Bekijk volle/desktop versie : Hoeveel Kilootjes ben je aangekomen in je zwangerschap?



07-09-2007, 14:19
Hallo ladies,

Hoeveel kilo's zijn jullie aangekomen met de zwangerschap?

Ik ben nu 29 weken en 1 dagje elhamdoulilah en ik ben 3 kilootjes bijgekomen...


Groetjes,

Keep_Smiling

07-09-2007, 15:40


is dat niet weinig? ik was al 2 kilo aangekomen na 10 weken en nu kijken of ik weer aangekomen ben.. ben zo bang dat heel veel ga aankomen...

07-09-2007, 15:47
ik was in totaal 10 kilo aangekomen (met 38 weken bevallen) maar dat is er allemaal gelukkig weer af. Wees niet bang om teveel aantekomen, na de bevalling ben je het (meestal) meteen weer kwijt het is toch voornamelijk vocht wat je vasthoudt. Althans als je maar niet overdreven gaat snoepen etc.

groetjes

07-09-2007, 16:17
Weeg 16 kilo minder na drie kinderen!

07-09-2007, 16:20


bij mijn eerst kindje was ik 9 kilo aangekomen daarna 20 kilo er af.
nu ben ik al 6 kilo aangekomen bij mijn tweede zwangerschap en moet nog wel even.

07-09-2007, 16:34
3 kilo is wel erg weinig. Is dat normaal? Dan zou ik ook wel alleen maar 3 kilo willen aankomen. Das nu mijn grootste angst op moment. Dat ik gewoon TE veel aankom, want je weet het nooit.

07-09-2007, 16:42
Er is verder niks met mij aan de hand, en bij me schoonzussen zie je dat ze niks zijn aangekomen echt niks.

De doktoren vertellen me dat er niks mis mee is,en dat het verder gewoon goed gaat..

Ik vertel net me man ik ben 3 kilo aangekomen hij zegt wat?ik geloof je niet ik zeg ja echt hij zegt hé hé dat werdt tijd ik dacht alsjeblieft zeg 3 kilo is toch wel wat ik ben wel bang om veel aantekomen en dat k het moeilijk er afkrijg..

Maar goed zolang het kindje maar gezond eruit komt insha'allah ..

07-09-2007, 16:47
sehdatkoem
zo wijnig kilos

ik bij de eerste 30 kilo
ben daar toen 26 kilo van afgevallen
toen zwanger van de 2e moest ik weer op nieuw beginnen
ben daar ook weer iets van 18 kilo bij gekomen
ik woog voor ik kids kreeg 75 kilo
en dat weeg ik nu weer alhamdoeilah
met wat exstra vetrolletjes om mijn middel hihii

maar wel 2 gezonde kidsssss
dat vindt ik veel belangerijker

07-09-2007, 16:49

Citaat door xxxboy&:
sehdatkoem
zo wijnig kilos

ik bij de eerste 30 kilo
ben daar toen 26 kilo van afgevallen
toen zwanger van de 2e moest ik weer op nieuw beginnen
ben daar ook weer iets van 18 kilo bij gekomen
ik woog voor ik kids kreeg 75 kilo
en dat weeg ik nu weer alhamdoeilah
met wat exstra vetrolletjes om mijn middel hihii

maar wel 2 gezonde kidsssss
dat vindt ik veel belangerijker



elhmdl haha

gezonde kidss is het beste wat er is ...

07-09-2007, 17:27
Ik heb zo n zwangerschap boek waarin staat dat de meeste volle vrouwen minder aankomen tijdens hun zwangerschap dan hele slanke vrouwen.

Ik weet het niet, ik heb van mijzelf normaal 38 boven, 40 onder maar nu ben ik 5 kilo aangekomen. De eerste maanden kwam ik niets aan en viel soms af maar nu gaat het heel rap

08-09-2007, 10:55

Citaat door OemmyAicha:
Ik heb zo n zwangerschap boek waarin staat dat de meeste volle vrouwen minder aankomen tijdens hun zwangerschap dan hele slanke vrouwen.

Ik weet het niet, ik heb van mijzelf normaal 38 boven, 40 onder maar nu ben ik 5 kilo aangekomen. De eerste maanden kwam ik niets aan en viel soms af maar nu gaat het heel rap



De gewenste gewichtstoename
Tegenwoordig krijgen zwangere vrouwen de raad meer aan te komen dan een jaar of dertig geleden nog in de mode was. Als u met uw moeder van gedachten wisselt over haar eigen zwangerschappen, zal ze u vermoedelijk vertellen hoe streng haar dokter toezicht hield op haar gewicht, omdat hij ervan overtuigd was dat dit haar gezondheid ten goede zou komen en de baby kleiner zou zijn, waardoor de bevalling gemakkelijk kon verlopen.

U doet er goed aan niet te luisteren naar artsen die u tijdens een zwangerschap een beperkend dieet willen voorschrijven; in feite is het zelfs een goede reden om van dokter te veranderen en er een te zoeken die de moderne inzichten wel onderschrijft, want de resultaten van diverse onderzoeken geven u het grootste gelijk van de wereld.
Tegenwoordig zijn de meeste verloskundigen er voorstander van dat een zwangere vrouw 10 tot 20 kilo in gewicht toeneemt: 3 tot 4 kilo in de eerste helft en daarna ongeveer 4 tot 5 ons per week gedurende der tweede helft van de zwangerschap.

Deze getallen zijn gebaseerd op de resultaten van onderzoek die uitwezen dat een aanstaande moeder die op natuurlijke wijze aankomt gemiddeld circa 12 kilo zwaarder wordt.
Bij een onderzoek in Aberdeen liet een groep vrouwen het beperkend dieet varen en kwam gemiddeld 12 kilo aan tijdens de zwangerschap. Deze vrouwen werden vergeleken met een controlegroep die dit gedurende deze periode niet had gedaan.

Nu kon worden vastgesteld dat er bij de vrouwen zonder beperkend dieet minder complicaties optraden, en het aantal baby's met een gering geboortegewicht veel kleiner was.
Bovendien bleek er verband te bestaan tussen een gewichtstoename van circa 9 kilo gedurende de laatste twintig zwangerschapsweken en een geringer aantal gevallen van zwangerschapsvergiftiging, en een kleiner aantal kinderen dat tijdens de bevalling of kort na de bevalling overleed.

Niettemin is 12 kilo niet meer dan een cijfer. Er zijn namelijk bij vele gezonde vrouwen grote individuele verschillen gemeten. Zo blijkt er bij jonge vrouwen in het algemeen een wat grotere gewichtstoename op te treden dan bij al wat oudere vrouwen.
Ook komt een vrouw bij een eerste zwangerschap vaak meer aan dan bij een volgende. Slanke vrouwen komen meer aan dan corpulente; en bovendien verschilt de gemiddelde waarde per streek en per bevolkingsgroep.

In ieder geval hoeft u zich niet blind te staren op uw lichaamsgewicht, zoals zwangere vrouwen enkele jaren terug vaak nog deden. Feitelijk maken vele artsen zich meer zorgen over een vrouw die te weinig in gewicht toeneemt dan over een vrouw die te veel aankomt, hoewel wanneer deze toename overmatig is of veel te snel geschiedt dit een indicatie kan zijn voor een ernstig probleem, zoals diabetes of toxemie.

U moet zich geen zorgen maken over een te grote gewichtstoename omdat u bang bent dat u het na de bevalling er niet meer af zult krijgen. Een groot deel van het extra gewicht bent u onmiddellijk kwijt, terwijl de rest gewoonlijk binnen enkele maanden verdwijnt als u weer bent overgeschakeld op uw voedingsgewoonten van voor de zwangerschap.
De meeste artsen/verloskundigen hanteren geen strikte limieten meer ten aanzien van de gewichtstoename, maar in het ideale geval behoort een gezonde jonge vrouw niet meer dan 15 tot 16 kilo zwaarder te worden.

Als u te snel aankomt zal uw dokter u adviseren de hoeveelheid calorieën die u per dag gebruikt te verminderen. De behoefte aan bepaalde voedingsstoffen verandert naarmate de zwangerschap vordert. Vooral gedurende het beginstadium is een uitgebalanceerd dieet zeer belangrijk, maar wat u eet is nog belangrijker dan hoeveel u eet.
In de eerste ontwikkelingsstadia van embryo en placenta neemt de bloedtoevoer naar de baarmoeder toe. Deze toegenomen bloedtoevoer verhoogt de behoefte aan ijzer, vitamines en andere voedingsstoffen, nodig voor de vorming van de subtiele structuur van het zenuwstelsel van de foetus.

Het grootste deel van het lichaamsgewicht van de baby ontstaat gedurende de laatste twintig zwangerschapsweken. Gedurende deze periode past het moederlichaam zich verder aan om de toevoer van de juiste voedingsstoffen naar de foetus te verzekeren; de stofwisseling verandert zodanig dat er meer vet wordt aangevoerd, dat nodig is voor de groei van de baby en voor de borsten die zich voorbereiden op de melkproductie. In feite voltrekt zich gedurende de zwangerschap een hele reeks veranderingen.

Misschien zal de vrouw in het begin niet overmatig veel eetlust hebben, maar de behoefte aan voedsel is groter omstreeks de drie middelste maanden en neemt tegen het einde van de zwangerschap nog verder toe, zodat ze veel meer eet dan anders. Daarnaast verandert ook de spijsvertering om aan de bijzondere behoeften van de foetus tegemoet te komen. Het tempo van absorptie (van voedingsstoffen) in de darm verandert bijvoorbeeld, zodat belangrijke voedingsstoffen als calcium in het laatste stadium van de zwangerschap efficiënter worden benut.

Het spreekt vanzelf dat als er in dat stadium onvoldoende voedingsstoffen in het spijsverteringskanaal zijn (doordat de vrouw te weinig eet, of eenzijdig voedsel gebruikt), de groei van de baby achterblijft.
Sommige vrouwen laten zich door de lichamelijke veranderingen die zich gedurende de zwangerschap voltrekken zo verontrusten dat zij, uit angst dat ze hun figuur zullen verliezen, drastisch gaan lijnen. Er is echter bewezen dat de gewichtstoename gedurende de zwangerschap op geen enkele manier verband houdt met uw toekomstige lichaamsgewicht en de manier waarop uw lichaam er over een aantal jaren zal uitzien.

Bedenk dat u op zijn minst 11 tot 12 kilo moet aankomen om er zeker van te zijn dat uw baby een goed geboortegewicht bereikt, dat niet onder de 6 tot 7 pond mag liggen. Een baby die minder weegt is vaak veel nerveuzer en gevoeliger voor ziekten dan een baby die zwaarder is.
Deze gewichtstoename behoort tot stand te komen op basis van een uitgebalanceerde voeding, die rijk is aan de juiste voedingsstoffen. Als u alleen maar zwaarder wordt omdat u zich te buiten gaat aan eenzijdig voedsel (patates frites, kroketten, bitterballen, snoep kortom, alles wat door Amerikanen wordt gerangschikt in de categorie junk food) is er grote kans dat uw lichaam te weinig vitamines, mineralen en met name ijzer en calcium binnenkrijgt.

Gedurende een zwangerschap neemt uw behoefte aan vitamines, mineralen en eiwitten aanmerkelijk toe. U hebt bijvoorbeeld meer calciumhoudend voedsel (melk, sinaasappelen) nodig om de baby te helpen sterke botten te vormen.
Vitamines en mineralen zijn nodig om de groei en ontwikkeling op een evenwichtige manier te laten verlopen: deze voedingsstoffen, die vooral in fruit en groenten voorkomen, bevorderen de ontwikkeling van de ogen, de huid, het haar, het hart en de overige inwendige organen.

De B-vitamines in granen en volkorenbrood bevorderen de functies van bloed en zenuwstelsel.
Daarnaast hebt u meer eiwitten nodig voor de opbouw van de lichaamscellen van de baby en de ontwikkeling van de hersenen. Een evenwichtige voeding zal de groei van de baby op de juiste manier stimuleren en vormt in feite een garantie voor de geboorte van een sterk en gezond kind.

Geboortegewicht
De statistieken wijzen uit dat een kind betere levenskansen heeft en meer kans heeft zich normaal te ontwikkelen als het geboortegewicht niet te laag is. In de meeste geïndustrialiseerde landen wordt een geboortegewicht van 5 pond als nog juist toereike?d beschouwd. Het ideale gewicht ligt echter aanmerkelijk hoger. Tegenwoordig zijn de verloskundigen van mening dat de baby zeseneenhalf tot zeven pond moet wegen.

Dit wordt onderstreept door de statistieken uit de Verenigde Staten, een land waar verhoudingsgewijs veel baby's oftewel te vroeg ter wereld komen of minder wegen dan het geval had moeten zijn gezien de duur van de zwangerschap. Àoor deze te kleine baby's ligt het sterftecijfer onder jonge kinderen in de Verenigde Staten zo hoog. Kinderen die in Nederland, Zweden, Denemarken, Japan, Australië, Duitsland, Frankrijk of Engeland ter wereld komen, hebben aanmerkelijk betere levenskansen dan baby's die in Amerika worden geboren.

Het hoogste kindersterftecijfer wordt gevonden onder de armste lagen van de Amerikaanse bevolking. Dat is twee tot drie keer zo hoog is als onder welvarende delen van de bevolking. Ook is het gemiddelde geboortegewicht van baby's uit de armste lagen van de bevolking zo'n 700 gram lager dan van kinderen uit beter gesitueerde gezinnen.
Sommige autoriteiten geloven dat deze verschillen nagenoeg geheel verklaren waarom het kindersterftecijfer onder de armste bevolkingsgroepen in de Verenigde Staten zo hoog ligt.
Vast staat dat een evenwichtige, gezonde voeding onontbeerlijk is voor de geboorte van een gezonde en sterke baby.

Zwaarlijvigheid
Te weinig is niet goed, maar te veel ook niet. Uitzonderlijk corpulente vrouwen kunnen evenals ondervoede vrouwen gedurende de zwangerschap ernstige problemen krijgen. Bij corpulente vrouwen is de kans op een doodgeboren kind, een te lang durende bevalling en de kans op een keizersnede aanmerkelijk groter. Bij corpulentie stijgt de bloedsuikerspiegel, wat kan leiden tot zwangerschapsdiabetes bij hen die normaal geen diabetespatiënten zijn.