Bekijk volle/desktop versie : Dames, Wie Weet De Oplossing Voor Deze Probleem



Pagina's : [1] 2

11-09-2007, 16:56
heb gisteren voor het eerst mijn pasta machine gebruikt voor spagetty shebbakia, en heb het daarna gewassen

toen ik die vandaag wilde afdrogen en opbergen blijkt dat het bij die tandjes en zo helemaal roest uit komt

nou dacht ik dat ik die naar de winkel kan terug brenger (heb die ruim 1 jaar geleden bij v&d gekocht) lees ik op de doos dat je die nooit mag wassen,

weet iemand hoe ik mijn machine kan redden

please dames vraag voor mij of iemand hier meer over weet,

alvast bedankt

11-09-2007, 17:15


goed drogen en met zonnebloemolie in smeren en dan een paar keer deeg door heen halen met deeg die je natuurlijk weg doet. ik hoop dan dat je er iets aan heb, laat van je horen of het gelukt is. groetjes

11-09-2007, 17:16
ja heb ook een pastamachine.maar ik was hem en droog hem ook meteen af.

maar heb je het roest er nu wel af gekregen?probeer anders met een doekje gedrenkt in wat slaolie het roest ermee weg te halen.

hoop dat het lukt.

11-09-2007, 17:35
Bij hubo of gamma verkopen ze kleine heel dun metalen schuurbosteltjse, ongeveer iets groter dan een tandenborstel daar moet j e ermee over gaan voor de roest weghalen, dan doe je er olie op en draai je wat weggoii deeg erover.

11-09-2007, 17:36


bedankt dames voor jullie reactie, heb het niet meteen afgedroogd

stom hé, het was al zo laat dus ik dacht morgen is ook goed, nou dus niet,

ik heb nu afgedroogd maar toch zie je roest op de machine aan de binnen kant, echt niet normaal het is maar 1keer gebruikt

ik ga het even met olie proberen

thanks

11-09-2007, 17:55

Citaat door badger1:
Bij hubo of gamma verkopen ze kleine heel dun metalen schuurbosteltjse, ongeveer iets groter dan een tandenborstel daar moet j e ermee over gaan voor de roest weghalen, dan doe je er olie op en draai je wat weggoii deeg erover.



ik ga het nu met olie/azijn proberen, en morgen haal die borstel

bedankt

11-09-2007, 18:16
ik ben de machine nu aan het schoonmaken met olie en heb deeg gemaakt die haal ik steeds doorheen,

hoe moet ik die verders schoonmaken,drooghouden, maak het dan geen kwaad als er olie tussen blijft, want dat is wel moielijk droog te kijgen daar tussen

11-09-2007, 18:52
jeetje, wat een rot machine zeg,
heb'm met olie gesmeerd, en deeg meerdere malen door gehaald, tot er geen roest meer vrij kwam in de deeg, maar zie nog steeds rost plekken op de machine,

wat ik ook heel moeilijk schoon kan krijgen nu is waar ik de deeg heb doorgehaald (spagetty tanden) daar krijg ik nu zelfs reserende deeg niet meer weg, vandaar dat ik die gisteren ook heb gewassen

nou ik ben ten einde raad, en echt gestrest


ik morgen die raad van badger1 volgen en zie wat er dan gebeurt, dus echt schoon is niet, anders ga ie de vuilis in

((MAAR SCHEBAKKIA WAS WEL GELUKT, KNAERIG EN HEERLIJK)

11-09-2007, 19:59
als je het resterende deeg niet wegkrijgt laat het drogen,en dan met droge tandeborstel eraf proberen te krijgen.

11-09-2007, 20:15

Citaat door Moslima27:
als je het resterende deeg niet wegkrijgt laat het drogen,en dan met droge tandeborstel eraf proberen te krijgen.


bedankt meid ga ik proberen

11-09-2007, 23:06
een pastamachine moet nooit gewasssen worden dat staat toch in de gebruiksaanwijzing van de machine!

11-09-2007, 23:32
sallam met cola ken je ook roest weg halen een met keukenrol
tussen draaien tot het droog is veel succses

11-09-2007, 23:58



Citaat door margareth:
heb gisteren voor het eerst mijn pasta machine gebruikt voor spagetty shebbakia, en heb het daarna gewassen

toen ik die vandaag wilde afdrogen en opbergen blijkt dat het bij die tandjes en zo helemaal roest uit komt

nou dacht ik dat ik die naar de winkel kan terug brenger (heb die ruim 1 jaar geleden bij v&d gekocht) lees ik op de doos dat je die nooit mag wassen,

weet iemand hoe ik mijn machine kan redden

please dames vraag voor mij of iemand hier meer over weet,

alvast bedankt



heb vorige maand ook gedaan.. ik was ook pas nieuwe pastamachinde gekcoht en ook wassen.. ik had hete warm water en even droog..

toen paar uren later hoor ik dat mag niet wassen.. ik had bladerdeeg die veel meel bestrooien en ook even meel in pastamachine en bladerdeeg in slierten en tiatalle.. en daarna dagen weer lukt hamdolilah...

12-09-2007, 00:00

Citaat door Moslima27:
als je het resterende deeg niet wegkrijgt laat het drogen,en dan met droge tandeborstel eraf proberen te krijgen.




ik heb sateprikker deeg los maken.. lukt me goed...

23-02-2013, 13:45
Ik heb net rziza gemaakt en de machine staat nog vol meel.Weet niet zo goed hoe ik hem goed kan schoonmaken zonder water....wordt een gepruts straks.

Pagina's : [1] 2