Bekijk volle/desktop versie : Pil slikken zodat de menstruatie uitblijft?



Pagina's : [1] 2 3

08-09-2007, 11:01
Salaam aleikom,

k heb een vraagje.
Een menstruerende vrouw mag de tawaaf (rond de ka'aba) niet doen, dus is het toegestaan om de pil te slikken zodat je menstruatie uitblijft. T is een beetje dringend...

het liefst reageren met daliel.

djazaakom allaho ghairan

wa aleikom assalaam

08-09-2007, 11:03



Citaat door moi85:
Salaam aleikom,

k heb een vraagje.
Een menstruerende vrouw mag de tawaaf (rond de ka'aba) niet doen, dus is het toegestaan om de pil te slikken zodat je menstruatie uitblijft. T is een beetje dringend...

het liefst reageren met daliel.

djazaakom allaho ghairan

wa aleikom assalaam


Ja deze vraag is heel vaak gesteld aan 'oelmaa, helaas geen daliel bij de hand.

Maar mocht dit haar gezondheid niet schaden dan is hier niks mis mee.. heb het zelf ook geprobeerd toen maar bij mij werkt dit nooit!

08-09-2007, 11:06

Citaat door Goegie:
Ja deze vraag is heel vaak gesteld aan 'oelmaa, helaas geen daliel bij de hand.

Maar mocht dit haar gezondheid niet schaden dan is hier niks mis mee.. heb het zelf ook geprobeerd toen maar bij mij werkt dit nooit!
heb t ook nog nooit gedaan, dus weet ook niet hoe het uit gaat pakken...

shokran voor je reactie...

k hoop dat iemand iets met daliel heeft...

wa aleikom assalaam

08-09-2007, 11:07
[I]Vraag:

Is het toegestaan voor de vrouw om pillen in te nemen om de menstruatie daarmee tijdens de Ramadan te onderdrukken?

Antwoord:

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.

Het is toegestaan voor een vrouw om pillen in te nemen om daarmee de menstruatie te onderdrukken, zolang de betrouwbare doktoren en medici hier geen gevaar voor haar gezondheid in zien en dit geen schade toebrengt aan haar baarmoeder.
Het is echter beter om dit niet te doen. Allah heeft haar immers toegestaan om te eten tijdens de menstruatie gedurende de maand Ramadan en heeft haar in staat gesteld om de gemiste dagen op een later tijdstip in te halen.
Dit zou voor haar dan ook voldoende moeten zijn.

En Allah weet het beter.

Deze fatwa is van sheikh Uthaimeen, de Engelse versie is op pagina 55 te lezen op deze link:

http://www.understand-islam.net/Books/Natural%20Blood%20of%20Women.pdf[/I]

08-09-2007, 11:08



Citaat door Goegie:
[I]Vraag:

Is het toegestaan voor de vrouw om pillen in te nemen om de menstruatie daarmee tijdens de Ramadan te onderdrukken?

Antwoord:

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.

Het is toegestaan voor een vrouw om pillen in te nemen om daarmee de menstruatie te onderdrukken, zolang de betrouwbare doktoren en medici hier geen gevaar voor haar gezondheid in zien en dit geen schade toebrengt aan haar baarmoeder.
Het is echter beter om dit niet te doen. Allah heeft haar immers toegestaan om te eten tijdens de menstruatie gedurende de maand Ramadan en heeft haar in staat gesteld om de gemiste dagen op een later tijdstip in te halen.
Dit zou voor haar dan ook voldoende moeten zijn.

En Allah weet het beter.

Deze fatwa is van sheikh Uthaimeen, de Engelse versie is op pagina 55 te lezen op deze link:

http://www.understand-islam.net/Books/Natural%20Blood%20of%20Women.pdf[/I]




probleem is dat ik verwacht dat de menstruatie precies op het tijdstip komt dat ik in mekka aankom...moet dan meteen de tawaaf gaan doen, maar kan dus niet dan..

ghair incha'allah

wa aleikom assalaam

08-09-2007, 11:09

Citaat door moi85:
Salaam aleikom,

k heb een vraagje.
Een menstruerende vrouw mag de tawaaf (rond de ka'aba) niet doen, dus is het toegestaan om de pil te slikken zodat je menstruatie uitblijft. T is een beetje dringend...

het liefst reageren met daliel.

djazaakom allaho ghairan

wa aleikom assalaam


Wa'aleikoum salaam wa ra7matouAllah,

soub7anAllah, deze vraag hadden we gesteld aan een geleerde in SA(tijdens ons eigen verblijf daar dus rechtstreeks door mijn man gesteld) en die stelde dat het toegestaan was om de pil door te slikken. Ook tijdens de Ramadaan om volop 'ibaada te kunnen verrichten in die Heilige Maand.
In mijn geval was het tevens ook dat ik mijn menstruatie verwachtte op het moment we 'Umrah zouden verrichten.

InshaAllah ga ik op zoek naar daliel van een andere geleerde.

08-09-2007, 11:09
Is it permissible for a woman to take pills to stop her monthly period so that she will be able to do Hajj with the people?.

Answer :

Praise be to Allaah.

There is nothing wrong with a woman taking contraceptive pills to prevent her period during Ramadaan so that she can fast with the people, and during the days of Hajj so that she can do tawaaf with the people and not miss out on any of the actions of Hajj. If she can find something other than the pill to stop her period, there is nothing wrong with that so long as it is not haraam according to sharee’ah and is not harmful.”



Shaykh ‘Abd al-‘Azeez ibn Baaz, Fataawa Ibn Baaz, 17/60. (http://www.islam-qa.com

08-09-2007, 11:10

Citaat door CryAngel:
Wa'aleikoum salaam wa ra7matouAllah,

soub7anAllah, deze vraag hadden we gesteld aan een geleerde in SA(tijdens ons eigen verblijf daar dus rechtstreeks door mijn man gesteld) en die stelde dat het toegestaan was om de pil door te slikken. Ook tijdens de Ramadaan om volop 'ibaada te kunnen verrichten in die Heilige Maand.

InshaAllah ga ik op zoek naar daliel van een andere geleerde.

baraka allaho feeki

ik zal het afwachten incha'allah

en dan heb ik nog een vraag...ik weet helemaal niet hoe dat in zn werk gaat, wanneer je moet beginnen met slikken enzo...dus kan iemand me daarbij helpen?

wa aleikom assalaam

08-09-2007, 11:10

Citaat door moi85:


probleem is dat ik verwacht dat de menstruatie precies op het tijdstip komt dat ik in mekka aankom...moet dan meteen de tawaaf gaan doen, maar kan dus niet dan..

ghair incha'allah

wa aleikom assalaam


Je kunt dat eventueel veranderen door nu al met de pil te stoppen zodat jou menstruatie eerder doorkomt en dan straks tegen dat de Ramadhaan begint weer de pil te beginnen slikken, zo zou het normaal gezien moeten lukken inshaAllaah..

He probleem bij mij was dat ik een veel te lichte pil had.

08-09-2007, 11:10

Citaat door Goegie:
Is it permissible for a woman to take pills to stop her monthly period so that she will be able to do Hajj with the people?.

Answer :

Praise be to Allaah.

There is nothing wrong with a woman taking contraceptive pills to prevent her period during Ramadaan so that she can fast with the people, and during the days of Hajj so that she can do tawaaf with the people and not miss out on any of the actions of Hajj. If she can find something other than the pill to stop her period, there is nothing wrong with that so long as it is not haraam according to sharee’ah and is not harmful.”



Shaykh ‘Abd al-‘Azeez ibn Baaz, Fataawa Ibn Baaz, 17/60. (http://www.islam-qa.com


Perfect, mashaAllah!

08-09-2007, 11:11

Citaat door Goegie:
Is it permissible for a woman to take pills to stop her monthly period so that she will be able to do Hajj with the people?.

Answer :

Praise be to Allaah.

There is nothing wrong with a woman taking contraceptive pills to prevent her period during Ramadaan so that she can fast with the people, and during the days of Hajj so that she can do tawaaf with the people and not miss out on any of the actions of Hajj. If she can find something other than the pill to stop her period, there is nothing wrong with that so long as it is not haraam according to sharee’ah and is not harmful.”



Shaykh ‘Abd al-‘Azeez ibn Baaz, Fataawa Ibn Baaz, 17/60. (http://www.islam-qa.com

Macha'allah...dit zocht ik...

djazaaki allaho ghairan

wa aleikom assalaam

08-09-2007, 11:11

Citaat door CryAngel:

Perfect, mashaAllah!




08-09-2007, 11:12



Citaat door moi85:
baraka allaho feeki

ik zal het afwachten incha'allah

en dan heb ik nog een vraag...ik weet helemaal niet hoe dat in zn werk gaat, wanneer je moet beginnen met slikken enzo...dus kan iemand me daarbij helpen?

wa aleikom assalaam


Wa fieki barakAllah. (ameen)

De eerste dag van je menstruatie slik je de pil.
Is deze reeds voorbij, dan slik je de pil zo snel mogelijk maar dan ben je de eerste x aantal dagen niet beschermd tegen een zwangerschap.

08-09-2007, 11:12

Citaat door Goegie:
Je kunt dat eventueel veranderen door nu al met de pil te stoppen zodat jou menstruatie eerder doorkomt en dan straks tegen dat de Ramadhaan begint weer de pil te beginnen slikken, zo zou het normaal gezien moeten lukken inshaAllaah..

He probleem bij mij was dat ik een veel te lichte pil had.

k slik nog geen pil...ben niet getrouwd

k weet er niks van..dus help...

wa aleikoma ssalaam

08-09-2007, 11:12

Citaat door moi85:
Macha'allah...dit zocht ik...

djazaaki allaho ghairan

wa aleikom assalaam



Wa ijakie.

Geniet van je periode daar, het zal het mooiste zijn dat je ooit hebt ervaren inshaAllaah.

Moge Allaah jou 'umrah van jou accepteren! Amien.

Pagina's : [1] 2 3