij in het begin van als je met mij verder wilt ga je stoppen met schol, en je gaat al ghimaar dragen en zwarte handschoenen etc.. en dat heb ik allemaal voor hem gedaan, en alsnog liet ie me vallen als ik een aanval had, sorry maar ik kan niet zo met iemand leven

11-09-2007, 22:43

Citaat door lala sjamalia:
ik ben al voor beide wetten gescheiden, hij zei tegen mij in het begin van als je met mij verder wilt ga je stoppen met schol, en je gaat al ghimaar dragen en zwarte handschoenen etc.. en dat heb ik allemaal voor hem gedaan, en alsnog liet ie me vallen als ik een aanval had, sorry maar ik kan niet zo met iemand leven


Je stelt een vraag en vervolgens geef je het antwoord zelf.. Tuurlijk moet je niet terug..! Achteraf heeft elke man wel spijt van wat hij zijn vrouw heeft aangedaan... Hij belooft je gouden bergen en na het huwelijk gaat hij je behandelen als een stuk vuil?! Hij moet je niks opdringen, wel daarin aanmoedigen en stimuleren..

Jij hebt één deur gesloten en Allah opent er tien voor jou... Je bent niet voor niets gescheiden.. Laat het verleden los en kijk naar de toekomst en let op je gezondheid.. Mannen veranderen echt niet snel hoor...

11-09-2007, 22:44
[SIZE="3"]
Zo wat erg voor je man. NEE ik vind dat je goed hebt gehandeld wat moest je anders? helemaal gek worden? Je was natuurlijk niet jezelf wat kon jij eraan doen? Inderdaad nix.

Maar ik vind het wel goed dat je naar een fqif bent gegaan. Probeer het rustig op te bouwen en als je ex man jouw nu egt terug wilt en spijt heeft, probeer het dan weer met hem. Het is zonde zeker als jullie elkaar nog willen. Het is nog niet te laat. En geloof me als een man spijt heeft dan heeft hij goed spijt. Elkaar vergeven voor fouten is alleen maar goed. Zolang men maar niet telkens dezelfde fouten maakt.

Ik wens je sterkte zuster met wat je ook doet of beslist.

gir elgeir inchallah[/SIZE]

11-09-2007, 22:48

Klopt lady_khadija mannen veranderen niet snel. Maar het kan wel ik heb het zovaak gezien wanneer een man egt van de vrouw houdt dan kan hij het er voor haar over hebben om te veranderen. En ze kan het toch nog een kans geven, beter dan dat ze later aan haar zelf gaat twijfelen of ze wel de goeie keus heeft gemaakt. vind ik maarja is maar slecht mijn mening kan ook fout zitten hoor.


11-09-2007, 22:57
ik heb het vaker geprobeerd zuster, maar hij wilt het niet begrijpen, ja dan houdt het ook op voor mij, ik heb ook gevoelens

11-09-2007, 22:58

Citaat door Souad87:

Klopt lady_khadija mannen veranderen niet snel. Maar het kan wel ik heb het zovaak gezien wanneer een man egt van de vrouw houdt dan kan hij het er voor haar over hebben om te veranderen. En ze kan het toch nog een kans geven, beter dan dat ze later aan haar zelf gaat twijfelen of ze wel de goeie keus heeft gemaakt. vind ik maarja is maar slecht mijn mening kan ook fout zitten hoor.



Mij gaat het niet alleen om het feit dat hij haar liet vallen toen zij ziek was.. laat overigens wel zien dat het een man is zonder ballen... Dan vraag ik bij mezelf af: in hoeverre hield hij van haar om haar zo links te laten liggen..?? Je bent dan echt geen man in mijn ogen..!

En daarnaast gaat hij haar allerlei dingen opdringen... Zij mag haar opleiding niet afronden, zij moet met handschoenen lopen en een ghimaar... Ja halloo!! Heeft zij dan geen enkele inspraak? Jouw vrijheid wordt dermate aangetast dat je op een gegeven moment heel zwak in je schoenen staat.. Hij zal dan ook bepalen wanneer je naar buiten mag, met wie je gaat optrekken etc etc etc... En dat noem je een leven??? Ja sorry hoor, dan maar liever scheiden...

Ik geloof best dat hij haar gaat steunen mocht ze weer aanvallen krijgen.. Maar ik denk niet dat hij zijn mentaliteit (in dingen opdringen) jegens haar gaat veranderen...

Maar goed, das mijn mening...

12-09-2007, 00:16
klopt lady khadija ik mocht ook mijn vriendinnen niet meer zien, hij zei tegen mij je kan beter met niemand omgaan, mocht ook niet alleen boodschappen doen, Überhaupt niet alleen op straat lopen. Hij was ook heeeeeel jaloers, als we op straat samen liepen hield ie mijn hand zo stevig vast, alsof ik was van plan om weg te rennen. En inderdaad mocht ik weer teruggaan naar hem, zal hij mij wel helpen in het begin, maar hij zal nooit veranderen, hij zal altijd bij zij standpunt blijven.